AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #1 Skrevet 7. juli 2022 Jeg har hatt lappen i 20 år snart og ble for to uker siden tatt i min første fartskontroll og fikk en liten bot. Ble i dag ringt opp av Safedrive som selger en varslingsenhet(https://safedrive.no/). Er dette tilfeldig? Gir staten ut informasjon om meg til andre parter slik at de kan selge meg slikt? Anonymkode: 85cc2...716
Gjest Suzanne Skrevet 9. juli 2022 #2 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 7.7.2022 den 9.47): Jeg har hatt lappen i 20 år snart og ble for to uker siden tatt i min første fartskontroll og fikk en liten bot. Ble i dag ringt opp av Safedrive som selger en varslingsenhet(https://safedrive.no/). Er dette tilfeldig? Gir staten ut informasjon om meg til andre parter slik at de kan selge meg slikt? Anonymkode: 85cc2...716 Jøss. Aldri hørt om før. Men heller ikke HK nok på bilene mine til å kjøre så fort. Jeg tror dette er noe nytt. Noen (tredjepart) har i såfall fått tilgang til opplysninger om deg via stat/ kommune. Sikkert en kommunal fiks idé. Idioter. Dette skal jeg sjekke ut.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #3 Skrevet 9. juli 2022 Suzanne skrev (5 minutter siden): Jøss. Aldri hørt om før. Men heller ikke HK nok på bilene mine til å kjøre så fort. Jeg tror dette er noe nytt. Noen (tredjepart) har i såfall fått tilgang til opplysninger om deg via stat/ kommune. Sikkert en kommunal fiks idé. Idioter. Dette skal jeg sjekke ut. du har ikke nok HK til å kjøre 50 i 40 for eksempel? Anonymkode: 0eaea...0b6 3
Gjest Suzanne Skrevet 9. juli 2022 #4 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): du har ikke nok HK til å kjøre 50 i 40 for eksempel? Anonymkode: 0eaea...0b6 Hehe. Joda. Det har jeg:-) Ligger alltid under fartsgrensen i 40- sone
Gjest Suzanne Skrevet 9. juli 2022 #5 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): du har ikke nok HK til å kjøre 50 i 40 for eksempel? Anonymkode: 0eaea...0b6 Har 90 hk på Toyotaen, så da skjønner du sikkert..
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #6 Skrevet 9. juli 2022 Suzanne skrev (Akkurat nå): Hehe. Joda. Det har jeg:-) Ligger alltid under fartsgrensen i 40- sone Folk som alltid kjører langt under fartsgrensen er en pest og en plage. Anonymkode: 6e24b...ad8 11 5
Gjest Suzanne Skrevet 9. juli 2022 #7 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Folk som alltid kjører langt under fartsgrensen er en pest og en plage. Anonymkode: 6e24b...ad8 Ikke i 30 og 40- sone. Drive safe
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #8 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 7.7.2022 den 9.47): Jeg har hatt lappen i 20 år snart og ble for to uker siden tatt i min første fartskontroll og fikk en liten bot. Ble i dag ringt opp av Safedrive som selger en varslingsenhet(https://safedrive.no/). Er dette tilfeldig? Gir staten ut informasjon om meg til andre parter slik at de kan selge meg slikt? Anonymkode: 85cc2...716 Tro meg, staten selger ikke opplysninger om deg til firmaer som lever av å varsle om kontroller. For det er DET Safedrive gjør, samme hvor mange pene ord om trafikksikkerhet de prøver å pakke det inn i. Enten er det helt tilfeldig at du fikk denne oppringningen nå, eller så er det ett eller annet ved Facebook-aktiviteten din, klikkhistorien, søkehistorien e.l. som har blitt fanget opp. Anonymkode: de4fb...24d 5 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #9 Skrevet 9. juli 2022 Eg forstår ikkje at dette kan vere lov? Å varsle om trafikkontrollar? Og korleis kan Safeway varsle om "alle farer og kontroller", men ikkje om promillekontroll? Anonymkode: b0c9a...d17 5
Gjest Suzanne Skrevet 10. juli 2022 #10 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Eg forstår ikkje at dette kan vere lov? Å varsle om trafikkontrollar? Og korleis kan Safeway varsle om "alle farer og kontroller", men ikkje om promillekontroll? Anonymkode: b0c9a...d17 Haha. Er jo noe nytt fra Telenor jo...
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #11 Skrevet 10. juli 2022 Suzanne skrev (17 timer siden): Har 90 hk på Toyotaen, så da skjønner du sikkert.. Tror du hestekrefter har du med maxfart på bilen å gjøre? 🤣 Anonymkode: 37c43...641 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #12 Skrevet 10. juli 2022 Suzanne skrev (19 timer siden): Har 90 hk på Toyotaen, så da skjønner du sikkert.. Jeg har 86 hk, og kan enkelt kjøre i 120 om jeg ønsker det, bare ikke like fort opp bratte bakker osv. HK har ingenting med fart å gjøre men hvor sterk motoren din er. Anonymkode: d4bc1...025
Gjest Suzanne Skrevet 10. juli 2022 #13 Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg har 86 hk, og kan enkelt kjøre i 120 om jeg ønsker det, bare ikke like fort opp bratte bakker osv. HK har ingenting med fart å gjøre men hvor sterk motoren din er. Anonymkode: d4bc1...025 Jepp. Jeg vet. HK er motorens kapasitet. Dreiemomentet har vel med akselerasjon, og måles i NM (newtonmeter). Jeg har uansett en bil fra 2002 m 1.4 l motorvolum. Hvis jeg skrur av AC/vifte klarer jeg muligens å komme opp i 120 på motorveien.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #14 Skrevet 10. juli 2022 Suzanne skrev (23 minutter siden): Jepp. Jeg vet. HK er motorens kapasitet. Dreiemomentet har vel med akselerasjon, og måles i NM (newtonmeter). Jeg har uansett en bil fra 2002 m 1.4 l motorvolum. Hvis jeg skrur av AC/vifte klarer jeg muligens å komme opp i 120 på motorveien. Du klarer så mye mer enn det. Er ikke poenget i denne tråden her heller, men, folkens, hvor rask bilen kjører kommer an på sjåføren, ikke bilen. Tom. Trabanten med 23 hk kunne komme opp i 100 km/t med litt velvilje og mye tid. Det er ikke våpenet som dreper, men den som trekker! Anonymkode: 6d9d9...a2a
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #15 Skrevet 10. juli 2022 Suzanne skrev (12 timer siden): Haha. Er jo noe nytt fra Telenor jo... Kva meiner du? Første april? Anonymkode: b0c9a...d17
skrue Skrevet 11. juli 2022 #16 Skrevet 11. juli 2022 (endret) On 7/7/2022 at 9:47 AM, AnonymBruker said: Jeg har hatt lappen i 20 år snart og ble for to uker siden tatt i min første fartskontroll og fikk en liten bot. Ble i dag ringt opp av Safedrive som selger en varslingsenhet(https://safedrive.no/). Er dette tilfeldig? Gir staten ut informasjon om meg til andre parter slik at de kan selge meg slikt? Anonymkode: 85cc2...716 Kan det tenkes at du den siste tiden har sett litt på nettsider og eller søkt på nettet ang det å få en bot eller forelegg for å ha kjørt for fort? Slikt fanges raskt opp av trackerne (programvare) som brukes til å sette opp brukerprofiler. Selskaper som jobber med dette selger slike profildata til bedriftskunder. Staten selger garantert ikke slik informasjon. Du kan lese hva politiet mener om slikt utstyr https://www.nrk.no/nordland/up-om-bruk-av-gps-varslere-i-sommertrafikken_-_-hindrer-oss-i-a-ta-rusforere-1.15529323 Endret 11. juli 2022 av skrue 4
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #17 Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 9.7.2022 den 14.38): Eg forstår ikkje at dette kan vere lov? Å varsle om trafikkontrollar? Og korleis kan Safeway varsle om "alle farer og kontroller", men ikkje om promillekontroll? Anonymkode: b0c9a...d17 Fy fader. Jeg gikk inn på nettsida deres nå, og jeg skjønner ingenting. De skryter av å hindre prikker og fartsbøter, og skape bedre sjåfører i samme setning. Dette er jo helt bakvendt! Snakk om tilrettelegge for lovbrudd - også i trafikken da! Akkurat som om det ikke kan ha fatale konsekvenser å "la" folk få kjøre gris. Anonymkode: 83372...6b8 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #18 Skrevet 11. juli 2022 skrue skrev (23 minutter siden): Kan det tenkes at du den siste tiden har sett litt på nettsider og eller søkt på nettet ang det å få en bot eller forelegg for å ha kjørt for fort? Slikt fanges raskt opp av trackerne (programvare) som brukes til å sette opp brukerprofiler. Selskaper som jobber med dette selger slike profildata til bedriftskunder. Staten selger garantert ikke slik informasjon. Du kan lese hva politiet mener om slikt utstyr https://www.nrk.no/nordland/up-om-bruk-av-gps-varslere-i-sommertrafikken_-_-hindrer-oss-i-a-ta-rusforere-1.15529323 Det er mulig! Men nå søkte nok dama på akkuratt det samme som jeg, uten å ha fått en slik telefon. Når det er sagt, helt forkastelig at slik er lov! Og jeg skjønner ikke hvordan teknologien virker når den kan fange opp dyr som krysser Anonymkode: 85cc2...716
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #19 Skrevet 11. juli 2022 Kan slik informasjon være offentlig? Bøteregister eller noe? Anonymkode: 205de...0bb
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #20 Skrevet 11. juli 2022 Just now, AnonymBruker said: Når det er sagt, helt forkastelig at slik er lov! Ytringsfriheten lenge leve. Anonymkode: 205de...0bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå