Gå til innhold

Hvordan gjøre dette rettferdig? Sparing til barna

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har et barn fra tidligere forhold og jeg og barnefaren har satt inn 100 kr hver på kontoen hans fast hver mnd, samt pengegaver han har fått av familie. 

Nå har jeg fått et barn til og barnefaren her vil ikke sette inn 100 kr på hans konto hver mnd, så det blir bare fra meg, samt at han kun har familie på min side, så får alt i alt mindre pengegaver til bursdager, dåp osv, men det kan jeg jo ikke gjøre noe med. 

Jeg vil være rettferdig, men hva er egentlig mest rettferdig, at jeg betaler 100 til hver eller 100 til han ene og 200 til han andre? 

Anonymkode: 15bf6...f8c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om du kompenserer for gjerrig barnefar er du ikke rettferdig, mener jeg.

Anonymkode: dc7a0...370

• Liker 4
Skrevet

Dette er små summer for deg men blir kanskje forskjellen på en moped eller lappen når ungen er 18 . 
helt innafor å betale 200 kr til den ene .  
Du får vel bidrag som du kan ta 100 kr av eventuelt . 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Stakkar som har en så udugelig far/familie på farside😪 jeg ville gitt barnet fra egen lomme😊

Anonymkode: 5fbc5...d22

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Har et barn fra tidligere forhold og jeg og barnefaren har satt inn 100 kr hver på kontoen hans fast hver mnd, samt pengegaver han har fått av familie. 

Nå har jeg fått et barn til og barnefaren her vil ikke sette inn 100 kr på hans konto hver mnd, så det blir bare fra meg, samt at han kun har familie på min side, så får alt i alt mindre pengegaver til bursdager, dåp osv, men det kan jeg jo ikke gjøre noe med. 

Jeg vil være rettferdig, men hva er egentlig mest rettferdig, at jeg betaler 100 til hver eller 100 til han ene og 200 til han andre? 

100kr er bedre enn ingenting☺️

Anonymkode: cf400...82f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde satt inn 200kr, mener det er mest rettferdig.

Anonymkode: fbaff...b88

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

tenker at slik er det

Anonymkode: 03143...2c8

Skrevet

Beløpene er så små at jeg hadde kompensert uten å blunke. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nok kompensert, ettersom det er et relativt lite beløp. 

Anonymkode: 39778...ce1

AnonymBruker
Skrevet

Okei, da blir det 200 til han minste fra meg. Han kommer nok aldri til å ende opp med det samme på sparekontoen sin pga gaver fra familie som han eldste har, men ikke han minste. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...