Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg er gravid i uke 24+3. De siste to ukene har jeg opplevd at magen min blir stram hver gang jeg beveger meg, og den holder seg slik til jeg setter meg eller legger meg ned. Har ingen andre ubehag enn at jeg er «sliten» i magen. Baby beveger seg som normalt også. 

Er dette grunn til bekymring eller er det helt normalt?

Hilsen førstegangsfødende 😅

Anonymkode: 9742c...149

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke alle gravid-mager "stramme" ?! 🤓

Anonymkode: 9181e...c83

Skrevet

Kalles kynnere det. Er ikke farlig så lenge det ikke er vondt. Men er sinnsykt plagsomt og ubehagelig.

Jeg får det bare jeg reiser meg. Uke 35 og tredjegangs. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er ikke alle gravid-mager "stramme" ?! 🤓

Anonymkode: 9181e...c83

Under bevegelse kjennes den ut som jeg er oppblåst. Like hard som en ball rett og slett. Men den «slipper» når jeg slapper av. Mye mulig det er normalt, men jeg aner ikke🤷‍♀️

- ts

AnonymBruker
Skrevet
Kakaoen skrev (2 minutter siden):

Kalles kynnere det. Er ikke farlig så lenge det ikke er vondt. Men er sinnsykt plagsomt og ubehagelig.

Jeg får det bare jeg reiser meg. Uke 35 og tredjegangs. 

Takk for svar! Vært usikker på om det er kynnere eller om det er noe annet, men blir jo så fort usikker når jeg ikke har noe å sammenligne det med. 

Lykke til med innspurten! 🙂 

Skrevet

Dette høres ut som typiske kynnere. Kan komme når kroppen mener du er i litt vel mye bevegelse. Spesielt såpass tidlig i svangerskapet sa jordmor til meg. Jeg er i uke 33 nå og opplever kynnere mer «plutselig» og mer smertefulle og uansett om mye aktivitet eller ikke. Som at livmor trener seg opp til fødsel. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svar! Vært usikker på om det er kynnere eller om det er noe annet, men blir jo så fort usikker når jeg ikke har noe å sammenligne det med. 

Lykke til med innspurten! 🙂 

Takk :) 

Kynnere er skikkelig slitsomt, jeg skjønte ikke at jeg hadde det i første svangerskap. Men noen opplever at de kommer og går mens de slapper av også. Så sånn sett er jeg glad mine roer seg når jeg setter meg ned 🙈

AnonymBruker
Skrevet

Normalt. Kommer og går litt i perioder er min erfaring. 

Anonymkode: 0c038...2cf

AnonymBruker
Skrevet

Kynnere, ikke farlig :) Er livmoren som «øver seg» på å lage rier. Helt naturlig så lenge det ikke er vondt! 

Hadde det selv fra uke 16-17, ganske irriterende 🤷🏽‍♀️

Anonymkode: b2199...496

AnonymBruker
Skrevet
Kakaoen skrev (4 timer siden):

Takk :) 

Kynnere er skikkelig slitsomt, jeg skjønte ikke at jeg hadde det i første svangerskap. Men noen opplever at de kommer og går mens de slapper av også. Så sånn sett er jeg glad mine roer seg når jeg setter meg ned 🙈

Høres ut som meg det😅 Har lest om kynnere, men aldri helt forstått hvordan det egentlig oppleves. Kroppen er merkelig. 

-ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Normalt. Kommer og går litt i perioder er min erfaring. 

Anonymkode: 0c038...2cf

Tusen takk for svar!

-ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kynnere, ikke farlig :) Er livmoren som «øver seg» på å lage rier. Helt naturlig så lenge det ikke er vondt! 

Hadde det selv fra uke 16-17, ganske irriterende 🤷🏽‍♀️

Anonymkode: b2199...496

Tusen takk for svar! Blir så fort bekymret for at det skal være noe galt🙈 

Men veldig betryggende at det er flere som har opplevd det samme 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte slutte å gå tur med hundene allerede rundt uke 17 da jeg fikk voldsomt med aktivitetsutløste kynnere. Både jordmor og lege var veldig tydelige på at jeg ikke skulle provosere de frem, så måtte pent skru ned tempoet mange hakk. Prøv å styre unna aktiviteter som utløser kynnere med mindre jm/lege sier noe annet 😊

Anonymkode: 1b7e2...e26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...