Gå til innhold

Hvorfor får jeg så lyst på kosemat når det er kaldt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor får jeg så sinnsykt lyst på snop når det er surt og kaldt? 

Jeg syns det er vanskelig å gå ned i vekt, men omtrent håpløst i kaldt vær. Forslag til hvordan man kan unngå å spise ekstra mye kosemat i kulda? 

Anonymkode: 69ef7...61c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lag deg noe ekstra god mat. Det er uansett bedre enn tomme kalorier fra godteri. I kulden kan det være en kopp te, en god usaltet nøtteblanding, litt mørk sjokolade.

Skrevet

Kanskje det viktigste om du skal ned i vekt er å ikke ha godteri i hus. Heller ikke som man skal "spare" til helgen.

Da blir man også litt mer kreativ når man er godtesugen og det er lettere å finne på noe som ikke er sååå usunt.

AnonymBruker
Skrevet
Blizz1 skrev (22 timer siden):

Kanskje det viktigste om du skal ned i vekt er å ikke ha godteri i hus. Heller ikke som man skal "spare" til helgen.

Da blir man også litt mer kreativ når man er godtesugen og det er lettere å finne på noe som ikke er sååå usunt.

Sant, i går sprakk jeg og spiste en hel krokanrull til lunsj, men det er så vanskelig i guffent vær. 😥 Så det var helg i går til meg. Jeg var dog flink ellers, spiste to knekkebrød til frokost og så kun middag. Men har nå fått vont i hodet, noe som fører til større snop trang. Jeg har ikke kun godtetrang, men vil spise på noe, hva som helst, når det er kaldt og når jeg gar vondt i hodet. Fører til mye snacking. 

Anonymkode: 69ef7...61c

AnonymBruker
Skrevet

Te!

En nydelig kopp te med melk er godt i kulden og stopper en del av suget etter kosemat. 

Anonymkode: 70df8...671

Skrevet

Om du kun spiser to måltid til dagen kan det også påvirke sult og blodsukker. Bør spise minst 4 små måltid per dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...