AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #1 Skrevet 6. juli 2022 Før så jeg alle vennene, men plutselig oppdaget jeg at jeg kun kan se felles venner. Noe jeg burde spørre ham om? Er dette rart? Merker også at ingen av hans venner har kommentert eller likt et bilde jeg postet på hans side med oss begge på. Kun mine venner har likt og kommentert, og før har alltid mange andre også gjort det. Betyr det at vennene hans ikke kan se det jeg har lagt ut på siden hans? Han er også tagget. Anonymkode: 4144e...70c 1
McMary Skrevet 6. juli 2022 #2 Skrevet 6. juli 2022 Det første gjelder nok for alle, han har endret innstilling så ingen kan se vennene hans. Det andre var litt rart, det ville jeg spurt han om var jeg deg. 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #3 Skrevet 6. juli 2022 Det betyr at han har endret personverninnstillingene og ikke lar noen se andre enn felles venner. Det gjelder ikke kun deg. Men hvorfor snakker du ikke bare med han om det? Anonymkode: 1b7b6...ad8 5 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #4 Skrevet 6. juli 2022 Har ikke de fleste den innstillingen på FB nå? Vi har i hvert fall det. Ang det andre «problemet» så vet jeg ikke, kan være tilfeldig. Anonymkode: 0724a...ae3 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #5 Skrevet 6. juli 2022 Rødt flagg. Her er nok ei luremus lagt til. Anonymkode: 82c76...5e8 5
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #6 Skrevet 6. juli 2022 Utro, møtt noen som er lagt til. Anonymkode: 908ae...0bf 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #8 Skrevet 6. juli 2022 Det har skjedd nylig hos mange av mine venner også, så i så fall er det mange som oppfører seg mistenkelig… Anonymkode: d59f4...d77
MyMichelle Skrevet 6. juli 2022 #9 Skrevet 6. juli 2022 Jeg har også den innstillingen. Mine venner ser ikke de andre vennene mine. Samboeren min har ikke den innstillingen. 1
Peachly Skrevet 7. juli 2022 #10 Skrevet 7. juli 2022 Har du venner på FB som også har han som venn som kan sjekke for deg? Om han har lagt til noen nye. Det første du skriver kan ha flere årsaker, men kombinert med det siste synes jeg det er noe ugler i mosen.. 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #11 Skrevet 7. juli 2022 Det er jo helt vanlig og endre innstilling. Nesten alle på min venneliste har gjort det de siste årene, med personvern kommer det jo opp anbefalinger om dette. det andre var rart. Har du sjekket om bildene du har tagget han i er på hans vegg? Hvis han ikke har godkjent taggen så det kommer opp på hans vegg, så vil jo ikke vennene hans se det. Hvis det er tilfelle ville jeg ha spurt, for da kan det virke som at han vil skjule for noen at han er i et forhold. Anonymkode: b71f8...ea1 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #12 Skrevet 7. juli 2022 Den innstillingen gjelder for alle venner. Om du går inn på hans profil ser du om bildet av dere ligger der? Jeg har krysset av alt sånt - har innimellom synes noen i offentlige kommentarfelt som jeg ikke kjenner oppfører seg ubehagelig og ønsker ikke at de skal ha innsyn i hele min profil. Veldig lett å stalke folk 🤷♀️ Anonymkode: af1e7...2d3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #13 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Før så jeg alle vennene, men plutselig oppdaget jeg at jeg kun kan se felles venner. Noe jeg burde spørre ham om? Er dette rart? Merker også at ingen av hans venner har kommentert eller likt et bilde jeg postet på hans side med oss begge på. Kun mine venner har likt og kommentert, og før har alltid mange andre også gjort det. Betyr det at vennene hans ikke kan se det jeg har lagt ut på siden hans? Han er også tagget. Anonymkode: 4144e...70c Spør om å låne hans tlf. litt, da din ikke virker...du må ta en viktig tlf. si..er han uvillig, da vet du svaret.... Anonymkode: 40dc8...15c 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #14 Skrevet 7. juli 2022 Ja, dette er nok bare for å skjule at han er utro! Anonymkode: e954f...09e 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #15 Skrevet 7. juli 2022 Jeg ble inspirert til å endre på min egen profil. Til at kun jeg har tilgang på vennelisten Anonymkode: f8d16...def
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #16 Skrevet 7. juli 2022 Måtte det selv pga en stalker jeg har slitt med noen år. som har både truet, kontaktet både meg, familie og eks, vandrer utenfor i gammel leilighet osv og stalket meg til og med på båtreisene mine. Han var ok å jobbe med faktisk da vi jobbet godt i lag og hadde sinnsykt bra kjemi og humor, men burde aldri gått med på vennskap utenfor jobben. Og burde aldri latt det gå langt. Han kontakter eksen min en gang som bodde 50 mil unna da jeg var hos han og sa vi hadde knulla på den og den doen den dagen😝. Litt merkelig da jeg var sammen med eksen den dagen og det tidspunktet 😜… og truet med moren i politiet og barnevern og visste hvor familien min bodde og en annen eks bodde da han hadde før han jobber hos oss, jobbet på båt med en kollega av eks 🤪… eks bare ba han komme på besøk så hadde han aldri satt sine bein der mer 😜.. så da jeg fant han jeg giftet meg med og etablerte familie liv med så måtte jeg bare stenge hele profilen min totalt og lukke vennelista. For vi har barn i skole og barnehage alder. Og eks koner og ekser generelt som skal skjermes. Mannen liker ikke at vennelista er lukket, men jeg stoler ikke på en sjel på vennelista mi at noen kjenner han og oppdaterer han. Så har to profiler på Facebook. Ba mannen lukke forholdet/gift til venner bare pga stalkeren. For ellers vet jeg at han blir å kontakte oss, unger, ekser igjen, familie og u name it.. det er ikke akseptabelt. Trenger ikke være så krise. Kan hende typen din har en gærn eks eller stalker og prøver å skjerme deg ! Anonymkode: 0688f...6d8
billie833111 Skrevet 7. juli 2022 #17 Skrevet 7. juli 2022 Hver for seg hadde jeg ikke tenkt at det var noe rart, men kombinasjonen gjør at det føles shady. Jeg ville spurt på en lett måte, ikke anklagende, "du så rart at ikke noen av vennene dine eller familien din har likt det bildet jeg la ut, det pleier de jo alltid! Jeg tror kanskje ikke det er kommet ut på profilen din av en eller annen grunn?"
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #18 Skrevet 7. juli 2022 18 hours ago, AnonymBruker said: Det betyr at han har endret personverninnstillingene og ikke lar noen se andre enn felles venner. Det gjelder ikke kun deg. Men hvorfor snakker du ikke bare med han om det? Anonymkode: 1b7b6...ad8 Det kan da godt være at gjelder kun for TS. Jeg gjorde det slik for min eks, fordi jeg ikke kunne se vennene hans. Mens alle andre kan se mine venner. Anonymkode: 72d17...4ef 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #19 Skrevet 7. juli 2022 Hvor lenge har dere vært sammen? Har han tidligere hatt bilder av dere på sin profil, som andre kan kommentere på? Han ønsker iallfall å skjule bildet av dere, ellers hadde han gjort det tilgjengelig for sine venner. Personlig dårlig erfaring med slikt. Ta det som et rødt flagg og undersøk videre. Spør han. Anonymkode: 72d17...4ef 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå