AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #1 Del Skrevet 7. juli 2022 Jeg er nyutdannet sivilingeniør og jobbsøker. På mange av jobbintervjuene får jeg spørsmål om jeg har eksempler fra da jeg tok ledelsen enten i studiesammenheng eller jobbsammenheng. Jeg svarer: jeg tar aldri ledelsen, jeg er ingen ledertype. Men burde jeg kanskje si noe annet? Jeg ble ingeniør fordi jeg liker realfag, ikke for å bli leder. Anonymkode: 1d232...bfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #2 Del Skrevet 7. juli 2022 Mannen min, broren hans og deres far er alle ingeniører, ingen av dem er ledetyper. Min mann er sjef for en avdeling, men har gitt fra seg personalansvar til en annen leder. Av de jeg har møtt på hans jobb er svært få lederemner. Men de er gode og dyktige ingeniører. Anonymkode: e9d5f...d7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #3 Del Skrevet 7. juli 2022 Dei mener ledelsen i en prosess/prosjekt, ikke leder av en avdeling, personal og lignende. Skik du svarer så virker det bare som du har interesse av å sitte og få tildelt oppgaver uten å være selvstendig. Anonymkode: 620f6...a73 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #4 Del Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er nyutdannet sivilingeniør og jobbsøker. På mange av jobbintervjuene får jeg spørsmål om jeg har eksempler fra da jeg tok ledelsen enten i studiesammenheng eller jobbsammenheng. Jeg svarer: jeg tar aldri ledelsen, jeg er ingen ledertype. Men burde jeg kanskje si noe annet? Jeg ble ingeniør fordi jeg liker realfag, ikke for å bli leder. Anonymkode: 1d232...bfb Nei, du trenger ikke å være en ledertype. Du kan være fagnerd om du vil. Etterhvert så vil du kanskje få lyst til å bli leder. Det bestemmer du selv. Eller du kan prøve å være leder og se hvordan det er. Anonymkode: 48e34...09a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #5 Del Skrevet 7. juli 2022 Du kommer til å vokse i rollen Anonymkode: f83ee...b5f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #6 Del Skrevet 7. juli 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Dei mener ledelsen i en prosess/prosjekt, ikke leder av en avdeling, personal og lignende. Skik du svarer så virker det bare som du har interesse av å sitte og få tildelt oppgaver uten å være selvstendig. Anonymkode: 620f6...a73 Jeg kan være selvstendig uten å være ledertype. Jeg kan jo f.eks selv få ansvaret for hvordan jeg skal løse oppgavene mine, hva som skal prioriteres, osv. Men jeg ønsker ikke å bestemme hva andre skal gjøre og passe på at andre gjør jobben de skal. TS Anonymkode: 1d232...bfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #7 Del Skrevet 8. juli 2022 22 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er nyutdannet sivilingeniør og jobbsøker. På mange av jobbintervjuene får jeg spørsmål om jeg har eksempler fra da jeg tok ledelsen enten i studiesammenheng eller jobbsammenheng. Jeg svarer: jeg tar aldri ledelsen, jeg er ingen ledertype. Men burde jeg kanskje si noe annet? Jeg ble ingeniør fordi jeg liker realfag, ikke for å bli leder. Anonymkode: 1d232...bfb Jeg er utdannet IT-ingeniør (datateknikk), og for meg har ledelse aldri vært et tema på jobbintervjuer. Selv om jeg har tilleggsutdannelse som dekker en del ledelsesfag. Det varierer nok veldig fra bransje til bransje. Innen hva jeg jobber som, som virker det som om ledere gror på trær, mens ingeniører er mer sjelden vare. Anonymkode: 52f68...a27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #8 Del Skrevet 8. juli 2022 Jobber som Siv.ing. i ingeniørbedrift og de fleste her er ikke ledertyper. Er en stor fordel å kunne jobbe godt i team og samtidig selvstendig og ta ansvar for sine oppgaver. Men som nyutdannet forventer vi mest at en er lærevillig og at en følger opp de oppgavene en blir tildelt. En vokser og lærer med oppgavene og får mer ansvar etterhvert. Anonymkode: 847dd...74f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #9 Del Skrevet 8. juli 2022 Tror nok de er på jakt etter om du er en som tar ansvar. Som ingeniør kan man ha ansvar på ulike nivå (for deg selv, prosjektet, gruppen, kunden) og de er nok på jakt etter en som viser at de kan ta det ansvaret. Ville forsøkt å snakke lit rundt det. Si eksempelvis at du vanligvis ikke tar lederrollen i gruppearbeid, men at du tar ansvar for at ting blir gjort (hvis det stemmer). Snakk rundt det og beskriv hvem du er i gruppen, ikke bare «jeg vil ikke være leder» Anonymkode: 70a81...1d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå