AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #1 Del Skrevet 7. juli 2022 Tror jeg har en begynnende spontanabort, snart i uke 6. blør - noen ganger litt rennende friskt blod, og andre ganger bare litt blod på papiret. Kjenner litt ømhet/murring i magen. Men det er så lite blod! Trodde spontanabort skulle være som mensen, minst. Tar det lang tid før jeg ordentlig begynner å blø? Om det går enda et par dager til uten noe særlig blod, bør jeg kontakte sykehuset for å få tabletter/medisinsk abort? Anonymkode: 7d483...dc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #2 Del Skrevet 7. juli 2022 I de aller aller fleste tilfeller ordner kroppen opp selv. Ikke alle blør masse og kort, noen blør lite men lenge. Piller vil da kunne hjelpe på for å få tømt raskere men kroppen ordner som sagt stort sett opp selv. Det variere hvor lenge man blør ved sa, alt fra 1- 4 uker er normalt , mens noen faktisk blør så lenge som 6 uker. Det sies vel at har man blødd over en måned og fremdeles blør kan man kontakte lege for å sjekke hvor mye som er igjen og om man trenger tabletter eller utskrapning. Anonymkode: 01f50...d5e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuzsuZ Skrevet 7. juli 2022 #3 Del Skrevet 7. juli 2022 (endret) Jeg har både blødd i 6 uker og i ett par dager bare. Fikk beskjed om å la kroppen ordne seg selv om det ikke var smerter eller feber ved den lengre blødningen. Da hadde jeg ikke kommet så langt det var i uke 6 Endret 7. juli 2022 av SuzsuZ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #4 Del Skrevet 7. juli 2022 SuzsuZ skrev (2 minutter siden): Jeg har både blødd i 6 uker og i ett par dager bare. Fikk beskjed om å la kroppen ordne seg selv om det ikke var smerter eller feber ved den lengre blødningen. Da hadde jeg ikke kommet så langt det var i uke 6 Ok, og alt gikk bra? Føler at jeg ikke vil bruke så mye tid på å blø, om tabletter kan få det til å gå fortere…men kan tablettene gjøre at det tar lenger tid å få tilbake eggløsning enn om kroppen ordner opp selv? Anonymkode: 7d483...dc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #5 Del Skrevet 7. juli 2022 Jeg spontanaborterte en gang og blødde veldig lite. Men alt gikk greit. Sterke smerter i noen timer den dagen det var verst. Anonymkode: 328cb...ca1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #6 Del Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg spontanaborterte en gang og blødde veldig lite. Men alt gikk greit. Sterke smerter i noen timer den dagen det var verst. Anonymkode: 328cb...ca1 Men hvordan kan syklus komme igang igjen om ikke alt blør ut? Om man ikke blør som vanlig mens igjen, kommer eggløsning og mens igang igjen da uten bruk av aborttabletter? Sorry, sikkert dumme spm men jeg er helt fortvilet her og kan lite om dette. Anonymkode: 7d483...dc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #7 Del Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men hvordan kan syklus komme igang igjen om ikke alt blør ut? Om man ikke blør som vanlig mens igjen, kommer eggløsning og mens igang igjen da uten bruk av aborttabletter? Sorry, sikkert dumme spm men jeg er helt fortvilet her og kan lite om dette. Anonymkode: 7d483...dc2 Det blødde vel ut selv om det ikke var så mye som kom. Var ikke mengder med blod som fosset ut som mange opplever. Men jeg snakket med helsepersonell og de sa det var vanlig begge deler. Jeg gikk nesten rett inn i vanlig syklus og var gravid igjen uten normal mens mellom. Var bare litt forsinket el i forhold til når spontanaborten startet, regnet den som en menstruasjon. Denne graviditeten var normal❤️ mange opplever at forholdene er gunstige for å bli gravide rett etter en spontanabort dersom den er tidlig og ikke har komplikasjoner. Anonymkode: 328cb...ca1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #8 Del Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det blødde vel ut selv om det ikke var så mye som kom. Var ikke mengder med blod som fosset ut som mange opplever. Men jeg snakket med helsepersonell og de sa det var vanlig begge deler. Jeg gikk nesten rett inn i vanlig syklus og var gravid igjen uten normal mens mellom. Var bare litt forsinket el i forhold til når spontanaborten startet, regnet den som en menstruasjon. Denne graviditeten var normal❤️ mange opplever at forholdene er gunstige for å bli gravide rett etter en spontanabort dersom den er tidlig og ikke har komplikasjoner. Anonymkode: 328cb...ca1 Så heldig du var, gratulerer! Hvilken uke skjedde spontanaborten i, og hvor lenge etter fikk du eggløsning/ble gravid? Tar det ikke mange uker før hcg synker nok til at eggløsning kan skje? Anonymkode: 7d483...dc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 7. juli 2022 #9 Del Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ok, og alt gikk bra? Føler at jeg ikke vil bruke så mye tid på å blø, om tabletter kan få det til å gå fortere…men kan tablettene gjøre at det tar lenger tid å få tilbake eggløsning enn om kroppen ordner opp selv? Anonymkode: 7d483...dc2 Tror det er mer motsatt. Tablettene kan få fortgang så alt blør ut og dermed kan kroppen raskere forberede seg på å få ny eggløsning. Men noen blør jo bare kort tid av seg selv også så da blir det ingen forskjell. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #10 Del Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men hvordan kan syklus komme igang igjen om ikke alt blør ut? Om man ikke blør som vanlig mens igjen, kommer eggløsning og mens igang igjen da uten bruk av aborttabletter? Sorry, sikkert dumme spm men jeg er helt fortvilet her og kan lite om dette. Anonymkode: 7d483...dc2 Syklus/ eggløsning kommer ikke i gang før alt har blødd ut nei. Hvor raskt man blør ut alt ved en abort er veldig varierende, tabletter eller ei. Anonymkode: 01f50...d5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #11 Del Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så heldig du var, gratulerer! Hvilken uke skjedde spontanaborten i, og hvor lenge etter fikk du eggløsning/ble gravid? Tar det ikke mange uker før hcg synker nok til at eggløsning kan skje? Anonymkode: 7d483...dc2 Tror det er veldig individuelt. Hos noen er hcg borte ila to uker, hos noen tar det 4-5-6 uker, tror det avhenger av hvor raskt det bløs ut. Anonymkode: 01f50...d5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #12 Del Skrevet 7. juli 2022 Laura80 skrev (56 minutter siden): Tror det er mer motsatt. Tablettene kan få fortgang så alt blør ut og dermed kan kroppen raskere forberede seg på å få ny eggløsning. Men noen blør jo bare kort tid av seg selv også så da blir det ingen forskjell. Litt av et dilemma dette. Har fremdeles urealistiske fantasier om å komme på sykehuset, be om å få bekreftet at det ikke er noe inni der, for så å få se et bittelite levende foster inni der. Var litt over 5 uker da gynekolog ikke så noen verdens ting i livmor. Fantaserer om at sykehuset er bedre på å finne foster så tidlig, men det er sikkert bare tull. Anonymkode: 7d483...dc2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #13 Del Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Tror det er veldig individuelt. Hos noen er hcg borte ila to uker, hos noen tar det 4-5-6 uker, tror det avhenger av hvor raskt det bløs ut. Anonymkode: 01f50...d5e Har det også sammenheng med hvor langt man var på vei? Håper det, at siden jeg kun er ca uke 6 at det tar relativt kort tid å få eggløsning igjen. Anonymkode: 7d483...dc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #14 Del Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har det også sammenheng med hvor langt man var på vei? Håper det, at siden jeg kun er ca uke 6 at det tar relativt kort tid å få eggløsning igjen. Anonymkode: 7d483...dc2 Jeg vet ikke. Stort sett er vel de som mister tidligere raskere til å få i gang normal syklus ja så du kan jo håpe på det Men så er det de som også blør lenge og får litt tull med hormonene likevel. Men sjansene er vel gode for at jo tidligere man mister dess raskere får man ny eggløsning. Anonymkode: 01f50...d5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #15 Del Skrevet 7. juli 2022 Hei. Så trist at du har en spontanabort…Selv om det som regel er pga at embryoet ikke er levedyktig, så kan det føles veldig sårt! Jeg hadde en sa for 5 år siden. Jeg var da i uke 8 ca. Begynte med at jeg gikk på do på morningen hvor jeg fikk litt rosa på papiret. Hadde en skikkelig sterk følelse fra dagen jeg fikk positiv test om at jeg kom til å miste, i tillegg hadde jeg mistet alle symptomer. Jeg ringte til legekontoret og fortalte at jeg var gravid i uke 8 og at jeg hadde begynt å blø pittelitt. Hun mente jeg ikke kunne få komme inn siden det ikke var noe dem kunne gjøre. Så ringte jeg fødeavdelingen fordi jeg bare måtte ha innvendig ultralyd for å få det bekreftet, for man kan jo blø uten å miste, og i tillegg var det jo kun litt rosa på papiret. De sa at jeg bare skulle ringe legen pånytt og si at fødeavdelingen har sagt at legen har påbud om å ta meg inn. Så jeg ringte tilbake og fikk komme inn. Etter mye «krangling» med legen sendte han henvisning til sykehuset. Fikk komme rett opp dit, og fikk tatt blodprøver og innvendig ultralyd. På ultralyden kunne man se at jeg enten var kortere på vei enn jeg trodde, eller at ting hadde stoppet å vokse i uke 5. Fikk time igjen to dager etterpå for å ta ny blodprøve og ny ultralyd. Dagen etter var det heller nesten ingen blod, og ingen smerter. Dag 3 var det økt litt med blod, men fortsatt ikke noe ekstreme greier. Men på blodprøve hadde hcg gått betraktelig ned og man kunne på ultralyd se at det lille synlige av graviditeten hadde bevegd seg lenger ned, men var ikke kommet ut enda. Dag 4 hadde jeg begynt å fossblø og hadde rie lignende smerter. Og tilslutt kom det en, beklager hvis for detaljert, en stor klump ut sammen med blodet, og da skjønte jeg at det var gjort. Blødde like lenge som en vanlig mens, og fikk neste mens like nøyaktig etterpå, som om aborten kun var en mens, og ble gravid igjen måneden etterpå, og har nå ei nydelig lillesøster på snart 4 år ☺️ Spontanaborten for meg var veldig veldig trist og tung! Selv om jeg hadde det på følelsen fra start, så ble jeg ekstremt lei meg. Men hadde det ikke skjedd, så hadde jeg ikke hatt min nydelige datter som jeg nå har. Det blir du også å tenke en dag i fremtiden ❤️ Anonymkode: 84202...484 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #16 Del Skrevet 9. juli 2022 Har du vært i TUL og sjekket? Evt tatt blodprøve og målt hcg? . Tenkte siden du skrev "tror jeg har en". At da vet du jo ikke sikkert. Og hvis du blør lite så kan det jo også være at det ikke er noe galt lissom ❤️ Anonymkode: 5fdf2...00c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå