AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #1 Skrevet 7. juli 2022 Har en kontorjobb hvor vi har en kaffeavtale der vi betaler en fast sum i måneden og kan forsyne oss fritt. Jeg må ha kaffe for å fungere i hverdagen. Dessverre virker kaffe på meg slik at jeg alltid må akutt på do etter en kopp. Nå har kollegaer klaget til ledelsen for at jeg er mye borte på do. Det er ikke slik at jeg bestemmer hva kaffe gjør med meg. Folk må få gå på do når de trenger det, jeg får skikkelig diaré som jeg ikke kan sitte og holde inne. Jeg har rett og slett blitt bedt om å redusere inntaket av kaffe. På denne måten får jeg ikke benyttet meg fullt av tilbudet slik som alle andre pga medisinske årsaker. Har en legetime til uka hvor jeg tenker å få en erklæring eller noe på at jeg får diaré av kaffe og at de på medisinske årsaker ikke kan diskriminere meg fra tilbudet. Noen som har opplevd lignende? Anonymkode: caa59...a10
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #2 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg må ha kaffe for å fungere i hverdagen. Så slutt å drikk kaffe når du tar ferie slik at du ikke lenger trenger kaffe når du er tilbake på jobb. Folk med glutenallergi eller laktoseintoleranse får nok mer problemer hvis de spiser og drikker ting de ikke tåler på jobb og dermed må drite halve dagen. Anonymkode: 5a897...7b8 18 2
Summeer Skrevet 7. juli 2022 #3 Skrevet 7. juli 2022 Du bør jo ikke drikke kaffe om kroppen din går rett i katastrofemodus for å kvitte seg med det som oppfattes som gift fortest mulig. Majj gådd ass, håper du er et troll!!!! 18
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #4 Skrevet 7. juli 2022 Jeg regner med at du tuller. Men for å spille med- dersom du er så mye borte på do at både kollegaer og ledelse reagerer på det, så er jo løsningen å drikke mindre av det du ikke tåler. Det er ingen medisinsk årsak til å måtte fortsette å drikke kaffe, da må du evt snakke med legen din for hjelp til å håndtere en avhengighet som påvirker hverdagen negativt. Anonymkode: cb27c...a97 14
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #5 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har en kontorjobb hvor vi har en kaffeavtale der vi betaler en fast sum i måneden og kan forsyne oss fritt. Jeg må ha kaffe for å fungere i hverdagen. Dessverre virker kaffe på meg slik at jeg alltid må akutt på do etter en kopp. Nå har kollegaer klaget til ledelsen for at jeg er mye borte på do. Det er ikke slik at jeg bestemmer hva kaffe gjør med meg. Folk må få gå på do når de trenger det, jeg får skikkelig diaré som jeg ikke kan sitte og holde inne. Jeg har rett og slett blitt bedt om å redusere inntaket av kaffe. På denne måten får jeg ikke benyttet meg fullt av tilbudet slik som alle andre pga medisinske årsaker. Har en legetime til uka hvor jeg tenker å få en erklæring eller noe på at jeg får diaré av kaffe og at de på medisinske årsaker ikke kan diskriminere meg fra tilbudet. Noen som har opplevd lignende? Anonymkode: caa59...a10 Nei du må ikke. Dette er bare avhengigheten din som snakker. Slutt å drikke kaffe, så slutter du å tisse så ofte. Vipps er alle problemer løst. Ser levende for meg en med laktoseintoleranse som insisterer på å drikke gratis melk på jobb, for så å løpe på do hele arbeidsdagen Dagens ferieunderholdning asså! Anonymkode: 8ff58...144 9
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #6 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): så slutter du å tisse så ofte. Vipps er alle problemer løst. Nå er det stort sett sprutbæsj fra kaffe som er problemet for sånne som TS. Anonymkode: 5a897...7b8 1
Knirke Skrevet 7. juli 2022 #7 Skrevet 7. juli 2022 Hadde noen sagt til meg at jeg ikke får gå på do i arbeidstiden ville jeg byttet jobb. 5
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #8 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Har en kontorjobb hvor vi har en kaffeavtale der vi betaler en fast sum i måneden og kan forsyne oss fritt. Jeg må ha kaffe for å fungere i hverdagen. Dessverre virker kaffe på meg slik at jeg alltid må akutt på do etter en kopp. Nå har kollegaer klaget til ledelsen for at jeg er mye borte på do. Det er ikke slik at jeg bestemmer hva kaffe gjør med meg. Folk må få gå på do når de trenger det, jeg får skikkelig diaré som jeg ikke kan sitte og holde inne. Jeg har rett og slett blitt bedt om å redusere inntaket av kaffe. På denne måten får jeg ikke benyttet meg fullt av tilbudet slik som alle andre pga medisinske årsaker. Har en legetime til uka hvor jeg tenker å få en erklæring eller noe på at jeg får diaré av kaffe og at de på medisinske årsaker ikke kan diskriminere meg fra tilbudet. Noen som har opplevd lignende? Anonymkode: caa59...a10 Hvis det er flere som reagerer på det så er det mest størst sannsynlighet slik at du faktisk er mer borte enn du tror selv. Du «MÅ» ikke ha kaffe, det finnes mange andre alternativ med koffein hvis kaffe har så innvirkning på deg. Anonymkode: e1e67...bbc 4
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #9 Skrevet 7. juli 2022 Hvorfor drikker du ikke kaffe og går på do før du reiser hjemme fra? Og gå på do er et personlig behov som en har krav på og gjøre i arbeidstiden uten trekk i lønn, men hvor lenge er du på do siden kollegaene reagerer? Vasker du godt etter deg? Hvor mye koster denne kaffeavtalen i måneden, siden du er så redd for og gå glipp av et par kopper? Merkelig opplegg, kaffe pleier og være gratis, men kan du foreslå en billigere variant? Nei, jeg tror ingen har opplevd en lignende situasjon. Anonymkode: 1c076...585 4
Gjest Frysepinne Skrevet 7. juli 2022 #10 Skrevet 7. juli 2022 Knirke skrev (52 minutter siden): Hadde noen sagt til meg at jeg ikke får gå på do i arbeidstiden ville jeg byttet jobb. Helt utafor ts' problem, men som sykepleier får jeg ofte ikke tid til å gå på jobb. Så, jeg fant meg en annen jobb. Jeg syns ærlig talt å gå på do er innafor det som kan kalles en menneskelig rettighet.
Kristin70 Skrevet 7. juli 2022 #11 Skrevet 7. juli 2022 Jeg tenker at legen din sikkert vil skrive en legeerklæring hvor han gjør det klart at du må få fortsette å drikke mye kaffe slik at du kan fortsette å ha kronisk diare. 9
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #12 Skrevet 7. juli 2022 Interessant problemstilling. Hos meg er det slik at kaffe og røyk «setter igang systemet» slik at jeg sørger for at både kaffe og røyk tas hjemme før jeg drar på jobb, så kan jeg også ta doturen hjemme. En løsning for deg også, TS? Anonymkode: e36a4...f77 2 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #13 Skrevet 7. juli 2022 Herregud. Du tåler jo åpenbart ikke kaffe! Seriøst, slutt å drikk det! Den gode nyheten er at du finner koffein både i brus, te og koffeindrikker. Prøv andre koffeinkilder. Så ser du om det er koffein eller kaffen du reagerer på. Jeg tenker at sjansen er stor for at det er kaffen i seg selv, og ikke koffeinet, du reagerer på. Anonymkode: e0c52...ad6 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #14 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor drikker du ikke kaffe og går på do før du reiser hjemme fra? Og gå på do er et personlig behov som en har krav på og gjøre i arbeidstiden uten trekk i lønn, men hvor lenge er du på do siden kollegaene reagerer? Vasker du godt etter deg? Hvor mye koster denne kaffeavtalen i måneden, siden du er så redd for og gå glipp av et par kopper? Merkelig opplegg, kaffe pleier og være gratis, men kan du foreslå en billigere variant? Nei, jeg tror ingen har opplevd en lignende situasjon. Anonymkode: 1c076...585 Drikker kaffe før jeg drar på jobb, men får diaré etter hver kopp. Jeg er borte 5-10 minutter her og der kanskje 4-5 ganger i løpet av arbeidsdagen. Vasker godt etter meg? Det er ikke renholdsarbeiderne som har klaget meg inn. Koster 100kr i måneden. Anonymkode: caa59...a10
Mooria Skrevet 7. juli 2022 #15 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg må ha kaffe for å fungere i hverdagen. Anonymkode: caa59...a10 Høres mer ut som du må la være å drikke kaffe for å fungere i hverdagen. 4 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #16 Skrevet 7. juli 2022 Sykt at dere må betale for kaffe på jobb. Bytt jobb! Anonymkode: 97a41...4f8 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #17 Skrevet 7. juli 2022 Om du bryr deg litt mer om helsen din og litt mindre om den kaffeavtalen så blir det nok bra. Anonymkode: 1114f...9c2 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #18 Skrevet 7. juli 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Sykt at dere må betale for kaffe på jobb. Bytt jobb! Anonymkode: 97a41...4f8 Tror ikke det er så alt for uvanlig. Jobber selv i det kommunale, og vi spleiser på kaffen innad på avdelingen. Hvis lokalavisa får høre at vi har noen goder på jobb, så blir det ramaskrik om utskeielser på skattebetalernes bekostning, så da betaler vi heller selv. Anonymkode: f2374...af0 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #19 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Drikker kaffe før jeg drar på jobb, men får diaré etter hver kopp. Jeg er borte 5-10 minutter her og der kanskje 4-5 ganger i løpet av arbeidsdagen. Vasker godt etter meg? Det er ikke renholdsarbeiderne som har klaget meg inn. Koster 100kr i måneden. Anonymkode: caa59...a10 Du får droppe kaffen da! Og når det er så mange som reagerer på at du er mer på dass enn på arbeidsplassen bør du ihvertfall ikke drikke kaffe!! Anonymkode: e1e67...bbc 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #20 Skrevet 7. juli 2022 Men du hadde jo ikke trengt å fortelle noen at det er pga. kaffe? Du kan jo bare si at du sliter med magen generelt. Du skal jo selvfølgelig få lov å gå på do uansett, men du trenger jo ikke å være dønn ærlig. Har selv en kollega som drikker enorme mengder kaffe. Han kan styrte i seg to store kopper på den lille halvtimen vi har pause og i tillegg har han isbiter i kaffen så han kan drikke den fortere. Det er helt galskap spør du meg.. Han er også på do flere ganger i timen. Tenker jo med meg selv at det er ikke rart man er dårlig i magen når man drikker så mye. Jeg må også ofte på do etter å ha drukket kaffe om morgenen, men jeg holder meg til den ene koppen stort sett. Anonymkode: 0abcc...6e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå