AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #1 Skrevet 7. juli 2022 Er høyt udannet og bortsett fra da jeg var helt nyutdannet alltid hatt fast jobb. Flyttet og fikk fast jobb, men mistrivdes der. Fikk så vikariat med perm fra faste jobben. Trives svært godt i nye jobben, men merker at des mer jeg trives der mer erger det meg at jeg har vikariat. Har inntrykk av at det er endel vikariater, men mange har også fast. Man lurer på hvorfor noen har fast og andre ikke, man lurer på og er redd for om jeg om noen måneder vil bli borte fra arb.plassen. Blir misunnelig og får vanskelige følelser overfor de som har fast:( ikke en grei situasjon. Tenker å ta det opp med leder etter ferien, . Har dere tips til hvordan ta dette opp? Anonymkode: 75949...fbb 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #2 Skrevet 7. juli 2022 Hva skal du ta opp med leder? At du er misunnelig på de andre som har fast? Eller at du kunne tenke deg å få fast ansettelse pga du trives så godt der, og vil at hun/han noterer seg det i tilfelle noe dukker opp? Uten å nevne misunnelsen. Anonymkode: f0cc7...3b8 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #3 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva skal du ta opp med leder? At du er misunnelig på de andre som har fast? Eller at du kunne tenke deg å få fast ansettelse pga du trives så godt der, og vil at hun/han noterer seg det i tilfelle noe dukker opp? Uten å nevne misunnelsen. Anonymkode: f0cc7...3b8 At jeg kan tenke meg fast - selvsagt! Anonymkode: 75949...fbb
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #4 Skrevet 7. juli 2022 Så du har en fast jobb du er permitert fra, slik at du kan jobbe i et. vikariat, og nå vil du heller ha fast jobb der du er vikar? Det er ikke noe hokkus pokkus å ta opp dette med sjefen, men jeg ville ikke nevnt at jeg var misunnelig eller hadde "vanskelige følelser" ovenfor andre ansatte. Anonymkode: f4f98...c48 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #5 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så du har en fast jobb du er permitert fra, slik at du kan jobbe i et. vikariat, og nå vil du heller ha fast jobb der du er vikar? Det er ikke noe hokkus pokkus å ta opp dette med sjefen, men jeg ville ikke nevnt at jeg var misunnelig eller hadde "vanskelige følelser" ovenfor andre ansatte. Anonymkode: f4f98...c48 Nei , altså det forutsettes at det er klart at det jeg sier her av følelser ikke tas opp med sjefen. Hvorfor skulle jeg ta det opp med henne? Det skrives her for å gi bakgrunnsinfo til de følelsene jeg står oppi Anonymkode: 75949...fbb
missmcbeal Skrevet 7. juli 2022 #6 Skrevet 7. juli 2022 Først av alt. Du er svært heldig som fått perm fra den andre jobben, det betyr at du har noe å komme tilbake til dersom det ikke blir mer. Jeg tror du må fokusere litt på hva du har, og det er at du har et sikkerhetsnett som mange ikke har. Når deg gjelder hvordan du skal ta det opp, så tror jeg rett og slett du bør fokusere på at du trives godt med jobben, og at du du veldig gjerne ønsker at det kan bli en fast stilling, og høre hvordan mulighetene for det er. - Ikke still dirkte krav om fast stilling - Ikke ta opp at du føler deg misunnelig ovenfor de som har fast stilling, det er følelser du må jobbe med selv. Det sjefen kan hjelpe med er å gi en avklaring på dine muligheter i fremtiden. Om de trives like godt med å ha deg som kollega som du gjør i jobben, og sjefen har midler til fast stilling, så tror jeg du har gode sjanser. Men man må alltid være klar over at vikariater ofte er det av en grunn. Er det i en kommunal/statlig jobb så kan ting endre seg fort og faste stillinger kan bli aktuelt om sjefen klarer å "finne midler" ved å dra litt i tråder høyere i systemet. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #7 Skrevet 7. juli 2022 missmcbeal skrev (40 minutter siden): Først av alt. Du er svært heldig som fått perm fra den andre jobben, det betyr at du har noe å komme tilbake til dersom det ikke blir mer. Jeg tror du må fokusere litt på hva du har, og det er at du har et sikkerhetsnett som mange ikke har. Når deg gjelder hvordan du skal ta det opp, så tror jeg rett og slett du bør fokusere på at du trives godt med jobben, og at du du veldig gjerne ønsker at det kan bli en fast stilling, og høre hvordan mulighetene for det er. - Ikke still dirkte krav om fast stilling - Ikke ta opp at du føler deg misunnelig ovenfor de som har fast stilling, det er følelser du må jobbe med selv. Det sjefen kan hjelpe med er å gi en avklaring på dine muligheter i fremtiden. Om de trives like godt med å ha deg som kollega som du gjør i jobben, og sjefen har midler til fast stilling, så tror jeg du har gode sjanser. Men man må alltid være klar over at vikariater ofte er det av en grunn. Er det i en kommunal/statlig jobb så kan ting endre seg fort og faste stillinger kan bli aktuelt om sjefen klarer å "finne midler" ved å dra litt i tråder høyere i systemet. Lykke til! Den faste jobben kommer jeg ikke til å dra tilbake til, rett og slett fordi jeg mistrives der. takk for tips. kommer som sagt - ikke til å si noe om misunnelse. Det var kanskje kronglete beskrevet forresten men at man kan kjenne på følelser av utrygghet med midlertidig ansettelse regner jeg med de fleste kan skjønne. Anonymkode: 75949...fbb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå