Gå til innhold

gave til baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et vennepar har fått baby, og i morgen skal vi på sykehuset for å besøke de :)

Så jeg lurer på om dere har noen tips til hva vi kan gi i gave?

Jenta er 8 uker, men ble født 3 mnd for tidlig. Om vi skal kjøpe klær er det da lurest å kjøpe prematurklær eller i vanlig nyfødt-størrelse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer jo helt an på hvor stor hun er nå da. Hadde kanskje kjøpt nyfødt klær jeg. Kanskje i ull?

Skrevet

Jeg hadde kjøpt noe større klær da små babyer vokser alt for fort og "alle" kjøper klær til nyfødte. Jeg ble veldig glad for klær som var litt større :Nikke:

Hvis du ikke vil kjøpe klær kan du jo kjøpe en god baby olje f.eks fra AVENT eller noe koselig til mor, f.eks badesalt eller en god fuktighetskrem.

Klær får en alltid nok av.

Skrevet

Hei!

Jeg fikk en liten gutt 3 uker før tiden... På H&M har de barnetøy i str 44 og det var han! Greit å få noe som faktisk passet, for han var jo bare en klump midt i tøyet! og så kan det byttes.....

Skrevet

Hva kjøper man om man ikke vil kjøpe klær?

Noen KULE tips til en KUL nyfødt gutt?

Skrevet

Jeg har kjøpt en slags spott man fester på sengen til gutten vår på 6 måneder på brio lekebutikken. Når man slår den på lyser den opp i taket, og små bamser danser rundt til koselig vugge musikk!Gutten vår er helt fascinert av den, og koser seg med lyset, musikken. Kanskje det hadde vært en original koselig gave?Gutten vår er nå 6 måneder, men den kan sikkert fascinere en mindre gutt også?

Skrevet

Bok - feks Den lille prinsen

Uro til å ha over senga/vogna

Bamse

Barneservise

Kunst - feks et lite bilde med litt barnlig motiv

Gjest skindeep
Skrevet

Til ei venninne av meg som fødte tvillinger så fikk hun 2 refill til bleiebøtte og 2 pk. bleier! Det blir dyrt nok i seg selv når man tenker at en sånn refill-dings koster 98,- og en bleiepk ca 50,-

Det var fordi barna hennes arver klær fra sin eldre søster og min lille. Så klær har hun sikkert nok av (med tanke på alle klærne hun har fått i sengamat gave).

Når det gjelder leker, så har hun fått ganske mye i gaver og arv...

Skrevet
Hva kjøper man om man ikke vil kjøpe klær?

Noen KULE tips til en KUL nyfødt gutt?

Vi fikk en lien lastebil med navnet til sønnen vår på (og et håndkle m navnet på). Synes det var en artig gave til en tøff gutt :) Men hvor det er kjøpt aner jeg ikke. Hun jeg fikk det av bor ihvertfall i Bergen

Skrevet

Tøffe skinntøfler,(robees feks)eller artig badetermometer, børste og kam. Et deilig fleecepledd. En spesiell leke eller et spesielt klesplagg (noe litt dyrt som man feks kan finne på nettsider; søk på barneklær f eks). Dvs f eks en kjempekuul lue til 150 kr, istedenfor en på h&m til 39;- (Ikke noe galt med "billige" ting/ klær i det hele tatt altså, bare tenkte at hvis du vil kjøpe noe spesielt finnes det mange muligheter.)En bok.

Gjest Gjest_lil_*
Skrevet

Heisann

Hvis barnet bruker smokk,da kan du gå på mam sine sider og bestille smokk med navnet på...

Skrevet

Vi kjøpte 2 CD'er med gamle og kjente barnesanger :)

Ble veldig godt tatt i mot :)

Men her var det jo kommet masse ideer, som jeg kan bruke til julegavetips:)

Skrevet

En av de beste gavene vi fikk til vår datter var et par skinntøfler (Voksi) som hun brukte til hun var over ett år.

Skrevet
En av de beste gavene vi fikk til vår datter var et par skinntøfler (Voksi) som hun brukte til hun var over ett år.

He, he... lur den som kjøpte de :sjarmor:

Skrevet

Kanskje du kan gi en gav litt utenom det vanlige?

Nyfødte er jo ofte ømfintlige for kremer og sjampoer og sånt, så hvorfor ikke gi dem naturprodukter til babyen?

Jeg bruker selv en serie fra Hønemor.no som jeg er kjempefornøyd med.

www.honemor.no

Skrevet

På www.barnevognskilt.no får du bestillt kjempekule registreringsskilt til vogna!Vi fikk vårt i løpet av fire dager!Har fått maaange kommentarer og kjenner mange som bestilte etterpå.

Braun og Phillips produserer smokk med termometer i!

Øretermometer er topp det også!Datteren vår er ikke særlig glad i det gode gammeldagse rompetermometeret!

Vi kjøper en slik pakke fra Braun med smokk-termometer og vanlig termometer når noen får baby!

La Guapa

Skrevet
Vi kjøper en slik pakke fra Braun med smokk-termometer og vanlig termometer når noen får baby!

La Guapa

Hvor får jeg kjøpt dette???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...