Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sett og hørt flere si dette de siste årene, men uten unntak så har det vært jenter/kvinner som har sagt det. Jeg har aldri hørt eller lest en mann ytre noe lignende.

Er dette en kvinne-greie? Det høres jo helt sprøtt ut at alt man sier skal være fint/pent/positivt osv.

Anonymkode: 2910d...244

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er kanskje mer typisk kvinner både å gjenta klisjeer og å ta en oppdragerrolle. Man må klare å se mer nyansert på det enn at man aldri skal kunne si noe negativt. Det sitatet brukes i hovedsak for å lære barn (og andre umodne personer) at det ikke er alt som trenger å sies høyt selv om man tenker det. Selvsagt kan man likevel stille seg kritisk til ting.

Anonymkode: ade00...384

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig høflighet.

Menn kan være like høflige som kvinner.

Anonymkode: d9d4b...d02

Skrevet

Det betyr bare at man bør holde kjeft dersom man har noe unødvendig negativt å si. Man bidrar ikke akkurat til gode relasjoner dersom man bruser ut med negative ting, som egentlig er unødvendige å si. Man må selvsagt innimellom ta opp dumme ting, som er nødvendig å prate om, men også da bør man jo (kanskje mest for egen del, om man ønsker gode relasjoner) ta det opp på ok måter.

Jeg har hørt menn si det også. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...