Gå til innhold

Hvor mange tuber makrell i tomat til 14 dager på ferie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker makrell i tomat og må ha det til frokost hver dag. Noen dager også lunch. Vi skal til Tyskland og Sveits i to uker. Hvor mange tuber tror dere jeg trenger? Er kun til meg, mannen er ikke så glad i det. Spiser to brødskiver til frokost 

Anonymkode: 1af8c...491

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare du vet hvor mye du bruker. Jeg bruker ett beger per skive. Kanskje det er lettere å ta med, da de ikke krever kjøling. Litt dyrere, men mer praktisk kanskje.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tuber? Eller sånne metallbeger? Ta med 1 for hver dag, om ikke 2. Kommer an på hvor mye di bruker på skiva 

Anonymkode: 110ce...3c0

AnonymBruker
Skrevet

35 beger.

Anonymkode: 611bd...6cd

AnonymBruker
Skrevet

Men skal du ha med deg makrellen på restaurant eller hotellfrokost?

Anonymkode: 110ce...3c0

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg elsker makrell i tomat og må ha det til frokost hver dag. Noen dager også lunch. Vi skal til Tyskland og Sveits i to uker. Hvor mange tuber tror dere jeg trenger? Er kun til meg, mannen er ikke så glad i det. Spiser to brødskiver til frokost 

liker du den på tube?? Den er jo fæl. men for å svare på spørsmålet. tipper du må ha iallefall 5 tuber

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du spiser det hver dag.

Men vet ikke selv hvor mange tuber du spiser. 

Jada. 

Anonymkode: 7ec79...ac0

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg tipper 27 tuber. Ville tatt 28 for sikkerhets skyld.

AnonymBruker
Skrevet

Tube må ligge i kjøleskap. Ta heller med boks. 28 bokser er nok

Anonymkode: a3ae6...7d2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På tide å trene opp ganen til å takle annen mat kanskje? 

Anonymkode: a4b25...ae8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor spiser du ikke boks? Den er bedre og har mere og fastere fisk

Anonymkode: 5bf06...722

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

132 tuber.

Anonymkode: c70c0...faa

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

1

Anonymkode: 55eb9...0f0

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan noen være så hjelpeløse?

Du vet jo hvor mye du spiser og hvor mange måltider det gjelder. Regn det ut selv.

Anonymkode: 01b65...182

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det kan vel da ikke vi vite? 

To brødskiver sier ingenting om hvor mye makrell du har på hver skive. Tynt lag? Tjukt lag? 

Tips: Tell over hvor mange tuber/bokser/whatever du bruker på en uke. Så ganger du med 2. Da har du svaret. 

Anonymkode: fb578...96d

AnonymBruker
Skrevet

Altså seriøst? Hvis du spiser makrell i tomat hver dag, vet du vel hvor lenge en holder? Da er det enkelt å beregne hvor mange du trenger på tur.

Anonymkode: 6ce19...a54

• Liker 1
Skrevet

Eksen min pleide å smøre et lite tynt lag av pålegg midt på brødskiva. Ikke utover hele, ikke langs kantene. Bare en tynn kladd midt på. Jeg ba han aldri om å smøre mine brødskiver pga dette...

Jeg derimot smører et tjukt, rikelig lag utover hele og bruker opp pålegget på rekordtid. Sånn vil jeg ha det!

Vi her på Kvinneguiden kan ikke vite hvor mye du, ts, bruker på brødskiva pr gang, og bare du vet hvor lenge en tube varer for deg. Derfor er dette noe du må regne ut selv før du drar. Ta med rikelig med tuber, da vel. Får du ikke brukt opp alle i ferien, så blir de jo bare med hjem igjen, og så spiser du dem opp hjemme. Du skriver jo at du spiser det hver dag, så det er ikke akkurat sånn at det går til spille om noen tuber ikke blir spist i ferien.

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke svar på spørsmålet, og regner med at det er bare tull, men hvis ikke... det høres grusomt kjedelig ut å spise akkurat det samme hver dag, spesielt når du er ute reiser. Sveits og Tyskland!? Masse god mat der. Oppdag noe nytt!

Anonymkode: 1e597...4e8

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (1 time siden):

Eksen min pleide å smøre et lite tynt lag av pålegg midt på brødskiva. Ikke utover hele, ikke langs kantene. Bare en tynn kladd midt på. Jeg ba han aldri om å smøre mine brødskiver pga dette...

Jeg derimot smører et tjukt, rikelig lag utover hele og bruker opp pålegget på rekordtid. Sånn vil jeg ha det!

Vi her på Kvinneguiden kan ikke vite hvor mye du, ts, bruker på brødskiva pr gang, og bare du vet hvor lenge en tube varer for deg. Derfor er dette noe du må regne ut selv før du drar. Ta med rikelig med tuber, da vel. Får du ikke brukt opp alle i ferien, så blir de jo bare med hjem igjen, og så spiser du dem opp hjemme. Du skriver jo at du spiser det hver dag, så det er ikke akkurat sånn at det går til spille om noen tuber ikke blir spist i ferien.

Sikkert normalt forbruk og ikke slike sære, tilrettelagte smøringer som enkelte har. Vanskelig?

Anonymkode: d7f3c...181

AnonymBruker
Skrevet

0

Anonymkode: 89472...23c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...