AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #1 Skrevet 7. juli 2022 Er jeg gal som vurderer å kjøre Stavanger- Tusenfryd med to små barn? Mannen er offshore og kan ikke være med. Barna er 1 år 4 mnd, og et på 3 år. Altså to barn. Vi har kjørt maks 1.5 time før. Minste barnet har en tendens til å kaste opp, og er den som liker minst å kjøre. Vi skal i så fall overnatte hos min tante i Spydeberg. Hadde dere turt dette? Tenker i så fall om det er best å kjøre på ettermiddagen rundt 14-15 så det ikke blir så mange timer for barna i «våken tilstand». Tenker å stoppe og spise i 18-tiden og så gjøre dem klar til å sove siste etappen. (Skal stoppe før det også hvis det er behov, men tar kveldsrutinen da). Anonymkode: b7445...854
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #2 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er jeg gal som vurderer å kjøre Stavanger- Tusenfryd med to små barn? Mannen er offshore og kan ikke være med. Barna er 1 år 4 mnd, og et på 3 år. Altså to barn. Vi har kjørt maks 1.5 time før. Minste barnet har en tendens til å kaste opp, og er den som liker minst å kjøre. Vi skal i så fall overnatte hos min tante i Spydeberg. Hadde dere turt dette? Tenker i så fall om det er best å kjøre på ettermiddagen rundt 14-15 så det ikke blir så mange timer for barna i «våken tilstand». Tenker å stoppe og spise i 18-tiden og så gjøre dem klar til å sove siste etappen. (Skal stoppe før det også hvis det er behov, men tar kveldsrutinen da). Anonymkode: b7445...854 Hvis barnet spyr i bil bør det jo ikke spise rett før dere kjører videre. Hvordan skal du avverge spy i hele bilen når du kjører selv? Det høres fryktelig stressende ut. Har du ikke ei søster eller en bror eller en tante eller venninne du kan ta med hele veien? Anonymkode: ff7e2...d0f
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #3 Skrevet 7. juli 2022 Nei, ikke gal, jeg har gjort dette i 10 år, null stress. Barna mine er opplært til å underholde seg selv i bilen og sammen med meg, så det er ingen mas etter mobil/nettbrett. Når det er sagt, så forstår jeg ikke helt hva dere skal på Tusenfryd? Barna dine er for små til at tusenfryd treffer deres aldersgruppe spesielt godt. Hva med Dyreparken? Lilleputthammer kanskje? Anonymkode: cd8be...ccd 17
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #4 Skrevet 7. juli 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, ikke gal, jeg har gjort dette i 10 år, null stress. Barna mine er opplært til å underholde seg selv i bilen og sammen med meg, så det er ingen mas etter mobil/nettbrett. Når det er sagt, så forstår jeg ikke helt hva dere skal på Tusenfryd? Barna dine er for små til at tusenfryd treffer deres aldersgruppe spesielt godt. Hva med Dyreparken? Lilleputthammer kanskje? Anonymkode: cd8be...ccd Har en venninne som vil der, hun bor i området med sine barn. Vi tenker oss på flere utflukter, skal vurdere Lilleputthammer Anonymkode: b7445...854
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #5 Skrevet 7. juli 2022 Muligens bedre å ta toget da. Anonymkode: ce34d...468 4
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #6 Skrevet 7. juli 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Muligens bedre å ta toget da. Anonymkode: ce34d...468 Ser for meg det er verre med to små, spesielt når det er buss for tog? Og da må vi kanskje leie bil eller leie bilseter og greier for å komme oss rundt etterpå 😬 Anonymkode: b7445...854 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #7 Skrevet 7. juli 2022 Jeg har kjørt vestlandet - Sverige mange ganger da barna var små da vi har familie der. Om du tenker at du tror det går greit så kjør på Anonymkode: 272ea...896
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #8 Skrevet 7. juli 2022 Kjører du selv har du jo mulighet til å stoppe når det trengs Anonymkode: 272ea...896 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #9 Skrevet 7. juli 2022 13 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis barnet spyr i bil bør det jo ikke spise rett før dere kjører videre. Hvordan skal du avverge spy i hele bilen når du kjører selv? Det høres fryktelig stressende ut. Har du ikke ei søster eller en bror eller en tante eller venninne du kan ta med hele veien? Anonymkode: ff7e2...d0f Er ikke redd for spy, tenkte bare å nevne hvordan de er når vi kjører. Har pleid å ha på Smikke de gangene vi kjører langt og la være å ha mye mat før vi kjører/unngå frukt i store mengder før vi kjører. Har ingen søsken😬 Så blir vanskelig å få noen med ser det ut som. Alle er opptatt med sitt. Anonymkode: b7445...854
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #10 Skrevet 7. juli 2022 Tenker dette er helt overkommelig, men hadde ikke dratt på Tusenfryd med to så små barn. Jeg hadde sterkt vurdert andre alternativer som også kan passe for venninnen din sine barn. Mange steder som kan være gøy selv med ulik alder. Jeg tenker dyreparken i Kristiansand ville vært ypperlig. Anonymkode: 6c538...628 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #11 Skrevet 7. juli 2022 Jeg tenker at... det er noe du kanskje må venne deg til som gressenke. Hvis ikke blir du jo ganske låst når han er på jobb. Og han kommer jo til å være på jobb en del om sommeren, med jul, påske, osv. Det vil jo bli lettere når barna blir større da. Anonymkode: 54b6d...9a5
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #12 Skrevet 7. juli 2022 Barn under 90 cm har det ikke gøy på Tusenfryd, det er nesten ingen ting de kan ta. Hadde mye heller tatt Lilleputthammer. Men når du bor i Stavanger, hvorfor ikke ta Kongeparken? Har selv vurdert å kjøre dit fra Oslo, men vet ikke om det blir for langt for barna 🙈 Anonymkode: c7e60...39b 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #13 Skrevet 7. juli 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: Tenker dette er helt overkommelig, men hadde ikke dratt på Tusenfryd med to så små barn. Jeg hadde sterkt vurdert andre alternativer som også kan passe for venninnen din sine barn. Mange steder som kan være gøy selv med ulik alder. Jeg tenker dyreparken i Kristiansand ville vært ypperlig. Anonymkode: 6c538...628 Takk! Da skal vi gjøre det. Tenkte det var fint å kjøre den strekningen likevel for å tilbringe tid med tanta mi. Men vi kan jo ta Dyreparken på veien opp eller ned Anonymkode: b7445...854
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #14 Skrevet 7. juli 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tenker at... det er noe du kanskje må venne deg til som gressenke. Hvis ikke blir du jo ganske låst når han er på jobb. Og han kommer jo til å være på jobb en del om sommeren, med jul, påske, osv. Det vil jo bli lettere når barna blir større da. Anonymkode: 54b6d...9a5 Sant? Tenker det samme… er utfordrende når han er mye vekke, føler meg mislykket om jeg ikke klarer å ta med barna på noe uten han. Men hva tenker dere om tidspunkter for å reise, å starte på ettermiddagen for å ha to «skift»; et når de er våkne og så et når de forhåpentligvis skal sove? Er det bedre enn å kjøre tidlig om morgenen når turen tar ca 8 timer? Anonymkode: b7445...854
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #15 Skrevet 7. juli 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Barn under 90 cm har det ikke gøy på Tusenfryd, det er nesten ingen ting de kan ta. Hadde mye heller tatt Lilleputthammer. Men når du bor i Stavanger, hvorfor ikke ta Kongeparken? Har selv vurdert å kjøre dit fra Oslo, men vet ikke om det blir for langt for barna 🙈 Anonymkode: c7e60...39b Takk! Ja, det frister med Lilleputthammer eller Dyreparken. Vi har vært i Kongeparken; veldig kjekt! Men nå skulle vi likevel prøve å få til en tur til min tante og prøve å møte venninna mi som bor i samme område, så da var det å se om det var noe der som kunne vært kjekt Anonymkode: b7445...854
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #16 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Er jeg gal som vurderer å kjøre Stavanger- Tusenfryd med to små barn? Mannen er offshore og kan ikke være med. Barna er 1 år 4 mnd, og et på 3 år. Altså to barn. Vi har kjørt maks 1.5 time før. Minste barnet har en tendens til å kaste opp, og er den som liker minst å kjøre. Vi skal i så fall overnatte hos min tante i Spydeberg. Hadde dere turt dette? Tenker i så fall om det er best å kjøre på ettermiddagen rundt 14-15 så det ikke blir så mange timer for barna i «våken tilstand». Tenker å stoppe og spise i 18-tiden og så gjøre dem klar til å sove siste etappen. (Skal stoppe før det også hvis det er behov, men tar kveldsrutinen da). Anonymkode: b7445...854 Så du skal plusse på noen mil, for å dra til Spydeberg for å overnatte 😅 Anonymkode: 5e8a6...257 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #17 Skrevet 7. juli 2022 Kan dere ikke ta Fjordline til Langesund da ? - så kjøreturen ikke blir så lang ? Og opplevelse for ungene med båt og godis :). Og kjøre fra Langesund til Spydeberg :). Tusenfryd for småttiser blir nok to much. Men andre ting går Ann, som flere sier ; Dyreparken på vei hjem for eksempel :). Anonymkode: 29134...f4d 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #18 Skrevet 7. juli 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Så du skal plusse på noen mil, for å dra til Spydeberg for å overnatte 😅 Anonymkode: 5e8a6...257 Er ikke langt fra Tusenfryd til Spydeberg? Tenkte uabsett å kjøre til Spydeberg og så overnatte og så ta Tusenfryd dagen etter, eller i løpet av oppholdet. Anonymkode: b7445...854
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #19 Skrevet 7. juli 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Så du skal plusse på noen mil, for å dra til Spydeberg for å overnatte 😅 Anonymkode: 5e8a6...257 Vinterbro-Spydeberg tar ikke lange stunden. Motorvei nesten hele strekka også. 😛 Anonymkode: 621a3...4a9 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #20 Skrevet 7. juli 2022 Jeg synes det er galskap. Bor 10 minutter unna Tusenfryd, men ikke søren at jeg drar dit med vårt barn på.4,5 år. Det er en varm gryte av en plass, med masse folk, masse barnet ikke kan gjøre, køer og sinnsyke priser. Herfra til Lilleputthammer er det 2,5 time, for å sette ting i perspektiv. Ikke er det så mye rart å finne på her i området,heller. Anonymkode: c4cd3...ab5 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå