Gå til innhold

Setter på vaskemaskin for en mopp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Vi har vaskehjelp annen hver uke. Og vaskedamen kommer alltid med egen moppeutstyr. Men det kan hende det blir litt søl på gulvene inni mellom pga småbarn og da må vi bruke vår egen mopp. Så spørsmålet er at når den  moppen skal vaskes...skal jeg da sette på vaskemaskin kun for en mopp? Vaskemaskinen min bruker ca 2.5/3 timer på 60 grader. Er det greit å la vaskemaskinen gå sååå lenge bare for en mopp? Blir ikke det dyrt med strøm?

Hvordan gjør dere det? 

Anonymkode: 11feb...f65

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare bruke tørr/våtmopp-servietter som kastes etter bruk?

Anonymkode: 68563...270

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke ha flere mopper tilgjengelig? Så skyller du dem lett i varmt vann etter bruk, henger de til tørk, putter de tørre i en egen pose i skittentøykurven, og vasker mopper når alle er skitne?

Anonymkode: 11c41...d74

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mulig jeg har misforstått noe her, men jeg vasker alltid mopper på 60 grader, sammen med andre klær😂😅 aldri tenkt på at de bør vaskes alene. 

Anonymkode: 42492...7e8

• Liker 15
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mulig jeg har misforstått noe her, men jeg vasker alltid mopper på 60 grader, sammen med andre klær😂😅 aldri tenkt på at de bør vaskes alene. 

🤔🤔🤯🤯😳😳

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

🤔🤔🤯🤯😳😳

Det har heldigvis gått veldig bra så langt😉 både klær og mopper blir rene, så det ser jeg virkelig ikke problemet med🙈

• Liker 8
  • Nyttig 3
Gjest AprilRyan
Skrevet

Jeg pleier å vaske mopper sammen med kluter, kjøkkenhåndklær og håndklær. På 60 grader.

Ellers er det vel bare å kjøpe flere mopper.

AnonymBruker
Skrevet

Heisann tøysekoppen / wannabe troll 🙇‍♂️🙄

vask den på 40 grader i hurtigprogram, ca. 15-30 min alt etter maskintype. Holder i massevis for støv og pollen osv. hvis du ikke til stadighet vasker diare og oppkast. Koster deg ca. 3-6kr i strøm 🙄

Anonymkode: 95f33...e80

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AprilRyan skrev (6 timer siden):

Jeg pleier å vaske mopper sammen med kluter, kjøkkenhåndklær og håndklær. På 60 grader.

Ellers er det vel bare å kjøpe flere mopper.

Vasker du mopper sammen med kjøkkenkluter?

Anonymkode: 416ca...9ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruk engangsvåtmopper, evt tørkepapir. 

Selv vasker jeg mopper sammen med håndklær og andre ting som ikke skal ha tøymykner. Har gått veldig fint i 30 år. 60 eller 90 grader. Det er forskjell på å vaske diaré og oppkast og å tørke av en fllekk på gulvet.

Anonymkode: 8cb4a...2bf

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke hatt moppen i vaskemaskinen.  Jeg bruker sånn Jif gulvmopp og så kjøper jeg de klutene som feks er rosa blå hvite fra firstprice og har de som engangsmopper. (Deler de i to) 

Anonymkode: 83075...f52

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Samme gjør jeg. Alt av kluter og mopper går sammen med alle slags håndklær og også sengetøy. Alt på 60 grader og alt blir rent.

Anonymkode: 0376f...b24

• Liker 7
Gjest AprilRyan
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ja.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Samme gjør jeg. Alt av kluter og mopper går sammen med alle slags håndklær og også sengetøy. Alt på 60 grader og alt blir rent.

Anonymkode: 0376f...b24

Jeg har også alltid gjort det, men når jeg en gang sa det til venninna mi så sa hun æsj 🤷‍♀️og spurte hvordan jeg kunne vaske en gulvmopp sammen med håndklær jeg bruker på kjøkkenet. Siden da har jeg vasket det separat, og da blir det 2 maskiner hver for seg, på 60 grader. Nå som strømmen er blitt dyrt så blir det dyrere.

AnonymBruker
Skrevet

Oi, er dette er problem?😅 Tar meg i å tenke at det er godt du har vaskehjelp🤣 Det er jo bare å vaske sammen med annen kokvask (håndklær, kluter etc). 

Om du ikke vil det kjøper du sånne engangsgulvkluter.

Dette var tema i Lørdagsrådet en gang, og da fant de frem noe forskning på at det går helt fint å blande kluter, mopper etc og vaske på 60 grader, alt blir rent, så ikke noe ekkelt😊

Anonymkode: f0073...0b1

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Vasker microfiberkluter sammen med microfibermopper på 90 grader. 

Anonymkode: b1645...06d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Såklart det går fint å vaske på høy temp sammen med andre kluter og håndklær. Alt blir jo rent! Nå må ikke bakteriemafian sette ulogiske griller i hodene på folk igjen! 

Anonymkode: 45a5e...549

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker ikke så ofte.

Men når jeg gjør det, benytter jeg sjansen å kjøre 90 graders vask i vaskemaskin, som er jo anbefalt å gjøre av og til. Men dette er snakk om kanskje to ganger i året, jeg gjør det. 

Ellers vasker jeg de sammen med badematter f.eks, og andre kluter, på 60 grader ja. :) 

Anonymkode: 5917c...9d9

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Heisann tøysekoppen / wannabe troll 🙇‍♂️🙄

Anonymkode: 95f33...e80

Snakk om å være hoven. 🤢

Anonymkode: 612bd...56f

Skrevet

Her går alt i samme kokvask (90 grader).

Vaskekluter, kjøkkenkluter/håndklær, gulvmopp/kluter etc. Har gjort det slik i over 20 år. Har aldri blitt ødelagt eller farget av.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...