AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #21 Del Skrevet 7. juli 2022 lapskaus? Anonymkode: ef8b8...aef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hansehan Skrevet 7. juli 2022 #22 Del Skrevet 7. juli 2022 Søtpotet- og sellerirotsuppe er veldig godt. 50/50 av hver kuttes i terninger, kokes til møre. Ta vare på kokekraften og putt oppi en kyllingbuljongterning (hvis du ikke har kyllingkraft i fryseren). Mos terningene med stavmikser sammen med så mye fløte og smør at du skjemmes (her er det knapt noen grenser). Spe med kokekraft iblandet kyllingbuljong til perfekt konsistens. Sprøstekt sopp og/eller bacon (helst begge deler), krutonger (hjemmelaget er best, men fra pose duger også (hjemmelaget kan oppbevares i boks i mange dager)) og tynne ringer av purreløk er digg garnityr. Kan lages til uendelig mange og er ikke veldig arbeidskrevende hvis du steker bacon på bakepapir i langpanne i ovnen. Det er visst veldig bra kantarellår i år, så hvis du har avkom som får en krone eller to per kantarell, så send dem i skauen, og du har plutselig en suppe som kunne bli servert på hvilken som helst restaurant. Hvitløksbaguetter fra frysedisken funker som bare juling hvis du ikke har tid til å bake selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #23 Del Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gulrot og ingefærsuppe (10 porsjoner) 12,5 stk gulrøtter, middels store 2,5 stk purreløk 5 hvitløksfedd 5 cm ingefær 2,5 ts gurkemeie 7,5 dl vann eller mer (vannet skal akkurat dekke gulrøttene. 2 terninger med grønnsaksbuljong 2,5 boks kokosmelk salt og pepper Gulrot- og ingefærsuppe Skrell gulrøtter og kutt dem i biter. Grovhakk purreløk og knus hvitløk. Hakk, skjær eller riv ingefær. Surr gulrøtter, purreløk, hvitløk, ingefær og gurkemeie i litt olivenolje i en romslig kasserolle. Tøm på vann og kokosmelk. La det hele koke til det er mykt. Ca. 20 minutter. Bland suppen glatt med stavmikser.Smak til med salt og pepper. Server med brød Anonymkode: 07895...8e9 Jeg ble helt fasinert av at det skal være 12,5 gulrøtter. Har hørt om kokkeleringsvin - men ikke om kokkeleringsgulrot 😊 Anonymkode: 2630f...82a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #24 Del Skrevet 7. juli 2022 Laks i form/langpanne, med grønnsaker, ovnsbakt. Tar ca 20 min i ovn. Grønnsaker klargjøres dagen før. Legg i bolle med kaldt vann over natta. Sleng i ovnen, og du kan snakke med gjestene mens maten gjør seg selv. Funker med kylling også. Finner mange oppskrifter på nett, for inspirasjon. F.eks https://www.matprat.no/oppskrifter/familien/alt-i-ett-form-med-laks-og-gronnsaker/ https://joker.no/oppskrifter/laks-med-ovnsbakte-gronnsaker https://www.tine.no/oppskrifter/middag-og-hovedretter/kylling-og-fjarkre/kylling-med-rotgrønnsaker-i-form PS. Pleier å ha i mye mer grønnsaker enn står i oppskriftene, for ovnsbakte grønnsaker blir veldig godt, og folk spiser gjerne mer enn vanlig av dem Anonymkode: f7542...e30 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #25 Del Skrevet 8. juli 2022 Chili con carne er lettvint, godt og greit å varme opp igjen. Bare vent med bønnene til rett før servering. Anonymkode: 28d5e...c4b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 8. juli 2022 #26 Del Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Slutter aldri å fascinere meg når jeg kommer med forslag i en tråd, og noen svarer etter meg, omtrent på minuttet, med delvis eksakt samme forslag, uten å nevne med et ord at det samme er nevnt i innlegget rett før sånn helt tilfeldigvis. Anonymkode: c8430...be7 Hæ? Selvfølgelig vil noen slike sammentreff skje. Våre innlegg var overhode ikke like, så jeg skjønner ikke hva problemet ditt er? Hvis du tenker deg om, tror du sannsynligheten for at minestrone blir nevnt i denne typen tråd er liten? Og når man som du selv sier poster samme forslag iløpet av ett minutt, så er det kanskje ikke sannsynlig at den som poster samme forslag sist har lest forslaget som kom rett før? Men fordi du tydeligvis trenger det: du var veldig flink som nevnte minetsronesuppe først. Du vinner denne: 🥇. Gratulerer til deg! 🎉 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #27 Del Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Gulrot og ingefærsuppe (10 porsjoner) 12,5 stk gulrøtter, middels store 2,5 stk purreløk 5 hvitløksfedd 5 cm ingefær 2,5 ts gurkemeie 7,5 dl vann eller mer (vannet skal akkurat dekke gulrøttene. 2 terninger med grønnsaksbuljong 2,5 boks kokosmelk salt og pepper Gulrot- og ingefærsuppe Skrell gulrøtter og kutt dem i biter. Grovhakk purreløk og knus hvitløk. Hakk, skjær eller riv ingefær. Surr gulrøtter, purreløk, hvitløk, ingefær og gurkemeie i litt olivenolje i en romslig kasserolle. Tøm på vann og kokosmelk. La det hele koke til det er mykt. Ca. 20 minutter. Bland suppen glatt med stavmikser.Smak til med salt og pepper. Server med brød Anonymkode: 07895...8e9 Ikke det jeg ville kalt lettvint. Anonymkode: 437c9...46f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #28 Del Skrevet 8. juli 2022 Kjøp inn noen spann med trøndersodd- kun potet og gulrot som må kokes i tillegg Anonymkode: 6242f...ca1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 8. juli 2022 #29 Del Skrevet 8. juli 2022 Ferdigstekte kyllingvinger og ris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #30 Del Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg ble helt fasinert av at det skal være 12,5 gulrøtter. Har hørt om kokkeleringsvin - men ikke om kokkeleringsgulrot 😊 Anonymkode: 2630f...82a Er jo ikke mat dette. Anonymkode: 14af1...c89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #31 Del Skrevet 8. juli 2022 Sodd er lettvint, ser det er nevnt. Bestille pizza er noe jeg gjør om det er hektisk. Taco er også kjekt om man har mange til å kutte grønnsaker. Anonymkode: 66072...8e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #32 Del Skrevet 8. juli 2022 Lapskaus, stroganoffgryte m/ris, grillmat, pizza, pasta, fajitas- det meste kan kuttes opp og gjøres klart i forkant. Anonymkode: 27e13...457 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husflue Skrevet 8. juli 2022 #33 Del Skrevet 8. juli 2022 Pasta carbonara går veldig raskt å lage. Spareribs eller annen varm finger mat med feks grillet søtpotet. Alt gjør seg selv i ovnen. Jeg synes skalldyr eller en vinner på sommeren da, men du vil ha varm mat så da er det neppe aktuelt. 🌸 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #34 Del Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ikke det jeg ville kalt lettvint. Anonymkode: 437c9...46f Om det ikke er lettvint så lurer jeg litt på hvor dine matlagings evner er… Anonymkode: 07895...8e9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #35 Del Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er jo ikke mat dette. Anonymkode: 14af1...c89 Så hva er din definisjon på mat? Lever og innvoller? Anonymkode: 07895...8e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #36 Del Skrevet 8. juli 2022 Altså, blir man invitert på middag og får SUPPE, så blir man rimelig skuffet. Suppe er en lunsjrett eller en forrett, ikke middag. Anonymkode: 42d0e...56a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #37 Del Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Altså, blir man invitert på middag og får SUPPE, så blir man rimelig skuffet. Suppe er en lunsjrett eller en forrett, ikke middag. Anonymkode: 42d0e...56a Snakk for deg selv. Anonymkode: 07895...8e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #38 Del Skrevet 8. juli 2022 17 minutter siden, AnonymBruker said: Så hva er din definisjon på mat? Lever og innvoller? Anonymkode: 07895...8e9 Sikkert bare mer enn 1 gulrot og en halv boks kokosmelk per pers 😅 Anonymkode: fdace...7c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 9. juli 2022 #39 Del Skrevet 9. juli 2022 (endret) Må det være varmt? Noe av det enkleste og beste om sommeren er masse reker, salatblader, sitronbåter og majones med loff. Engangstallerkner, tørkeruller, søppelbøtte under bordet. Sitte ute 😋 5 kg frosne, store og fine grønlandsreker på tilbud i butikkene. måltidet er koselig og varer lenge. Det er godt med en saus til: rør sammen 1 boks lettrømme og en pakke lettmajones med 1/2 hakket rødløk eller purre oppi. La trekke en stund i kjøleskapet. Endret 9. juli 2022 av Adobyen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fufu Skrevet 9. juli 2022 #40 Del Skrevet 9. juli 2022 Hamburger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå