Gå til innhold

Klarer du å se forskjell på nordmenn, svensker, dansker og finner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis f eks det satt 10 personer fra hver nasjon ved samme bord. 4 forskjellige bord og 4 nasjoner. Hadde du klart å gjette riktig? 

Anonymkode: eed41...cd0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Finner skiller seg ofte ut. Tror jeg ville ha slitt med skandinavere.

Anonymkode: 6f4e5...e7a

• Liker 4
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Nei, jeg ser ikke forskjell. 

AnonymBruker
Skrevet

Disse ser svenske ut.

BD886064-F4BF-4F72-931F-A203E0E141AC.png

AnonymBruker
Skrevet

Stort sett. Er på ferie i Hellas nå og det er ganske lett å se hvem som er svenske og norske. Å spotte dansken kan være litt vanskeligere for de ligner veldig på nordmenn innimellom. Finner har jeg ikke sett noen av her. Østeuropeere klarer jeg ikke helt å skille fra hverandre, men britene er enkle å se.

Anonymkode: 6ea17...3f6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Disse ser svenske ut.

Ser like norske eller danske ut også….eller engelske, skotske, irske…umulig å si.

Anonymkode: ea366...3ab

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanskelig, men noen ganger kan jeg se det. Finner vet jeg ikke helt hvordan ser ut? Veldig blonde kanskje?

Anonymkode: 62155...ba2

AnonymBruker
Skrevet

Nordmenn og dansker er ganske like, men dansker har rundere fjes. Svensker er ofte spiss i kantene. Engelskmenn har høyt hårfeste, runde hoder. Finner har litt mer markerte øyne.

Anonymkode: c6040...44a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Finnene hadde jeg nok klart å skille ut. Men ikke dansker, nordmenn og svensker. 

Anonymkode: 52be1...b0d

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Skandinaviske folk har samme forfedre. Vikingene seilte rundt og høvlet over hvem som helst.  Egentlig er vi samme folkeslag i bunnen. Umulig å se forskjell. 

Anonymkode: 18742...fd5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Stort sett. Er på ferie i Hellas nå og det er ganske lett å se hvem som er svenske og norske. Å spotte dansken kan være litt vanskeligere for de ligner veldig på nordmenn innimellom. Finner har jeg ikke sett noen av her. Østeuropeere klarer jeg ikke helt å skille fra hverandre, men britene er enkle å se.

Hva mener du er de tydelige, fysiske forskjellene på svensker og nordmenn egentlig? Siden det er så lett å se forskjell? 

Anonymkode: 3ad57...ede

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva mener du er de tydelige, fysiske forskjellene på svensker og nordmenn egentlig? Siden det er så lett å se forskjell? 

Svensker ser ofte bare svenske ut. De er ikke så runde i ansiktet som nordmenn er. De har litt mer spisse trekk på en måte. Foppa feks ser veldig svensk ut. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Svensker ser ofte bare svenske ut. De er ikke så runde i ansiktet som nordmenn er. De har litt mer spisse trekk på en måte. Foppa feks ser veldig svensk ut. 

:ler:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.7.2022 den 20.55):

Disse ser svenske ut.

Han til venstre ser ut som en finne, han i midten som en tysker og han til høyre som en spanjol.

Anonymkode: a6efd...ae3

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Finner er som regel lette å kjenne igjen, de har et spesielt utseende. Ellers ser de fleste skandinaver like ut. 

Anonymkode: f3e41...886

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg kan se hva som er typiske trekk i de forskjellige landene. Men man man jo ta feil selvfølgelig. 

Anonymkode: 5ccdc...a81

AnonymBruker
Skrevet

Finner er genetisk forskjellige fra andre europeere og vanligvis lett å gjenkjenne. Nordmenn, dansker og svensker er rimelig like, hadde ikke lett sett forskjellene, men det er mindre forskjeller. 

Anonymkode: 0e543...6f2

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Finnene kan en kjenne igjen på firkant-hodene, men resten er omtrent umulig å skille.

Anonymkode: 0e58d...cfa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Finnene kan en kjenne igjen på firkant-hodene, men resten er omtrent umulig å skille.

Hva er en "firkant hode"?

AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er en "firkant hode"?

Er det ikke selvforklarende?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...