AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #1 Del Skrevet 7. juli 2022 Jeg er i "bryllupsalderen" der mange av mine venner gifter seg, og det er omtrent et bryllup hver helg nå. Ja... bryllup er hyggelig det, men gud så mye styr med kjole og annet antrekk, lokaler, gjestelister, mat, drikke, utdrikningslag, fest... for ikke å snakke om utgiftene. Mye mer enn en feiring av kjærligheten til seg og sin nye ektefelle, er bryllupet til for gjestenes del, føler jeg. Når jeg og partneren min har fortalt folk at vi enten ikke vil gifte oss, eller bare ha en liten seremoni på et rolig, romantisk og fint sted, er det nesten som om folk blir fornærmet over at vi ikke ønsker et fjongt og storslagent bryllup som de kan delta i - som om bryllupet er for dem og ikke oss. Og nei - jeg er ikke usosial, langt der i fra, men kjærlighet for meg er noe intimt og personlig som jeg ikke trenger en svær fest for å bevise. Også skal liksom bryllupsnatta være sexy og romantisk, etter alt dette styret? Kan ikke komme på noe mer usexy. Anonymkode: 96850...c61 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #2 Del Skrevet 7. juli 2022 Helt enig! 🤩 For et styr! Her holder vi på å planlegger et veldig lite bryllup, med bare helt de nærmeste familie og forlovere som ikke vet de er invitert 🤫🤭 Anonymkode: e5ad5...1a7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #3 Del Skrevet 7. juli 2022 Det jeg synes er rart, er at du tror at det du føler og mener er enestående. Selvsagt er det mange som tenker akkurat som deg. Mange har enkle ekteskapsinngåelser, uten mye styr og økonomisk drepende fester. Selv hadde vi det helt enkelt: nærmeste familie, 16 gjester totalt. Pengene brukte vi på oss selv, nemlig bryllupsreisen. Dette, som med mye annet, er et personlig valg. For noen er det veldig viktig å ha et voldsomt kalas, nærmest som en gallamiddag. Andre vil bare ha det rolig, hyggelig og avslappende. Anonymkode: 68658...fb3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #4 Del Skrevet 7. juli 2022 Jeg ønsker det samme for oss; nærmeste familie og venner, lite og intimt. Enten om vi har middagen på en restaurant eller hjemme alt ettersom med tanke på mat. Kjole og dress, men skal være komfortabelt. Så lite stress som mulig 😊 Her vil ikke samboer gifte seg (enda), men jeg har ring på fingeren. Jeg må nødvendigvis ikke gifte meg, og det sier vi til folk som spør (og som gjerne vil at vi skal gifte oss) 😅 Anonymkode: c27ff...2b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet 7. juli 2022 #5 Del Skrevet 7. juli 2022 Ikke det minste uvanlig. For meg fremstår et tradisjonelt bryllup som kvintessensen av et komprimert helvete. Planlegging, organisering, kjoler, taler, utdrikningslag, gjestelister, booking av lokaler, mat, drikke, ta alle mulige hensyn til gjesters behov, etc etc. Og det hele kulminerer i en hel dag hvor jeg skal være fokuspunkt for ørten gjester. Jeg kan knapt nok forestille meg noe verre. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #6 Del Skrevet 7. juli 2022 Vi hadde et lite bryllup, nærmeste familie med middag på restaurant, ble varslet 2 mnd i forveien fordi noen har reisevei. Så sendte vi ut en Snapchat dagen etterpå " gift i 24 timer og fortsatt ikke lei". Alle syntes det var koselig. Det var korona så alle antok bare at vi ikke gadd å vente. Så hadde vi en fest i våres 100 gjester, alle kjøper egen drikke og det blir servert pølser til nattmat. Lavterskel, enkelt og uformelt. Slapp kjolestyr, taler og alt det der, vi hadde rett og slett bare en fyllefest for alle vennene våre. Anonymkode: c6478...8eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #7 Del Skrevet 7. juli 2022 Gjør det som passer for dere Vi ville ha bryllupsfest for å ha en unnskyldning for å samle familie og venner! Etter at vi fikk barn var vi sjelden på fest, og vi har familie og venner spredd utover så det er sjelden vi ses! Antrekk og forlovere og tull og tøys er ikke viktig, vi fant et grendehus, noen som er gode på å grille og bestilte bryllupskake, og kjøpte inn øl og vin. Så ble det middag, kake og fest, hurra! Minst mulig planlegging 👍 Anonymkode: b5218...a2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 7. juli 2022 #8 Del Skrevet 7. juli 2022 ElectricScum skrev (3 timer siden): Ikke det minste uvanlig. For meg fremstår et tradisjonelt bryllup som kvintessensen av et komprimert helvete. Planlegging, organisering, kjoler, taler, utdrikningslag, gjestelister, booking av lokaler, mat, drikke, ta alle mulige hensyn til gjesters behov, etc etc. Og det hele kulminerer i en hel dag hvor jeg skal være fokuspunkt for ørten gjester. Jeg kan knapt nok forestille meg noe verre. HELT enig! Vi skal på rådhuset, oss to, min beste venninne og hans beste kompis. Så stikker vi på spahotell to dager bare jeg og han 🥰 Jeg hadde faktisk ikke stilt i et bryllup av tradisjonell art - hvor 150 gjester skal stirre på en overpyntet meg en hel dag 😛 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #9 Del Skrevet 7. juli 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Mye mer enn en feiring av kjærligheten til seg og sin nye ektefelle, er bryllupet til for gjestenes del, føler jeg. Anonymkode: 96850...c61 Ja... det er jo nettopp hva et bryllup er!? Hvis man ber ('inviterer') en haug av personer om å komme hit og feire at man gifter seg (og gi gave og oppmerksomhet), så er transaksjonen at man kvitterer med et godt måltid og en god fest. Hvis man ikke ønsker å være vert for en stor fest på sin bryllupsdag, så gifter man seg uten stor fest.. Anonymkode: 510d7...0da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet 7. juli 2022 #10 Del Skrevet 7. juli 2022 boblevann skrev (1 time siden): HELT enig! Vi skal på rådhuset, oss to, min beste venninne og hans beste kompis. Så stikker vi på spahotell to dager bare jeg og han 🥰 Jeg hadde faktisk ikke stilt i et bryllup av tradisjonell art - hvor 150 gjester skal stirre på en overpyntet meg en hel dag 😛 Høres digg ut Noen elsker jo den type oppmerksomhet og har hatt drømmer siden de var barn om hvordan man skal få være midtpunktet en hel dag. Ikke for det, har ikke noe i mot å være midtpunkt en gang i blant, men det er på helt andre premisser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 7. juli 2022 #11 Del Skrevet 7. juli 2022 ElectricScum skrev (2 timer siden): Høres digg ut Noen elsker jo den type oppmerksomhet og har hatt drømmer siden de var barn om hvordan man skal få være midtpunktet en hel dag. Ikke for det, har ikke noe i mot å være midtpunkt en gang i blant, men det er på helt andre premisser. Jepp Huff jeg hater det.. Et tradisjonelt bryllup hadde jeg hatt mareritt om i månedsvis, får frysninger av tanken 🙊 Men for all del. Er jo mange som liker det ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest theTitanic Skrevet 7. juli 2022 #12 Del Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er i "bryllupsalderen" der mange av mine venner gifter seg, og det er omtrent et bryllup hver helg nå. Ja... bryllup er hyggelig det, men gud så mye styr med kjole og annet antrekk, lokaler, gjestelister, mat, drikke, utdrikningslag, fest... for ikke å snakke om utgiftene. Mye mer enn en feiring av kjærligheten til seg og sin nye ektefelle, er bryllupet til for gjestenes del, føler jeg. Når jeg og partneren min har fortalt folk at vi enten ikke vil gifte oss, eller bare ha en liten seremoni på et rolig, romantisk og fint sted, er det nesten som om folk blir fornærmet over at vi ikke ønsker et fjongt og storslagent bryllup som de kan delta i - som om bryllupet er for dem og ikke oss. Og nei - jeg er ikke usosial, langt der i fra, men kjærlighet for meg er noe intimt og personlig som jeg ikke trenger en svær fest for å bevise. Også skal liksom bryllupsnatta være sexy og romantisk, etter alt dette styret? Kan ikke komme på noe mer usexy. Anonymkode: 96850...c61 Bryllup er mye press fra omgivelsene. Det er helt greit og normalt å ønske seg noe lite og privat. Kjærligheten er deres til å feire sånn dere vil. Er gift. Det var uendelig med ting man bare "måtte". Dagen handlet ikke om egne ønsker men hva andre forventet. Sånn sett ikke min dag. Ikke gjør samme feil. Gjør dagen til din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #13 Del Skrevet 7. juli 2022 Jeg er lik😊 Vi har vært sammen i 15 år, og har barn. Jeg orker ikke masse oppmerksomhet. Vi har bestemt oss for å gifte oss helt enkelt. Oss og forlovere en helg i en eller annen storby. Eller hos byfogden i hjembyen. Etter dette reiser vi hjem og tar med oss barna på bryllupsreise til Maldivene eller en annen flott plass. Bruker heller penger på en flott og kjekk reise for oss og barna. Anonymkode: 7e986...97f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #14 Del Skrevet 7. juli 2022 Jeg og samboeren min har vært sammen i 12år. Har to barn sammen. Er ikke gift. Kun samboere. Funker fint i 2022. Anonymkode: 3cc89...4d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #15 Del Skrevet 7. juli 2022 Jeg nekter å gifte meg. For det første synes jeg tradisjonen er kvinnefiendtlig, for det andre grøsser jeg av å være i sentrum av oppmerksomheten så lenge, og for det tredje er det latterlig dyrt. Jeg og ei venninne tuller med å gifte oss for skattefordelene da. Anonymkode: 12147...570 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #16 Del Skrevet 7. juli 2022 Vi hadde ingen gjester, giftet oss på ambassade i utlandet (bryllup og bryllupsreise (vi ble der en måned) i samme slengen), og feiret på en bedre restaurant (type maaemo) etter vielsen. Det var akkurat passe for oss. Noen i familien var litt snurt, men vi giftet oss da ikke for deres skyld. Anonymkode: b5885...66d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #17 Del Skrevet 7. juli 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg er lik😊 Vi har vært sammen i 15 år, og har barn. Jeg orker ikke masse oppmerksomhet. Vi har bestemt oss for å gifte oss helt enkelt. Oss og forlovere en helg i en eller annen storby. Eller hos byfogden i hjembyen. Etter dette reiser vi hjem og tar med oss barna på bryllupsreise til Maldivene eller en annen flott plass. Bruker heller penger på en flott og kjekk reise for oss og barna. Anonymkode: 7e986...97f Byfogden er det 20 år siden forsvant og tingretten vier heller ikke lenger! Men ta kontakt med rådhuset i kommunen dere bor i for å vie dere borgerlig Anonymkode: b5218...a2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #18 Del Skrevet 8. juli 2022 Tenk på hva dere vil, ikke hva alle andre vil. vil dere ha det enkelt på et kontor er det deres valg Anonymkode: 3fe48...6b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 18. juli 2022 #19 Del Skrevet 18. juli 2022 Helt Normal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2022 #20 Del Skrevet 18. juli 2022 On 7/7/2022 at 4:08 PM, AnonymBruker said: Også skal liksom bryllupsnatta være sexy og romantisk, etter alt dette styret? Kan ikke komme på noe mer usexy. Anonymkode: 96850...c61 Det kan den fint være. Jeg tenker at dere gjør som dere ønsker. Vi hadde et relativt lite bryllup (i mine øyne mer enn stort nok, men langt mindre enn hva som er normalt hvor vi bor) med nærmeste familie og forlovere. Begge to hater oppmerksomhet, men for oss var det viktigst å samle begge familiene denne ene gangen. Det var selvfølgelig litt stress de siste dagene før bryllupet, men jeg hadde nok blitt stressa om jeg skulle ut på reise også. Det er helt greit å ikke gifte seg, eller å gifte seg uten en stor fest. I min manns familie er "ingen" gift, i min familie er det veldig vanlig med små feiringer. Alt er greit. Anonymkode: d07ff...fc0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå