Gå til innhold

Regler rundt ombygging av 2R

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er såvidt begynt å tenke tanken på å flytte soverommet mitt, da min nabo har sitt soverom vegg i vegg med mitt, og bråker en del på natten😏Har forsøkt å snakke med han, men det går ikke bra. Han har trolig en diagnose uten at jeg vet hva. Selv har jeg blant annet insomnia, og blir jeg vekket kl 03 er løpet kjørt.

Så det jeg lurer litt på, er om det i det hele tatt er mulig. Kontakter jeg arkitekt før evt søknader til kommunen?

Har to muligheter; å ta 6m2 fra balkong, eller å få den isolerte uteboden inn i boareal. Og sette inn vindu og flytte dør.

Det blir uansett svindyrt dette, (om det i det hele tatt er mulig)men trives så utrolig godt her ellers🌹

Hvor mye ville dere akseptert å betale for nattesøvn?😅Har ca 450 000 tilgjengelig, og kan refinansiere boliglån siden verdien har økt tiden jeg har bodd her.

Anonymkode: 838db...ce3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg hadde vurdert å flytte. Få en megler til å lage en enkel verdivurdering (noen tar betalt, andre gjør det gratis). Vis denne til banken din og finn ut hva du kan få i lån med det + de 450 000 ekstra du har. Da kan du sjekke finn om du finner noe som kanskje samsvarer bedre med dine behov. I verste fall har du fått en verdivurdering du kan bruke for å forhandle om rente på lånet. 

Jeg ville gått for å ta av bodarealet om jeg skulle valgt mellom de to. Få noen som er gode på søknader til å søke. Kommunen kan være noen kukker på sånne ting, hvor de svarer helt borti natta... Vi har bygd om integrert garasje til 2 soverom, så det finnes muligheter. Men ville beholdt balkongen :) 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar☺️Er helt enig; vil evt ta boden. Bruker jeg areal fra balkong vil ta ta vekk et stort vindu som slipper inn mye lys. Bare der synker nok verdien i stedet for å øke. Aktuelle boliger blir ca 1,5 mill dyrere enn nåværende🤨

Anonymkode: 838db...ce3

AnonymBruker
Skrevet

Dette er komplisert og i beste fall meget dyrt. Flytt i steden.

Anonymkode: e5b6b...e84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...