Minien Skrevet 16. november 2005 #1 Skrevet 16. november 2005 Hei alle oppegående jenter der ute! Jeg har et lite problem med min kjære..vi har nå vært sammen i et halvt år, og allerede tidlig i forholdet ga han uttrykk for at noe plaget ham (da var han full). Han sa det var noe han hadde gjort - at han hadde vært idiot, men at det hadde vært sånn før han traff meg, og at det var noe som kom til å gå over, så han ville ikke plage meg med det. Jeg prøvde å hale og dra litt der og da, men alt jeg fikk vite var at det ikke var noe ulovlig, og at det ikke hadde noe med meg eller hans følelser for meg å gjøre. Så jeg måtte pent bare slå meg til ro med det svaret, men det er jo ikke til å stikke under en stol at jeg har grublet mye på hva det kan være som plager ham. Så er vi på fest sammen igjen, og han tar det nok en gang opp i fylla. Samme greia skjer igjen - han vil ikke si noe, og jeg gidder ikke å bry meg mer med det. Så skjer det hele igjen - neste fest - full igjen - og han tar det opp. Da sier jeg til han at det er tydelig at han VIL si det til meg, men at noe holder ham igjen. Og han bekrefter dette. Han sier han ikke vil plage meg med det, at det ikke er noe jeg kan gjøre allikevel, og at det bare må gå sin gang. Det kommer til å gå over.. Men det er vondt for meg å ikke få vite hva det er - og i edru tilstand forteller jeg ham at jeg syns det er grusomt å se han slik. Han sier da at han har hatt det veldig vondt i det siste, men at jeg ikke kan gjøre noe annet for ham enn å bare være meg selv. Han har det bra når han er sammen med meg, sier han. Jeg har prøvd å fortelle ham at jeg bryr meg, og gjerne vil vite hvorfor han har det så vondt. Da jeg spør om han ikke ville visst hva som plaget meg hvis det var meg det gjaldt, svarer han at jo, det hadde han ville visst. Enda skjønner han ikke at han bør si det? Han har til og med fått se meg gråte fordi jeg er så redd for hva det kan være. Og hva kan være så farlig å si at det er bedre at kjæresten hans har det vondt og gråter? Jeg kan ikke skjønne hva som kan være så alvorlig uten at det er noe ulovlig og uten at det har noe med andre damer å gjøre. Egentlig er jeg bare redd for at han "blåser det hele opp" til å være verre enn det egentlig er. Ingen av kompisene hans eller noen andre har fått vite hva det er - han er ikke en sånn som prater om sånne ting, sier han. Generelt sett er han også ellers veldig dårlig til å snakke om følelser. Vet ikke hva slags råd jeg er ute etter..jeg vil vel bare ha deres synspunkt på saken. Jeg tror at å presse ham bare vil føre til at han lukker seg mer inne. Den løsningen jeg har gått for nå er å være der for ham, å stille opp for ham når han spør meg - å vise at jeg bryr meg, rett og slett. Jeg ser han lyser opp når jeg kommer, og jeg har mest lyst til å aldri reise fra ham for da vet jeg at han begynner å tenke på det igjen. Men jenter: hvis dere bare har tenkt å svare på dette for å si at jeg skal gå fra han, kan dere bare glemme det, for det har jeg ingen planer om å gjøre. Jeg er så glad i ham at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg, og jeg har store tanker om at dette kan være "den rette".
Gjest lilletroll Skrevet 16. november 2005 #2 Skrevet 16. november 2005 Men jenter: hvis dere bare har tenkt å svare på dette for å si at jeg skal gå fra han, kan dere bare glemme det, for det har jeg ingen planer om å gjøre. Jeg er så glad i ham at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg, og jeg har store tanker om at dette kan være "den rette". ← Neida, det skal jeg ikke si heller, for det er det jo ingen vits i!! Men jeg ville bare gjette på hva hemmeligheten var jeg......han vil ikke fortelle det til deg eller kammerater - og presiserer at det ikke har noe med følelsene for deg å gjøre : mannen har eksperimentert med en annen mann var det første som slo meg.....
Minien Skrevet 16. november 2005 Forfatter #3 Skrevet 16. november 2005 (endret) Jeg har tenkt på saken..første som slo meg var at han var homo.. MEN..jeg tror ingen homofil mann kan .. ja.. på den måten.. dere skjønner.. Men at han har eksperimentert med en mann - skal det få han til å gå rundt og ha det så vondt, da? Det må jo være noe som rimelig fort går an å glemme.. I tillegg har han sagt at han er redd for at jeg kommer til å gå fra han hvis han sier det..men hva er da vitsen med å utsette å si det hvis jeg kommer til å gå fra han uansett? (Dette var imidlertid noe han sa etter 1 mnd, og jeg har aldri hørt det igjen..) Endret 16. november 2005 av Minien
Vanilje jenta Skrevet 16. november 2005 #4 Skrevet 16. november 2005 har du prøvd med omventpsykolog på gutten? det bruker å hjelpe, si at du ikke bryr deg om hva det er. Det funka på gutten min, og kan kom krypene og fortalte meg det.
Nelle Skrevet 16. november 2005 #5 Skrevet 16. november 2005 Det første som slo meg var at han hadde gjort en annen dame gravid før dere ble sammen, eller at han hadde et barn med en annen dame som ingen visste om. Men -så sier du jo at det ikke har noe med en annen dame å gjøre? Tror neppe han er homo -men han kan jo ha en greie for gutter selvom det er deg han vil være sammen med? Jeg kjenner flere gutter som aldri i verden kunne tenke seg å være kjæreste med en annen gutt -og som elsker jenter over alt på jord og på ingen måte er homo, men som allikevel fantaserer om å eksperimentere med andre gutter. Ellers kan det evt. hende at han har problemer med alkohol og/eller andre former for rus? Mange er veldig flinke til å skjule at de ruser seg, og evt. er avhengig av rusmidler. Vel, dette var det jeg tenkte. Kjempefint at du er der for ham, men uten å presse. Han er heldig som har deg! Lykke til!
Gjest Milah Skrevet 16. november 2005 #6 Skrevet 16. november 2005 (endret) Herregud.. A) Han forteller det, hva det nå enn er han føler han må si.. B) Han forteller deg det ikke, og slutter å gnåle om det... Hadde ikke orket å høre på slik fyllesnakk, når han aldri kommer noen vei med det.. Endret 16. november 2005 av Milah
malicious Skrevet 16. november 2005 #7 Skrevet 16. november 2005 hmm.. tanken som slo meg var at han hadde gjort en annen dame gravid, eller at han kanskje var bifil?
Minien Skrevet 16. november 2005 Forfatter #8 Skrevet 16. november 2005 Herregud.. A) Han forteller det, hva det nå enn er han føler han må si.. B) Han forteller deg det ikke, og slutter å gnåle om det... Hadde ikke orket å høre på slik fyllesnakk, når han aldri kommer noen vei med det.. ← Tror kanskje du hadde sett litt annerledes på det hvis det hadde vært deg.. men det er tydelig du ikke gidder å sette deg inn i saken..
Mrs. K Skrevet 16. november 2005 #9 Skrevet 16. november 2005 Kan han ha vært sammen med en annen da han møtte deg?
Minien Skrevet 16. november 2005 Forfatter #10 Skrevet 16. november 2005 Det første som slo meg var at han hadde gjort en annen dame gravid før dere ble sammen, eller at han hadde et barn med en annen dame som ingen visste om. Men -så sier du jo at det ikke har noe med en annen dame å gjøre? ← Han sier jo at det er noe som går over... og et barn et annet sted blir vel aldri borte..? Men for all del..tanken har slått meg.. Jeg tror ikke det er den ting jeg ikke har tenkt på - han har vært alt fra morder til voldtektsmann til trebarnsfar og rusmisbruker..
Minien Skrevet 16. november 2005 Forfatter #11 Skrevet 16. november 2005 (endret) Kan han ha vært sammen med en annen da han møtte deg? ← Det kan han jo ha vært, men jeg tror det egentlig ikke.. Han har såpass mange kamerater som stikker innom ham uten å banke på at jeg tror de ville visst det.. I tillegg hadde jeg tittet på han en stund før vi ble sammen uten at han visste det, og jeg har aldri sett han med en annen dame.. Ikke få inntrykk av at jeg "fornekter" alt dere foreslår her..jeg bare prøver å forklare dere situasjonen og få igang en liten diskusjon, kanskje.. Alle forslagene deres tas vare på i mitt sinn.. Endret 16. november 2005 av Minien
Gjest Milah Skrevet 16. november 2005 #12 Skrevet 16. november 2005 Tror kanskje du hadde sett litt annerledes på det hvis det hadde vært deg.. men det er tydelig du ikke gidder å sette deg inn i saken.. ← Jo, jeg har vært i en ganske lignende situasjon en gang faktisk. Og da ga jeg beskjed. Hva er poenget med å ta opp ting, hvis han ikke har tenkt til å fortelle deg det.. Ser virkelig ikke poenget med det. Det eneste han oppnår er at du begynner å tenke på hva det kanskje kan være. Spekulereringer kommer man ingen vei med. Dessuten er det sikkert noe han tror er en big deal, som i dine øyne ikke vil være det..
Nelle Skrevet 16. november 2005 #13 Skrevet 16. november 2005 Veldig leit, og veldig slitsomt for deg å måtte gå og spekulere i dette. Jeg forstår deg, og jeg har "satt meg inn i saken" på den måten at jeg har lest innleggene dine i denne tråden -men jeg er også bittelitt enig med Milah i at det blir litt for dumt å "gnåle" om dette i fylla, og holde munn om det ellers... Men, det kan jo også hende at dere er litt unge, og for mange unge gutter er det mye som er veldig vanskelig å snakke om. Det er jo åpenbart at det er noe som plager ham veldig, og at han ikke tør å snakke med deg om det -kanskje fordi han er redd for at du skal gå fra han?
Minien Skrevet 16. november 2005 Forfatter #14 Skrevet 16. november 2005 Hva er poenget med å ta opp ting, hvis han ikke har tenkt til å fortelle deg det.. Ser virkelig ikke poenget med det. ← Poenget er at jeg ser at kjæresten min har det fryktelig vondt, og at det er grusomt å se den man elsker lider uten å kunne vite hvorfor han gjør det.
Gjest Milah Skrevet 16. november 2005 #15 Skrevet 16. november 2005 (endret) Poenget er at jeg ser at kjæresten min har det fryktelig vondt, og at det er grusomt å se den man elsker lider uten å kunne vite hvorfor han gjør det. ← Det skjønner jeg veldig godt. Derfor er det jo det beste for dere begge at han tar en avgjørelse på om han vil si det eller ikke.. Håper det uansett ordner seg for dere! Endret 16. november 2005 av Milah
Minien Skrevet 16. november 2005 Forfatter #16 Skrevet 16. november 2005 (endret) -men jeg er også bittelitt enig med Milah i at det blir litt for dumt å "gnåle" om dette i fylla, og holde munn om det ellers... Men, det kan jo også hende at dere er litt unge, og for mange unge gutter er det mye som er veldig vanskelig å snakke om. ← Er han som tar det opp i fylla..jeg prøver å snakke med ham om det når han er edru, og når jeg føler han er i en "trygg setting" (fyr på peisen, og han på fanget f.eks). Og hva han gnåler om, kan jeg nesten ikke styre.. Og nei, vi er nok ikke så unge.. han er 35.. Endret 16. november 2005 av Minien
Gjest gjest1 Skrevet 16. november 2005 #17 Skrevet 16. november 2005 Jeg synes virkelig en skal være forsiktig med å trekke konklusjoner over hva "hemmeligheten" hans er. Det kan jo være alt mellom himmel og jord det. Det kan være noe "alvorlig", eller noe som for alle andre enn han selv er en filleting. Ikke alle har like lett for å snakke om problemene sine. Selv ikke til kjæresten som gjerne skal være den en står nærmest. Men dere har jo ikke vært sammen så lenge, så jeg ville ikke vært så utolmodig. Han kommer sikkert til å fortelle deg hva det er som plager han når han føler at det er riktig. At han har nevnt det flere ganger tyder jo på at han egentlig ønsker å snakke om det, men han er vel gjerne fortsatt litt redd på hvordan du vil reagere. Jeg skjønner veldig godt at det ikke kan være kjekt for deg å ikke vite hva han skjuler for deg, men du må bare stole på han når han sier at det hverken er ulovlig eller har noe med deg å gjøre. Det beste du kan gjøre er å være der for han, vise han at du er glad i han og at han kan stole på deg. Så vil han nok fortelle det til deg når han er klar for det.
Mrs. K Skrevet 16. november 2005 #18 Skrevet 16. november 2005 Kan han ha en kjønnsykdom som han ikke har sagt noe om?
Gjest Catwoman Skrevet 16. november 2005 #19 Skrevet 16. november 2005 Han kan ha vært utro i et tidligere forhold? og kanskje gjentatte ganger. Han er redd for at du skal få vite det fordi han er redd for at du da skal går fra han fordi du tror det vil skje igjen?!
Gjest gjesta Skrevet 16. november 2005 #20 Skrevet 16. november 2005 Jeg har selv vært i en slik situasjon hvor jeg skjønte at det var viktig at jeg fortalte noe til eksen min, men jeg klarte det bare ikke. Det var knyttet så mange sterke negative følelser til det. Jeg løste problemet med å skrive det ned og gi brevet til eksen. Bare vissheten om at han visste hjalp meg videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå