Gå til innhold

Rutineultralyd "rundt uke 18", hva vil det si?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg ønsker mer konkret info/retningslinje om når rutineultralyd bør utføres. Ser det står "rundt uke 18"på helsenorge. Hva er da tidligst og senest? Hvorfor står ikke det? 

Anonymkode: ab824...1b0

Videoannonse
Annonse
Gjest fransine
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei, jeg ønsker mer konkret info/retningslinje om når rutineultralyd bør utføres. Ser det står "rundt uke 18"på helsenorge. Hva er da tidligst og senest? Hvorfor står ikke det? 

Mellom uke 17 og 19

AnonymBruker
Skrevet

Eg fekk i veke 20, så spørs på kapasitet også. Men synes min var vel sein, kan sikkert unngå det om du ringer og høyrer når timer er. 

Anonymkode: db95c...b56

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 19+4 når vi skal på oul. 

Anonymkode: 3ecf5...2ac

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 18+6. 

Anonymkode: e526b...558

AnonymBruker
Skrevet

Ikke sant, nå fant jeg det i de nasjonale retningslinjene for svangerskapsomsorgen, og det står fortsatt uke 17-19.

Jeg har fått uke 19+2, er vel ikke noe krise det? Eller? ☺️ Har vært på tidlig ultralyd uke 12, hvor alt så bra ut. 

Ble bare bekymret for at sykehuset har gjort feil. ❤️

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke sant, nå fant jeg det i de nasjonale retningslinjene for svangerskapsomsorgen, og det står fortsatt uke 17-19.

Jeg har fått uke 19+2, er vel ikke noe krise det? Eller? ☺️ Har vært på tidlig ultralyd uke 12, hvor alt så bra ut. 

Ts

Med 17-19 så mener de nok 17+0 til 19+6, så du er helt innafor. 

Anonymkode: e526b...558

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns rutineultralyd burde vært 17-18 uker for alle. Hva om det oppdages noe som tilsier at mor/foreldrene ønsker å søke om senabort? Det er for sent i uke 20. 

Anonymkode: 36be4...3a8

AnonymBruker
Skrevet

Jordmødrene ønsker nærmere uke 20 enn uke 18 nå, da det er lettere å se det de skal blant annet på hjerte da.

Tidligst er uke 18 og senest er uke 24 for rutineultralyd/ordinærultralyd

Anonymkode: 89941...503

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ts

19+2 er helt innafor. Verre for de som får 20+ og senere pga manglende kapasitet. 

Anonymkode: 97043...7a5

AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts

jeg har hatt i 20+3. Ikke noe problem det

Anonymkode: b67d6...0f3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 17+5, handler om kapasitet. Har ikke noe å si om det er uke 17 eller 20, de ser akkurat de samme tingene, altså at den følger vekst og at det ikke er avvik. Registrerer også på helsekort etc.

Anonymkode: 0004d...86c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.7.2022 den 11.47):

Ts

Jeg hadde ordinær ultralyd uke 21. 

Anonymkode: a4338...6ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...