AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #1 Skrevet 7. juli 2022 Hei! ungene mine tar ferie fra barnehagen i morgen, og jeg vil gjerne gi de ansatte på avdelingen et lite kort og en kurv med kanelboller. Hvis jeg baker bollene kvelden før, syns jeg de blir tørre og litt kjipe morgenen etter. Stå opp grytidlig og bake er et alternativ, men har noen et bedre alternativ? Finnes det en god måte å Tine fryst bakverk på? Eller har du en knakende god metode på kaldheving av boller i store kvanta? håper noen vil dele av sin hvetebakst-kunnskap ❤️ Anonymkode: 93c2e...ebc
Marimba Skrevet 7. juli 2022 #2 Skrevet 7. juli 2022 Bruk denne oppskriften: https://krem.no/hjem/boller-og-kanelboller-tangzhong-style men bruk 1 ts gjær og kald væske. Elt deigen ferdig (skal eltes lenge!) og sett i kjøleskapet i natt. I morgen baker du ut boller, etterhever i 30 min (gjerne over vanndamp) og steker som anvist. Bonus, veldig god deig å jobbe med etter en natt i kjøleskapet. Du kommer nok ikke til å ha smakt ferskere, mykere boller
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå