AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #1 Del Skrevet 6. juli 2022 Jeg ble først satt på imigran 25 mg, men dette var ikke tabletter. Jeg fikk nesespray som skulle fungere, men jeg gruet meg stadig til å ta disse, da jeg alltid fikk en spesiell/kjemisk ettersmak i halsen etter å ha tatt den. Nå har jeg fått maxalt 10 mg på resept, og denne er mer betryggende å gå med. Men har hørt at det er vanlig å bytte migrene medisin etterhvert? Du som har migrene; hva slags medisiner begynte du på, og hva slags medisiner byttet du til? Anonymkode: e6149...4e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #2 Del Skrevet 6. juli 2022 Jeg bruker kandesartan for å forebygge anfall, og imigran nesespray når jeg har anfall. Får også ekstremt ekkel smak i munnen/halsen av den, men den virker såpass godt og raskt, at jeg syns det er verdt det 😅 Jeg har ikke hørt noe om at man må bytte medisin etter hvert, hvorfor er det slik? Anonymkode: 32ecb...562 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillehuffsa Skrevet 7. juli 2022 #3 Del Skrevet 7. juli 2022 Bruker topimax som forebyggende og zomig ved anfall. Tidligere brukt imigran nesespray ved anfall, men måte slutte fordi jeg kastet opp av den pga smak, og også brukt maxalt, men måte også slutte på den av samme årsak som imigran. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #4 Del Skrevet 7. juli 2022 Lillehuffsa skrev (2 minutter siden): Bruker topimax som forebyggende og zomig ved anfall. Tidligere brukt imigran nesespray ved anfall, men måte slutte fordi jeg kastet opp av den pga smak, og også brukt maxalt, men måte også slutte på den av samme årsak som imigran. Men det finnes jo maxalt i tablettform da, det bruker jeg. Anonymkode: 0ab05...b8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #5 Del Skrevet 7. juli 2022 Paracet - men jeg tar med en gang når jeg føler at migrene starter. Hvis jeg tar for seint - da hjelper ikke. Men det er ikke så verst med meg, har migrene ca. en gang i måned, oftest før mensen. Anonymkode: dd1b2...964 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #6 Del Skrevet 7. juli 2022 Zomig nesespray. Man blir vant med smaken etter hvert. Og Naramig, men det er ikke ved akutte anfall. Anonymkode: d5a3a...b61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #7 Del Skrevet 7. juli 2022 Jeg har prøvd imigran i alle former; tablett, stikkpiller, nesespray og nå til slutt injeksjon. Endte på injeksjon fordi de andre ikke fungerte. Har også vært innom maxalt og zomig, og betablokkere som jeg tok preventivt, samt cataflam tidlig i anfallet. Anonymkode: 6e7d2...c79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 7. juli 2022 #8 Del Skrevet 7. juli 2022 Jeg har vært innom det meste etter et liv med migrene, fikk diagnosen i 1984, 12 år gammel.. 😎 den gang var det ikke så stort utvalg av medisniner som i dag kan du si.. - naramig er god på litt lengre sikt om du ikke får bivirkninger, Zomig er helt ok, Det var "revolusjonerende" i sin tid å få Imigran, men fader for no dritt, jeg også hatet den smaken! men den funket til nesen hadde fått nok og jeg blødde neseblod støtt og stadig.. Nå har jeg botox hver 10 uke, og maxalt som akutt medisin som jeg har stått på i snart 8 år, og det siste året amovig i tillegg forebyggende. Har ikke hørt om at man må bytte hvis det funker? Hvem har sagt dette til deg? Har du vært hos Nevrolog? fører du migrenedagbok? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #9 Del Skrevet 7. juli 2022 Bruker Paracet med koffein og Ibux helt tidlig i anfallet, det kan ta knekken på den. Ellers bruker jeg relpax 40mg, har stortsett god effekt av denne, men kan ikke ta den feks på arbeid fordi jeg blir så sløv når den fungerer. fikk diagnosen ganske tidlig, ca 10 år gammel og husker ikke alle medisinene jeg har gått på, det er mange. Men heldigvis har migrenen stabilisert seg i voksen alder, det at jeg ikke er i en skolesituasjon lenger og vet ofte hva som kan trigge. Anonymkode: d1763...5ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 7. juli 2022 #10 Del Skrevet 7. juli 2022 Jeg har aldri hørt at man må eller bør bytte migrenemedisin. Det er bare tull. Ingen lege eller nevrolog har noengang sagt noe om det til meg. Har man funnet en migrenemedisin som fungerer, så for all del, stick with it! Jeg forsøkte noen forskjellige tidlig på 2000-tallet, men husker ikke hva de het, men vet at Imigran var en av dem. Den virket ikke på meg, så jeg gikk tilbake til den første og som jeg har brukt helt siden da; Maxalt Rapitab. Det er smeltetabletter. Man legger den på tunga, og så går den i oppløsning til skum som blir "borte" i munnen og man bare svelger uten å kjenne noe. Den virker som regel, men unntak finnes. Smaken er helt ok, ikke kvalmende eller vond. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #11 Del Skrevet 7. juli 2022 Bruker Pranolol som forebyggende, og Maxalt smelltetbl som anfallsmedisin. Brukt begge deler i årevis, ingen grunn til å bytte vekk fra noe som funker. Anonymkode: 44829...bda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kira87 Skrevet 7. juli 2022 #12 Del Skrevet 7. juli 2022 Bruker Ajovy som forebyggende og maxalt tabletter (da jeg ble enda mere kvalm av smeltetablettene) gjerne i kombinasjon med afipran som er kvalmedempende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #13 Del Skrevet 7. juli 2022 Zomig ved anfall. Anonymkode: f69fc...899 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #14 Del Skrevet 7. juli 2022 Jeg bruker imigran 100 mg tabl ved migrene anfall, og syns den tar anfallene ganske bra. Så er fornøyd med den. Anonymkode: d95ac...f62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #15 Del Skrevet 7. juli 2022 Jeg bruker Relpax (Eletriptan) som anfallsmedisin, og har gjort det helt siden jeg fikk diagnosen for snart 20 år siden. Den fungerer 100% hver gang og har alltid gjort det. I tillegg har jeg Naramig (Naratriptan) til bruk ved mensen, fordi jeg alltid får ekstra vonde migreneanfall da. Den bruker jeg korttidsforebyggende, starter 2 dager før ventet blødning, og fortsetter i 6 dager. Tar en tablett hver 12. time. Naramig bruker jeg også for å unngå at anfallet blusser opp igjen dagen etter. På migrenedager behandler jeg først anfallet med Relpax, og så tar jeg en Naramig når jeg legger meg. Det er som regel nok til å stanse anfallet helt. Det er ingen grunn til å bytte noe som fungerer for deg. Anonymkode: 81ad1...1bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå