Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som har hatt ultralyd (innvendig) i uke 5, uten at lege så noe tegn til graviditet? Og, ble graviditet synlig en uke eller to senere, eller betyr null funn i uke 5 at en spontanabort har skjedd?

Anonymkode: bfe25...8fb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke noe erfaring, men legen min kunne se lillegutt fra uke 4-5 og dette ble tatt med utvendig ultralyd. Skulle ikke ta ultralyd i forbindelse med dette med pga noe annet. Men han så «celleklumpen» som han kalte det.

Anonymkode: ccf9d...d92

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har ikke noe erfaring, men legen min kunne se lillegutt fra uke 4-5 og dette ble tatt med utvendig ultralyd. Skulle ikke ta ultralyd i forbindelse med dette med pga noe annet. Men han så «celleklumpen» som han kalte det.

Ok, lover ikke godt for min del.

Kunne du selv se det?

AnonymBruker
Skrevet

Var på ul uke 5+4. så tydelig at det var noe der da. Liten plommesekk. 

Anonymkode: 75052...f1d

Skrevet
Tidlig ultralyd uke 5-6

Selve fosteret måler bare et par millimeter ved uke 5-6 og kan gjerne ikke ses ved ultralyd på dette tidspunktet. Derimot ser man ofte plummesekken som er næringskilden til fosteret tidlig i svangerskapet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok, lover ikke godt for min del.

Kunne du selv se det?

Ja, når han snudde skjermen og forklarte det☺️ Krysser fingrene for deg🤞🏼

Legger ved bilde

image.thumb.jpeg.424d34aa1741cdf198dec38dfcad6598.jpeg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, når han snudde skjermen og forklarte det☺️ Krysser fingrene for deg🤞🏼

Legger ved bilde

image.thumb.jpeg.424d34aa1741cdf198dec38dfcad6598.jpeg

Ser det tydelig ja. På min ultralyd var alt bare grått.

AnonymBruker
Skrevet
Kenelz skrev (4 minutter siden):

Håper det stemmer, at det kan være en graviditet der likevel. Har blødd litt, så derfor jeg fikk så tidlig ultralyd. Legen kunne ikke gi et 100% svar. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Var på ul uke 5+4. så tydelig at det var noe der da. Liten plommesekk. 

Anonymkode: 75052...f1d

Nettopp. Hos meg var det ikke noe å se. 

Skrevet

4+4 så gyn tydelig fortykkede slimhinner og "noe er definitivt på gang" 6+2 var det to bankende hjerter og konstantert tvillinger. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Summeer skrev (6 minutter siden):

4+4 så gyn tydelig fortykkede slimhinner og "noe er definitivt på gang" 6+2 var det to bankende hjerter og konstantert tvillinger. 

Fortykkede slimhinner, noe mer også? 

Skrevet

Nei, jeg var jo hos gyn i uke 4. Var der fordi jeg skulle ha en undersøkelse ifbm å starte på pergotime siden vi hadde problemer med å bli gravide. Begynte aldri på pergo. Jeg tempet for å ha oversikt over syklusen, og fikk utslag på eggløsning to ganger med to dagers mellomrom, så jeg var 4+2 og 4+4 mest sannsynlig. Men gyn sa at det var tydelig at jeg var gravid, og ikke kom til å få mensen (jeg var jo under utredning, så hadde vært der mange ganger, så hun hadde en normal å sammenligne med)

AnonymBruker
Skrevet
Summeer skrev (1 minutt siden):

Nei, jeg var jo hos gyn i uke 4. Var der fordi jeg skulle ha en undersøkelse ifbm å starte på pergotime siden vi hadde problemer med å bli gravide. Begynte aldri på pergo. Jeg tempet for å ha oversikt over syklusen, og fikk utslag på eggløsning to ganger med to dagers mellomrom, så jeg var 4+2 og 4+4 mest sannsynlig. Men gyn sa at det var tydelig at jeg var gravid, og ikke kom til å få mensen (jeg var jo under utredning, så hadde vært der mange ganger, så hun hadde en normal å sammenligne med)

Ok, skjønner. Så da var det fortykket slimhinne som du nevnte, som kanskje gjorde at gynekologen så du var gravid? Ikke noe tegn til tidlig foster?

Skrevet

I uke 4 er ting så smått at de ikke ser etter det. Det var derfor gyn ville ha meg tilbake i uke 6, fordi det ikke er noe poeng i å lete etter noe annet enn et bankende hjerte. Sannsynligheten for at det ender i en spontaabort eller ikke finnes er såpass stor mellom uke 4 og 6 at det ikke følges opp. Og man får ikke støtte av legevakt etc før i uke 8. Det er brutalt, men det er stor sannsynlighet for at det ikke blir noe av så tidlig. Jeg brukte tre år på å bli gravid med første som satt, og mistet påvist to ganger underveis. Etter det mistet jeg påvist to ganger til før det andre svangerskapet. 

All sympati, det er beinhardt psykisk, men nå er du på et sånt punkt at du bare må vente. Regner med du tok blodprøve for å påvise hcg. Da skal du tilbake om to dager for å ta ny og se om det dobles. Hvis det ikke dobles er det sa eller bo.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Summeer skrev (7 minutter siden):

I uke 4 er ting så smått at de ikke ser etter det. Det var derfor gyn ville ha meg tilbake i uke 6, fordi det ikke er noe poeng i å lete etter noe annet enn et bankende hjerte. Sannsynligheten for at det ender i en spontaabort eller ikke finnes er såpass stor mellom uke 4 og 6 at det ikke følges opp. Og man får ikke støtte av legevakt etc før i uke 8. Det er brutalt, men det er stor sannsynlighet for at det ikke blir noe av så tidlig. Jeg brukte tre år på å bli gravid med første som satt, og mistet påvist to ganger underveis. Etter det mistet jeg påvist to ganger til før det andre svangerskapet. 

All sympati, det er beinhardt psykisk, men nå er du på et sånt punkt at du bare må vente. Regner med du tok blodprøve for å påvise hcg. Da skal du tilbake om to dager for å ta ny og se om det dobles. Hvis det ikke dobles er det sa eller bo.

Så bra at du endelig ble gravid og at du ikke mistet igjen.

Ja, tok blodprøve men skal ikke ta blodprøve nr 2 før om en uke. Skjønner ikke hvorfor det skal gå så lang tid mellom dem.

AnonymBruker
Skrevet

5+6 - så plommesekk og hjerte som akk hadde begynt å slå, men man så bare et bankende hjerte og en plommesekk, fosteret «var» hjertet

Anonymkode: 1e49b...f46

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

5+6 - så plommesekk og hjerte som akk hadde begynt å slå, men man så bare et bankende hjerte og en plommesekk, fosteret «var» hjertet

Anonymkode: 1e49b...f46

Var på ultralyd igjen i dag, og fikk se fostersekk/fosterhule. Så det har skjedd noe på et par dager i det minste, men usikker på om dette blir en sa eller ikke. Er kanskje 50-50 nå.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Var på ultralyd igjen i dag, og fikk se fostersekk/fosterhule. Så det har skjedd noe på et par dager i det minste, men usikker på om dette blir en sa eller ikke. Er kanskje 50-50 nå.

Krysser fingrene for deg ❤️❤️

Er du kanskje mindre på vei enn du trodde og derfor så de ikke noe første gang? 

Anonymkode: 682b4...0e9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Krysser fingrene for deg ❤️❤️

Er du kanskje mindre på vei enn du trodde og derfor så de ikke noe første gang? 

Anonymkode: 682b4...0e9

Jeg tror ikke det, testet med eggløsningstester så har ok oversikt. Men gynekologen på sykehuset sa at om egget festes sent, så kan det være vanskeligere å se noe så tidlig. Neste uke skal hun sjekke om det har vokst, og om det er et synlig foster inni der. Har blødd bittelitt friskt blod i går kveld igjen, så virker ikke så lovende. 

AnonymBruker
Skrevet

Her var min innvendige UL rundt uke 5. Bare en bitteliten svart prikk. Gravid uke 14 nå med prikken 😊

29ED8DEC-7C1C-4F1F-8FA0-C0A8D9B3E148.png

Anonymkode: 7ddc9...b12

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...