Gå til innhold

Starte flyselskap... erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg leser nyheter og ser at SAS kanskje går konkurs, og så tenker jeg for meg selv...

Korona'n er ferdig og alle flyr jo nå... Er ikke nå det beste tidspunktet å starte et flyselskap? Særlig i kjølvannet av SAS sin eventuelle konkurs.

Derfor har jeg og et par av venninnene mine flørtet med tanken om å starte flyselskap... Men ingen av oss er piloter, men vi ser det som en god investering. Vi har mange spørsmål rundt dette... Derfor lurte vi på om noen har noen erfaringer med dette? Og kanskje du kunne tenkt å tatt en kaffe med oss en gang?

Vi vil gjerne starte et flyselskap som er:

- Premium
- Billig
- Vennlig
- Alltid på tiden (sånn som Ryanair)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tipper det er mange her på KG som har erfaring med å starte flyselskap.

Anonymkode: f9d10...d57

• Liker 21
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Man må ha noen kroner da, å noen investorer men det er null stress😁

Anonymkode: e076a...5b2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kan du hjelpe meg med å komme i kontakt med noen av dem❤️

Gjest Nimbus2000
Skrevet
julie_wilhelmsen skrev (3 minutter siden):

Kan du hjelpe meg med å komme i kontakt med noen av dem❤️

@FunnyBoy123

Skrevet (endret)

Jeg har dessverre ikke helt kompetansen til hvordan man starter et flyselskap.. 😅
Er pilot og flyinstruktør.

Én ting vet jeg sikkert. Det er ikke bare å starte et flyselskap. Det krever helt vanvittig mye planlegging og kapital. 
I tillegg er det virkelig en risikosport, da de fleste selskap går konkurs innen noen måneder/år. Er knallharde konkurranser. 
Du kan for eksempel lese litt om det tidligere flyselskapet flyviking. 

Skjønner at dere er ambisiøse og drømmer, men det er lite realistisk. Kunnskapsnivået til en som starter et flyselskap skal være latterlig høyt, bare så det er sagt. Dere må skjønne luftfarts-bransjen inn og ut, bokstavelig talt. 
For å starte et flyselskap på egenhånd må man være millionær fra før av, det er det ingen tvil om. 

Tror heller ikke dette er den riktige siden å få tips på...
Snakk og kom i kontakt med noen kjente luftfartsøkonomer. :) 

Endret av FunnyBoy123
  • Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Lol

Anonymkode: 5109d...c69

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du får snakke med Kjos 

Anonymkode: a691a...0a9

AnonymBruker
Skrevet

Hva får deg til å tro at noen her inne vil dele sine beste tips helt gratis?

Anonymkode: 4eae2...15d

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ei dame jeg kjenner til fra Bærum har gode forbindelser og kontakter. Kanskje dere kunne kontakte henne? Sandra mener jeg å huske at hun heter. 

Anonymkode: faded...7eb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er lurt å begynne i det små. Et bittelite selskap som bare flyr en liten tur mellom to byer med et bittelite fly. Så kan man utvide etterhvert. 

Anonymkode: e1585...1d5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, julie_wilhelmsen said:

- Alltid på tiden

Hm. Noen som kan norsk burde bli ansatt i hvert fall! Hvis ikke blir markedsføringen så som så.

Anonymkode: 3653d...172

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Først så kan du finne et flyselskap som drifter med positivt overskudd uten å ha fått tilskudd. Du skal være ganske dreven for å starte opp flyselskap! Gjør noe annet i stedet. 

Anonymkode: a2195...bb3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, julie_wilhelmsen said:

Hei jeg leser nyheter og ser at SAS kanskje går konkurs, og så tenker jeg for meg selv...

Korona'n er ferdig og alle flyr jo nå... Er ikke nå det beste tidspunktet å starte et flyselskap? Særlig i kjølvannet av SAS sin eventuelle konkurs.

Derfor har jeg og et par av venninnene mine flørtet med tanken om å starte flyselskap... Men ingen av oss er piloter, men vi ser det som en god investering. Vi har mange spørsmål rundt dette... Derfor lurte vi på om noen har noen erfaringer med dette? Og kanskje du kunne tenkt å tatt en kaffe med oss en gang?

- Premium
- Billig
- Vennlig

Premium og billig er ikke akkurat to ord som er bestekamerater

Anonymkode: 00ef2...2ba

• Liker 6
Skrevet

For å bli kunne bli millionær på flyselskap heter det seg at man bør starte med minst en milliard i kapital.

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Tror dere bør søke kunnskap om å drive et selskap, og ihvertfall ikke gjøre det her inne….. Skal dere drive et flyselskap bør dere ha mye egenkapital og være forberedt på mye arbeid….

Anonymkode: 20de6...7d1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kjos er aktiv her inne, det visste du kanskje ikke? Han står bak rundt halvparten av trolletrådene her inne. 
TS, det er bare å ha masse penger, og mange venner med penger, som har lyst til å sette fyr på pengene sine. For det er det som vil skje. Flyselskap er meget risky business. 

Anonymkode: e793a...7a4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
julie_wilhelmsen skrev (9 timer siden):

- Premium
- Billig
- Vennlig

Det er noe enklere med å starte strømselskap. 

Anonymkode: 28b8e...eb9

AnonymBruker
Skrevet

Skulle gjerne vært flue på veggen når du og venninneklubben din kokte sammen denne idéen.

Anonymkode: fb0ad...2bf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
julie_wilhelmsen skrev (9 timer siden):

- Premium
- Billig
- Vennlig

Må man være bussjåfør for å drive busselskap? Eller bør man ha mye penger ( eller få hjelp av noen med mye penger )?

Det samme med flyselskap kanskje 🤔

Dere virker kanskje ikke som den smarteste skuffen i skapet, for å si det litt paradise hotell aktig, så jeg tror dere bør finne noe annet å investere pengene deres på...

Hva betyr forøvrig alltid på tiden? Er det noe paradise hotell type ord?

Resten er jo bare tull. Ingen som gjerne vil starte noe som ikke er "premium", vennlig osv. 🙇‍♀️

Anonymkode: 4d7fa...926

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...