AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #1 Skrevet 6. juli 2022 Fikk informasjon at de vil gjerne samle foreldre en gang i september for å gjøre noe forefallende arbeid. Litt maling, beplantning og lignede. Jeg sjekket at eieren har mange million overskudd. Da får eieren gi tilskudd til barnehage og få utført arbeidet. Jeg som forelder har nok å gjøre. Nå har jeg tenkt at jeg skal tørre å si dette høyt ved neste anledning. Anonymkode: 393d1...01d 31 4 10
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #2 Skrevet 6. juli 2022 Jeg er helt enig Anonymkode: 59dbd...92d 12
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #3 Skrevet 6. juli 2022 Men er ikke dugnad frivillig? Covid er alltid et alternativ da 😄 Men jeg er enig, dette blir for dumt. Anonymkode: 0fcd3...808 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #4 Skrevet 7. juli 2022 Lykke til med sosialisering av ungen din. Anonymkode: af8ad...36f 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #5 Skrevet 7. juli 2022 Dersom det tas ut millionoverskudd i en enkelt barnehage, altså at det ikke er snakk om at eier har 15 barnehager hvor overskuddet tilsammen er 1 mill, så tenker jeg at det er helt ok å si ifra. Et overskudd i bhg skal være minimalt eller null, spesielt siden store deler av inntekten er direkte dekket av staten. Om det står igjen 1 mill etter ett år fra 1 bhg, så bruker ikke eier pengene rett og det blir urimelig å kreve dugnad når dette kunne vært løst med å hyre inn en vaktmester... Anonymkode: 5a26c...9c1 10
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #6 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Fikk informasjon at de vil gjerne samle foreldre en gang i september for å gjøre noe forefallende arbeid. Litt maling, beplantning og lignede. Jeg sjekket at eieren har mange million overskudd. Da får eieren gi tilskudd til barnehage og få utført arbeidet. Jeg som forelder har nok å gjøre. Nå har jeg tenkt at jeg skal tørre å si dette høyt ved neste anledning. Anonymkode: 393d1...01d da får du ta ut barnet ditt også da Anonymkode: 22b7a...044 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #7 Skrevet 7. juli 2022 Men det hade vært greit i en kommunal ? Anonymkode: ff664...baf
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #8 Skrevet 7. juli 2022 Får barna være med? Jeg tenker at dette ville vært svært gøy for barna, å møtes i bhg med alle barn og alle foreldre! Samtidig er det jo viktig lærdom for barn, å se at man må stille opp og jobbe litt, på dugnad. Jeg hadde ikke hatt problemer med å stille så lenge jeg kunne ta med barna! Anonymkode: d9c5c...40c 2
mingus Skrevet 7. juli 2022 #9 Skrevet 7. juli 2022 Ser ikke noe problem med dette, vi har barn i privat bhg. Vi vasket bare tripptrapper og bar kvister et par timer mot en 3 kvarters pause med kringler, boller og brus. Bare koselig 6
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #10 Skrevet 7. juli 2022 Enig. De er tjukke i penger og har råd til både ene og andre. Eierene har både hytter på fjellet og i syden. Bor i hus til 10 mill selv. Hvert år får styrere kjempebonuser også. Så si fra. Lei inn folk og gjør jobben selv. Anonymkode: a9464...173 6
enkefru Skrevet 7. juli 2022 #11 Skrevet 7. juli 2022 (endret) Du signerte vel en avtale når barnet skulle begynne der. Vil tro det står noe om dugnadsplikt der, det er ganske vanlig Endret 7. juli 2022 av Fjugur
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #12 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Men er ikke dugnad frivillig? Covid er alltid et alternativ da 😄 Men jeg er enig, dette blir for dumt. Anonymkode: 0fcd3...808 TS her. Det er frivillig men noen føler seg presset til å gjøre. Klarer ikke å si nei. De har det ofte veldig hektisk, men må gjøre jobben for ett selskap der eierene tjener masse penger. Anonymkode: 393d1...01d 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #13 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Lykke til med sosialisering av ungen din. Anonymkode: af8ad...36f Ungen sosialisere seg i barnehagen daglig. Jeg får mindre hektisk og mer tid til å sosialisere med ungen min. I tillegg sosialiserer seg også ungen i helgene. Anonymkode: 393d1...01d 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #14 Skrevet 7. juli 2022 Dugnad er frivillig. Og jeg er enig i at det er en ekstremt kynisk måte for denne barnehagen å drive business på. Ville aldri i livet møtt opp på dette. Og med verdens beste samvittighet. Anonymkode: 7dd70...708 10
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #15 Skrevet 7. juli 2022 Her ville jeg informert de andre foreldrene om forholdene og oppfordret til boikott. Også sett etter en annen barnehage. Anonymkode: 7dd70...708 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #16 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): da får du ta ut barnet ditt også da Anonymkode: 22b7a...044 Hvorfor? Betaler for barnehage gjennom skatten og ellers. Eieren tjener masse penger. Anonymkode: 393d1...01d 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #17 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Men det hade vært greit i en kommunal ? Anonymkode: ff664...baf Trådstarter her. Det er litt vanskeligere å få gehør når det gjelder kommunal, men i prinsippet burde det vært unødvendig. Anonymkode: 393d1...01d
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #18 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Får barna være med? Jeg tenker at dette ville vært svært gøy for barna, å møtes i bhg med alle barn og alle foreldre! Samtidig er det jo viktig lærdom for barn, å se at man må stille opp og jobbe litt, på dugnad. Jeg hadde ikke hatt problemer med å stille så lenge jeg kunne ta med barna! Anonymkode: d9c5c...40c Trådstarter her. Det er noe barna kan lære på dagtiden i barnehage. Jeg har ikke tid til å jobbe gratis for eiere som tjener masse. Eiere bevilger ikke ekstra penger fordi de vet det er noe foreldre vil stile opp med gratis arbeidskraft. I barnehagene der det er lav oppslutning blir eiere tvunget til å bevilge penger. Anonymkode: 393d1...01d 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #19 Skrevet 7. juli 2022 mingus skrev (9 timer siden): Ser ikke noe problem med dette, vi har barn i privat bhg. Vi vasket bare tripptrapper og bar kvister et par timer mot en 3 kvarters pause med kringler, boller og brus. Bare koselig Trådstarter her. Ett par timer? Jeg har det så hektisk til å følge opp barna, kjøre til aktiviteter, lekser, middag osv, at jeg synes det er frekt at rike eiere får foreldre til å gjøre denne jobben. Anonymkode: 393d1...01d 5
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #20 Skrevet 7. juli 2022 Fjugur skrev (9 timer siden): Du signerte vel en avtale når barnet skulle begynne der. Vil tro det står noe om dugnadsplikt der, det er ganske vanlig Trådstarter her. Slave kontrakt. Drive slaveri for rike eiere. Slike kontrakter er søppel. Anonymkode: 393d1...01d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå