Gå til innhold

Folk bruker slankepiller i øst og vest

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå kjenner jeg flere og flere som har fått piller/sprøyter av legen. De har ikke bmi over 30 og skal ned sånn type 20 kg. Er ikke dette en rask løsning? Er det nye trenden? Hva skjer når de er i mål og slutter på medisin? 

Jeg skal ned 8 kg og får ikke noe tabletter 🤪

Anonymkode: 5cee8...098

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nå kjenner jeg flere og flere som har fått piller/sprøyter av legen. De har ikke bmi over 30 og skal ned sånn type 20 kg. Er ikke dette en rask løsning? Er det nye trenden? Hva skjer når de er i mål og slutter på medisin? 

Jeg skal ned 8 kg og får ikke noe tabletter 🤪

Anonymkode: 5cee8...098

Om de skal ned 20 kilo så er vel sjansen stor for at de har BMI over 30? Det er mye. 

Det er en kjempefin løsning for noen, hvorfor ikke bruke de hjelpemidlene vi har om man sliter med noe? 

Anonymkode: 2e0a8...6ff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er av de som har fått dette av legen. Føler at det har gitt meg et normalt forhold til mat, mer enn at det virker som en super slankepille. Selve jobben med å gå ned i vekt er det fremdeles jeg som må gjøre, men med medisinene kjennes det overkommelig.

Anonymkode: d0b48...7d5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er av de som har fått dette av legen. Føler at det har gitt meg et normalt forhold til mat, mer enn at det virker som en super slankepille. Selve jobben med å gå ned i vekt er det fremdeles jeg som må gjøre, men med medisinene kjennes det overkommelig.

Anonymkode: d0b48...7d5

Enig, bruker det selv, og har et langt mer normalt forhold til mat enn før 

Skrevet

Det er vel ikke nødvendigvis en rask løsning. 

Pillene/sprøytene man får av legen hjelper til med å regulerer søtsug og metthetsfølelse, som for mange hjelper til med å lettere klare å endre livsstilen og venne seg til å spise mindre mat, sammenlignet med å brått redusere inntaket og gå konstant sulten. 

Hva som skjer når man slutter på medisinen er jo individuelt. Noen har klart å endre spisemønsteret, andre ikke. 

AnonymBruker
Skrevet

Bare fint at folk for drahjelp. Jeg er helt for. Overvekt er såpass helseskadelig at jeg ser ikke problemet om folk skaffer hjelp til prosessen. 

Anonymkode: 38bd7...34a

• Liker 2
Skrevet

Man må ha BMI over 30. Og slankepillene gjør deg ikke tynn, de gjør kun at du føler deg fortere mett og tar fra deg noe av lysten på snavvel. Jobben må du gjøre selv.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...