AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #1 Skrevet 7. juli 2022 Hei, Dette er kanskje litt komplisert. Men er så usikker. Jeg er en kvinne i midten av tyve årene som er sammen med en man på 30. Da jeg først møtte han så var han rak i ryggen og selvsikker. Jeg har lagt merke til at han fort er usikker rundt meg, han krymper seg liksom. Han har ingen psykiske plager mens jeg har sosial angst og noen traumer. Jeg er redd for at jeg skader han, og vurderer å gjøre det slutt. Han virker usikker og utrygg rundt meg i kroppsspråket. Tror jeg bør snakke med han om det men vet ikke hvordan jeg skal starte. Jeg har også vanskelig for å snakke om følelser og tanker. Og er vanskelig å bli kjent med. Men jeg er glad i han fordi jeg føler meg trygg på han. Anonymkode: c0ebe...6d2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #2 Skrevet 7. juli 2022 Kanskje du tolker kroppsspråket hans feil? Du kan ikke konkludere med at han er usikker på et så tynt grunnlag, du må snakke med ham. Anonymkode: fcacd...b52 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #3 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kanskje du tolker kroppsspråket hans feil? Du kan ikke konkludere med at han er usikker på et så tynt grunnlag, du må snakke med ham. Anonymkode: fcacd...b52 Vet at det er tynt. Skulle ha utbrodert med at jeg har fått diagnosen engstelig unnvikende personlighetslidelse og at jeg er redd for å være alene. Kanskje jeg sliter han ut ? Føler at han gir mye i forholdet. Vil ikke at han skal være psykolog for meg. Jeg vil at han skal ha det fint. Jeg må snakke med han om dette ja. Takk for svar. Anonymkode: c0ebe...6d2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #4 Skrevet 7. juli 2022 Får du sinneutbrudd over ingen som helst grunn? Anonymkode: a6e9d...1ef
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #5 Skrevet 7. juli 2022 Han høres ut som en mann som er redd for å havne i trøbbel. Vært borti noen av de, er slitsomt. Ender med at de sier nesten hva som helst i argumentasjon, bare for å ha noe å argumentere. Litt sånn «nå skal jeg stå opp for manndommen min!» uten at de har rett i situasjonen. Og jeg er ingen kjip person å være rundt altså. De fleste forhold jeg har hatt, har ikke vært med slike menn. Gikk til par psykolog med han ene, og hun sa også direkte ut at det ikke var noe jeg gjorde, men de fleste har et reaksjonsmønster gravd langt inn i sjela, som ble til da vi så hvordan våres foreldre oppførte seg / reagerte. Hvordan er foreldrene til denne fyren du snakker om ts? Anonymkode: 59a6e...c63
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #6 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Får du sinneutbrudd over ingen som helst grunn? Anonymkode: a6e9d...1ef Vil ikke si at jeg får sinneutbrudd over ingen grunn. Men det jeg kommer på er at jeg er følsom for kritikk. Har vanskelig med øyekontakt. Kan bli gretten/ irritert eller lei meg uten grunn. Blir sjeldent sint. Men er veldig usikker på meg selv. For eksempel når vi trener sammen så kan jeg være følsom for kritikk, selvom han aldri har sagt noe slemt. Jeg kan plutselig bli engstelig (sosial angst). Er ikke flink til å vise følelser heller. Min mor var veldig ustabil og hadde sinneutbrudd. Anonymkode: c0ebe...6d2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #7 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vil ikke si at jeg får sinneutbrudd over ingen grunn. Men det jeg kommer på er at jeg er følsom for kritikk. Har vanskelig med øyekontakt. Kan bli gretten/ irritert eller lei meg uten grunn. Blir sjeldent sint. Men er veldig usikker på meg selv. For eksempel når vi trener sammen så kan jeg være følsom for kritikk, selvom han aldri har sagt noe slemt. Jeg kan plutselig bli engstelig (sosial angst). Er ikke flink til å vise følelser heller. Min mor var veldig ustabil og hadde sinneutbrudd. Anonymkode: c0ebe...6d2 Hvis du veldig ofte er gretten og irritert uten grunn, og er veldig sensitiv for kritikk, så er det ikke så rart at han tripper rundt på eggeskall. Det er ikke så stas å føle seg skyldig i at partner stadig dypper ned i negative følelser. Anonymkode: 8bee9...07c 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #8 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Han høres ut som en mann som er redd for å havne i trøbbel. Vært borti noen av de, er slitsomt. Ender med at de sier nesten hva som helst i argumentasjon, bare for å ha noe å argumentere. Litt sånn «nå skal jeg stå opp for manndommen min!» uten at de har rett i situasjonen. Og jeg er ingen kjip person å være rundt altså. De fleste forhold jeg har hatt, har ikke vært med slike menn. Gikk til par psykolog med han ene, og hun sa også direkte ut at det ikke var noe jeg gjorde, men de fleste har et reaksjonsmønster gravd langt inn i sjela, som ble til da vi så hvordan våres foreldre oppførte seg / reagerte. Hvordan er foreldrene til denne fyren du snakker om ts? Anonymkode: 59a6e...c63 Han har er godt forhold til sin mor og sine søstre. Han virker mer komfortabel med søstrene sine enn med meg. Som sagt så har jeg mine problemer jeg må jobbe med. Har en del ubevisste ting jeg sikkert gjør. Det kan være han ikke føler seg satt pris på. Han har en far som ikke var så aktiv i farsrollen. Anonymkode: c0ebe...6d2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #9 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du veldig ofte er gretten og irritert uten grunn, og er veldig sensitiv for kritikk, så er det ikke så rart at han tripper rundt på eggeskall. Det er ikke så stas å føle seg skyldig i at partner stadig dypper ned i negative følelser. Anonymkode: 8bee9...07c Ok, takk for ærlig svar. Jeg skal absolutt jobbe med dette. Har bestemt meg for å gå til psykolog. Men må jobbe med egne følelser. Har ikke hatt mange vellykkede forhold eller vennskap så tror dette er et mønster jeg gjør. Har heller ingen jeg kan snakke med som er ærlige med meg. Er nok blitt litt som min egen mor som alle måtte gå på eggeskall rundt. Fordi hun var passiv aggressiv. Jeg skal prøve å ihverfall være ordentlig rundt kjæresten min og heller ta på en maske/ ta meg sammen. Anonymkode: c0ebe...6d2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #10 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Han har er godt forhold til sin mor og sine søstre. Han virker mer komfortabel med søstrene sine enn med meg. Som sagt så har jeg mine problemer jeg må jobbe med. Har en del ubevisste ting jeg sikkert gjør. Det kan være han ikke føler seg satt pris på. Han har en far som ikke var så aktiv i farsrollen. Anonymkode: c0ebe...6d2 Hvilken relasjon han har til familie er ikke det jeg snakker om, snakker mer om hva som er reaksjons mønsteret til foreldrene. For vi ‘’arver’’ mer enn vi ofte liker å tenke selv på hvordan man håndterer ubehagelige situasjoner og reaksjons mønstre. Har mor hatt flere kjærester? Hvordan er moren hans? Fint at du vil jobbe med ting selv også, det er bra ❤️ Men du kan ikke kontrollere hvordan han reagerer. Det står på han. At han er slik, reagerer sånn, er ikke din feil! Du har ikke skapt den reaksjonen i han, den ligger i han fra før av. Det er hans reaksjonsmønster. Og du har ditt. Og det eneste du kan jobbe med, er din egen helse for din egen skyld og kanskje bli mer bevist selv på egne reaksjons mønstre 😊 it takes 2 to tangle, alt dette her er ikke din feil! Anonymkode: 59a6e...c63
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #11 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg skal prøve å ihverfall være ordentlig rundt kjæresten min og heller ta på en maske/ ta meg sammen. Anonymkode: c0ebe...6d2 Neineinei…. Det er det siste du skal gjøre! Ikke grav følelser ned! Gå til en psykolog og si du vil ha mer forståelse i dine egne reaksjons mønstre. Enda bedre er å ta med fyren (om han er villig) til en par psykolog. Si til fyren at det er ikke han som skal bli grillet, det er for din egen del. For å løse problemet må man ikke grave det ned. Man må løsne knuta. Graver dere det ned vil det alltid ligge å ulme under overflaten og det vil gå ut over forholdet. Er det ikke bedre at dere finner ut av dette sammen og blir enda sterkere? Om dere finner en bra måte å snakke sammen på og løse problemer, vil dere stå enda sterkere ved en evt senere kjip situasjon! Anonymkode: 59a6e...c63
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #12 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hvilken relasjon han har til familie er ikke det jeg snakker om, snakker mer om hva som er reaksjons mønsteret til foreldrene. For vi ‘’arver’’ mer enn vi ofte liker å tenke selv på hvordan man håndterer ubehagelige situasjoner og reaksjons mønstre. Har mor hatt flere kjærester? Hvordan er moren hans? Fint at du vil jobbe med ting selv også, det er bra ❤️ Men du kan ikke kontrollere hvordan han reagerer. Det står på han. At han er slik, reagerer sånn, er ikke din feil! Du har ikke skapt den reaksjonen i han, den ligger i han fra før av. Det er hans reaksjonsmønster. Og du har ditt. Og det eneste du kan jobbe med, er din egen helse for din egen skyld og kanskje bli mer bevist selv på egne reaksjons mønstre 😊 it takes 2 to tangle, alt dette her er ikke din feil! Anonymkode: 59a6e...c63 Jeg tror ikke jeg kjenner hans familie godt nok til å si hvilke resksjonsmønstre han eller de har. Men jeg har et godt inntrykk av moren hans. Sånn jeg forstår det så sier du at det ikke er min feil at han reagerer som han gjør. Takk, jeg vil ikke lese for mye inn i hans reaksjon. Jeg vil bare forstå hvordan jeg kan bli en bedre kjæreste. Føler det er mitt ansvar, men jeg legger mye ansvar på han for å gjøre meg glad. Og det er noe jeg vet går igjen i mine relasjoner.. Vet ikke om jeg blir noe klokere av å fundere haha Anonymkode: c0ebe...6d2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #13 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Neineinei…. Det er det siste du skal gjøre! Ikke grav følelser ned! Gå til en psykolog og si du vil ha mer forståelse i dine egne reaksjons mønstre. Enda bedre er å ta med fyren (om han er villig) til en par psykolog. Si til fyren at det er ikke han som skal bli grillet, det er for din egen del. For å løse problemet må man ikke grave det ned. Man må løsne knuta. Graver dere det ned vil det alltid ligge å ulme under overflaten og det vil gå ut over forholdet. Er det ikke bedre at dere finner ut av dette sammen og blir enda sterkere? Om dere finner en bra måte å snakke sammen på og løse problemer, vil dere stå enda sterkere ved en evt senere kjip situasjon! Anonymkode: 59a6e...c63 Takk, tror dette er svaret jeg trenger å høre. Jeg har tenkt å ta dette opp med legen. Fordi jeg trenger å jobbe med følelser som jeg har undertrykt hele livet. De kommer opp når jeg er med kjæresten. Han blir vel litt usikker.. Så ja jeg skal til psykolog/ avtalespesialist eller noe 😊 Ja jeg håper vi kan jobbe med dette sammen. Er redd for at han vil forlate meg om jeg avslører mer av meg selv. Det er derfor jeg skyver han unna i det siste. Anonymkode: c0ebe...6d2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #14 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Neineinei…. Det er det siste du skal gjøre! Ikke grav følelser ned! Gå til en psykolog og si du vil ha mer forståelse i dine egne reaksjons mønstre. Enda bedre er å ta med fyren (om han er villig) til en par psykolog. Si til fyren at det er ikke han som skal bli grillet, det er for din egen del. For å løse problemet må man ikke grave det ned. Man må løsne knuta. Graver dere det ned vil det alltid ligge å ulme under overflaten og det vil gå ut over forholdet. Er det ikke bedre at dere finner ut av dette sammen og blir enda sterkere? Om dere finner en bra måte å snakke sammen på og løse problemer, vil dere stå enda sterkere ved en evt senere kjip situasjon! Anonymkode: 59a6e...c63 Og traumebehandling om du har traumer❤️det hjalp meg 💜 Anonymkode: a9b42...ac6 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #15 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og traumebehandling om du har traumer❤️det hjalp meg 💜 Anonymkode: a9b42...ac6 Ok, takk for at du deler. Har faktisk en del av symptomer på kompleks ptsd. Det var min forrige psykolog som sa det. Da jeg var på DPS. Har hørt mye bra om EMDR. Kjæresten min sier også at tid hjelper 🤍 Han er virkelig flott. Fikk to diagnoser, kompleks ptsd var ikke en av de men ser at omsorgssvikt og vold er roten til mine problemer. Så var det å nøste opp i knutene. Det hjelper meg å kjenne på følelsene tror jeg. Synes det er bra jeg klarer å se litt av problemet. Anonymkode: c0ebe...6d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå