Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når kommer pengene på konto? Leverte en vare i retur i går, men jeg trykket på visa istedenfor bank axept. Har jeg trykket feil? Er fortsatt ikke kommet penger inn. 

Anonymkode: a267e...1ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ta noen dager, så bare følg det opp.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når kommer pengene på konto? Leverte en vare i retur i går, men jeg trykket på visa istedenfor bank axept. Har jeg trykket feil? Er fortsatt ikke kommet penger inn. 

Alle slike overføringer kan ta opp til 3-5 arb.dager. Kommer helt an på hvilken bank du bruker og hvilken bank forretningen bruker for å få pengene tilbake. Noen ganger kan det ta hele 14 dager, om du har sendt vare i retur, noen venter ofte på å motta varen først før de refunderer. 

Anonymkode: c80c9...486

AnonymBruker
Skrevet

Ok. De fikk varen der og da. Satte kortet i, men trykket visa. Stod bank axept og visa, jeg ble forvirret og bare trykte visa. Fikk signert kvittering og gikk. Har kvittering på kjøpet. 

AnonymBruker
Skrevet

Det pleier ta noen dager for det må oftest godkjennes av økonomiavd i butikken før det faktisk utbetales.

Anonymkode: 82375...f98

AnonymBruker
Skrevet

Kan ta noen dager. Men jeg fikk de tilbake dagen etter på xxl 

Anonymkode: 3608f...9d3

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alle slike overføringer kan ta opp til 3-5 arb.dager. Kommer helt an på hvilken bank du bruker og hvilken bank forretningen bruker for å få pengene tilbake. Noen ganger kan det ta hele 14 dager, om du har sendt vare i retur, noen venter ofte på å motta varen først før de refunderer. 

Anonymkode: c80c9...486

Det kan også komme helt an på hva slags kortavtaler butikken har med leverandør av bankterminalen. Visa/kredittkort tar i veldig mange tilfeller lenger tid enn bankaxept

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ok. De fikk varen der og da. Satte kortet i, men trykket visa. Stod bank axept og visa, jeg ble forvirret og bare trykte visa. Fikk signert kvittering og gikk. Har kvittering på kjøpet. 

Har ikke noe å si. Pengene er nok hos deg imorgen.

Anonymkode: 42936...903

AnonymBruker
Skrevet

Det pleier ta noen dager for det må oftest godkjennes av økonomiavd i butikken før det faktisk utbetales.

Anonymkode: 82375...f98

Det går nok ikke via økonomiavdelingen nei, er ren automatikk.  

Anonymkode: 42936...903

Skrevet (endret)

Leverte? Som i leverte pakke på posten? Eller leverte du varen i selve fysiske butikken? Hvorfor fikk du ikke penger tilbake på stedet da, om det var det siste? Jeg hadde ikke gått derfra før det var ordnet. Har du fått kvittering på tilbakeleveringen i det minste?

Nettbutikker pleier å ha alt fra to uker til en måned oppgitt, når det gjelder hvor lang tid en tilbakebetaling tar etter returnerte varer. Mulig vanlige butikker også bruker en del tid, hvis det sitter folk og fysisk registrerer dette på kontorjobb.

Endret av Million

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...