AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #1 Skrevet 6. juli 2022 Så sliten og lei av den gamingen og at han holder meg våken til langt på natt. Bråker en del når han mister ting i gulvet, går på do og lager seg mat og styrer på (utfor soverommet alt) når kl. er 01,02 og 03.. Trøtt etter en lang dag og vil sove for å fungere imorgen og finne på ting med barna. Han klarer heller ikke stå tidlig opp så sover lenge.. Har snakket med han men han mener han må kunne gjøre det noen ganger i løpet av ferieturen vi er på. Har sagt at det er helt ok og slappe av og game litt på kvelden om han må men gjerne legge seg med meg hadde vært fint. Spesielt om det er en lang dag etter. Hva gjør deres menn? Er det ok å ta med seg gamingutstyr på ferie og sitte å game til langt på natt? Anonymkode: 38eb6...c10
Blåjojo Skrevet 6. juli 2022 #2 Skrevet 6. juli 2022 Jeg synes ikke det er greit. Nå gamer ikke min samboer, men jeg hadde ikke akseptert at han holdt på sånn. Da hadde han jo like godt kunnet være igjen hjemme. Når han holder deg våken og i tillegg ikke klarer å stå opp og få med seg det du og barna finner på, så er han jo bare et irritasjonsmoment. Kunne inngått kompromiss om en eller to kvelder i uka, men også satt tidspunkt for når han måtte avslutte. 8
Akryl Skrevet 6. juli 2022 #3 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Så sliten og lei av den gamingen og at han holder meg våken til langt på natt. Bråker en del når han mister ting i gulvet, går på do og lager seg mat og styrer på (utfor soverommet alt) når kl. er 01,02 og 03.. Trøtt etter en lang dag og vil sove for å fungere imorgen og finne på ting med barna. Han klarer heller ikke stå tidlig opp så sover lenge.. Har snakket med han men han mener han må kunne gjøre det noen ganger i løpet av ferieturen vi er på. Har sagt at det er helt ok og slappe av og game litt på kvelden om han må men gjerne legge seg med meg hadde vært fint. Spesielt om det er en lang dag etter. Hva gjør deres menn? Er det ok å ta med seg gamingutstyr på ferie og sitte å game til langt på natt? Anonymkode: 38eb6...c Ferie er det da han får tid til gaming. Bra med avkobling.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #4 Skrevet 6. juli 2022 Blåjojo skrev (7 minutter siden): Jeg synes ikke det er greit. Nå gamer ikke min samboer, men jeg hadde ikke akseptert at han holdt på sånn. Da hadde han jo like godt kunnet være igjen hjemme. Når han holder deg våken og i tillegg ikke klarer å stå opp og få med seg det du og barna finner på, så er han jo bare et irritasjonsmoment. Kunne inngått kompromiss om en eller to kvelder i uka, men også satt tidspunkt for når han måtte avslutte. Takk for svar. Allerede spilt flere kvelden til langt på natt. Forstår egentid er godt men føler det blir vel egoistisk når det blir sånn. Er i syden og solen kommer tidlig og varmt så klarer ikke sove lenge selv og barna våkner jo tidlig og. Anonymkode: 38eb6...c10 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #5 Skrevet 6. juli 2022 Så lenge han ikke står opp er det uakseptabelt! Ungene først når man først har satt de til verden! Anonymkode: 1c1f7...5b3 12 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #6 Skrevet 6. juli 2022 Akryl skrev (3 minutter siden): Ferie er det da han får tid til gaming. Bra med avkobling. Han må gjerne spille hjemme i ferien, men no er vi i syden 2uker. Hadde vært fint med søvn. Og st han var med oss og.. Bryr meg ikke til vanlig hjemme. Da har vi hus og god plass så merker ikke så mye til det. Anonymkode: 38eb6...c10 3 2
Blåjojo Skrevet 6. juli 2022 #7 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar. Allerede spilt flere kvelden til langt på natt. Forstår egentid er godt men føler det blir vel egoistisk når det blir sånn. Er i syden og solen kommer tidlig og varmt så klarer ikke sove lenge selv og barna våkner jo tidlig og. Anonymkode: 38eb6...c10 Synes rett og slett det er ganske respektløst overfor deg. 9 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #8 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hva gjør deres menn? Gamer ikke, har aldri gjort. Men ser filmer/tv mens han drikker til langt på natt. Anonymkode: 9fa73...be9 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #9 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Gamer ikke, har aldri gjort. Men ser filmer/tv mens han drikker til langt på natt. Anonymkode: 9fa73...be9 På familieferiereisen? Med barn og stor opp tidlig eller sent? Anonymkode: 38eb6...c10
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #10 Skrevet 6. juli 2022 Altså... mannen min gamer en del og jeg synes forsåvidt det er helt greit at han spiller en del når vi har ferie (og selvfølgelig ellers også). Men må innrømme at jeg ikke hadde likt det du beskriver på en feriereise. Spesielt ikke på en familieferie.. Jeg er generelt positiv til gaming, men tror jeg hadde blitt veldig snurt om jeg var deg. Og vi har ikke barn. Anonymkode: 0921f...304 8
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #11 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Så sliten og lei av den gamingen og at han holder meg våken til langt på natt. Bråker en del når han mister ting i gulvet, går på do og lager seg mat og styrer på (utfor soverommet alt) når kl. er 01,02 og 03.. Trøtt etter en lang dag og vil sove for å fungere imorgen og finne på ting med barna. Han klarer heller ikke stå tidlig opp så sover lenge.. Har snakket med han men han mener han må kunne gjøre det noen ganger i løpet av ferieturen vi er på. Har sagt at det er helt ok og slappe av og game litt på kvelden om han må men gjerne legge seg med meg hadde vært fint. Spesielt om det er en lang dag etter. Hva gjør deres menn? Er det ok å ta med seg gamingutstyr på ferie og sitte å game til langt på natt? Anonymkode: 38eb6...c10 Nei, det er ikke greit. For en tosk. Du må ta en prat med ham om hva slags rollemodell han vil være for barna og hva som er viktigst for ham. Tydeligvis gamingen og ikke ferien med familien. Kondolerer, du er gift med en umoden mann. Anonymkode: 037aa...f55 8
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #12 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Han må gjerne spille hjemme i ferien, men no er vi i syden 2uker. Hadde vært fint med søvn. Og st han var med oss og.. Bryr meg ikke til vanlig hjemme. Da har vi hus og god plass så merker ikke så mye til det. Anonymkode: 38eb6...c10 Nei herregud, jeg hadde klikket! Om han ikke klarer å være 2 uker borte uten å game kan han jo ikke dra på 2 ukers ferie da! Dette hadde jeg vist nulltoleranse for. Og neste gang får dere ta en uke og legge igjen gaming utstyret hjemme. Her må dere nesten inngå avtaler og kompromiss. Han kan game hjemme, men IKKE når dere reiser sammen! Da er du jo alenemor på ferien hele morgenen og formiddagen. Og ikke bra holdning og forbilde å vise barna. Dere er på FAMILIEferie, ikke gamingferie. Og mht gaming hjemme i ferien så bør dere inngå kompromiss her også. Men klokkeslett for avslutting og stå opp. Han skal være (samarbeids) partneren din. Ikke en ekstra tenåringssønn.. Anonymkode: d591f...7ce 9
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #13 Skrevet 7. juli 2022 Folk tenker ofte at gaming er barnslig og noe man forbinder med barn/ungdommer men, man må ta innover seg at gaming ER en hobby på lik linje med å lese bøker eller å strikke. Jeg syntes at han derfor skal få lov til å drive med hobbyen sin men, han kan ikke legge ansvaret for barna over på deg, hverken i ferien eller de andre dagene. Hvis han forventer at du skal stå opp med ungene og ta ansvaret for dem fordi han skal ha egentid i ferien så må du sette foten ned. Eventuelt så sier du at siden du tok ansvaret første uka av ferien så får han ta dem andre ferieuka, for da er det din tur til å ha egentid hvor du skal drikke vin og lese bøker til langt på natt. Hvis han ikke lytter eller skjønner tegninga da så hadde jeg nektet å dra på noen flere ferier med han i fremtiden. Slik jeg ser dette så er det ikke gamingen som er problemet men hans egoisme. Anonymkode: c5b0d...9ce 8 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #14 Skrevet 7. juli 2022 Som en gamer selv, med samboer som også gamer.. (og vi spiller mye) så kunne det aldri falt oss inn å ta med gaming utstyr på REISE. Da er det jo ikke noe poeng i å dra. Når man drar på fellesferie så er det jo ren høflighet å stå opp til ca samme tid, finne på ting sammen de fleste dagene osv. hele poenget er jo å være sammen. Gaming kan han gjøre når han er hjemme. Så syntes rett og slett at det han driver med der er egoistisk og dårlig ovenfor familien. ( har ikke barn selv men hadde aldri gjort det mot dem) Anonymkode: f8cae...2ab 18
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #15 Skrevet 7. juli 2022 Er han ikke med på å finne på ting med barna ?? Får du noe egentid? Mannen din vil game og lar deg ta hele ansvaret dagen etter? Da hadde jeg sagt, ok jeg tar meg egentid midt på dagen eller når barna skal legges. For du hadde egentid på morgenen mens jeg hadde barna alene. Det er ingenting galt med å få egentid, men da skal det ikke gå på bekostning av partner. Jeg har vært sliten og utmattet så de første dagene av ferien sto mannen sto opp med ungene mens jeg sov ut. Men de dagene har jeg tatt mer ansvar på kvelden så han får slappe litt av alene han også. Et forhold er å gi og ta. Hadde aldri akseptert at mannen la alt ansvar over på meg. Da kunne jeg like gjerne vært alenemor. Anonymkode: 7925b...3c0 7 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #16 Skrevet 7. juli 2022 Akryl skrev (1 time siden): Ferie er det da han får tid til gaming. Bra med avkobling. hadde du akseptert at kona di eller mannen din hadde gamet/sett film o.l til langt på natt mens du måtte ta ansvar for ungene? Dette er den samme type menn som lasser alt husarbeid over på kona, ikke gadd stå opp i spedbarnstiden selv om kona var utkjørt osv. Umodent og utrolig turn off. Kjenner et par som har det som ts og det forholdet ryker snart. Anonymkode: 7925b...3c0 6 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #17 Skrevet 7. juli 2022 Min mann gamer, men tar vitterlig ikke med utstyret på reise, så nå i ferien blir det lite gaming på han. Og når han gamer i hverdager spør han og vi avtaler om han skal sitte lenge oppe (og dermed sove lenge) eller om han skal gi seg så han er klar til å stå opp med meg og ungene dagen etterpå. Handler ikke om å få tillatelse av meg men det er som regel jeg som har oversikt over dagene. Gaming er en hobby, på samme måte som jeg har løping som hobby. Jeg spør alltid han om det passer at jeg tar en tur, og avtaler særlig de lange turene. Anonymkode: a7be8...a5d 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #18 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Som en gamer selv, med samboer som også gamer.. (og vi spiller mye) så kunne det aldri falt oss inn å ta med gaming utstyr på REISE. Da er det jo ikke noe poeng i å dra. Når man drar på fellesferie så er det jo ren høflighet å stå opp til ca samme tid, finne på ting sammen de fleste dagene osv. hele poenget er jo å være sammen. Gaming kan han gjøre når han er hjemme. Så syntes rett og slett at det han driver med der er egoistisk og dårlig ovenfor familien. ( har ikke barn selv men hadde aldri gjort det mot dem) Anonymkode: f8cae...2ab Veldig enig i dette! Gamer også selv (tidvis mye), men å game på ferietur kunne da virkelig ikke falt meg inn! Også tenker jeg at spørsmålet om dette er "greit" er litt på siden egentlig, spørsmålet burde vel være hva motivasjonen hans er for å gjøre dette? Ingen er så avhengige at de må game på ferie, så hva ligger bak? Virkelighetsflukt fra familien? Hva er isåfall grunnen til at han føler et behov for det? Anonymkode: a7361...627 5
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #19 Skrevet 7. juli 2022 Det er jo ikke spillingen som er problemet, sånn i seg selv. Men at han driter i at han er på sydenferie med barna og kjæresten sin. Han kjører sitt eget løp, uten å ta hensyn til og avtale med deg og barna. Bare forventer at du skal fikse og ta ansvar for dem, og lar kjæresten sin være mye alene. DET er ikke greit. Uansett hva slags egoløp han måtte kjøre. Vi spiller litt vi, både jeg og kjæresten, og ungene for så vidt. Kunne godt tatt med oss en Nintendo switch på ferie for å spille litt med ungene på kvelden, eller bare oss to når de har lagt seg. Men dette her, som du beskriver, det hadde jeg blitt rasende av. Ville blitt månelyst og veldig klart at det er uaktuelt å droppe familien sin. Er jo ikke så mange dager dere har til å nyte badeliv og ferie. Egoløp-spilling kan han gjøre når dere er hjemme, etter avtale med deg selvfølgelig. Og om du ikke gjør det alt - begynn å ta deg noen ego-helger selv, der han får stå med hus og unger mens du dropper alt og koser deg med ditt. Anonymkode: 1199b...553 6 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #20 Skrevet 7. juli 2022 Blåjojo skrev (5 timer siden): Kunne inngått kompromiss om en eller to kvelder i uka, men også satt tidspunkt for når han måtte avslutte. Hadde fått en god latter hvis kona trodde hun kunne gi meg regler på lik linje med barna. Jeg er gift, men ikke kontrollert av kona. Jeg er faktisk et selvstendig menneske og tar mine egne avgjørelser. Ferie er tid til å koble av, men mange fyller tiden med aktiviteter og kommer mer sliten tilbake til jobb enn når de tok ferie. Jeg er også våken mye lengre enn kona, rett og slett for det er eneste mulighet jeg har til å få alenetid. Hele dagen er fylt av diverse oppgaver og aktiviteter som plasseres i hvert ledige øyeblikk. Når det er sagt så ville ikke tatt med meg spill på ferieturen. Anonymkode: 36a9c...29f 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå