Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Hva slags mat holdet seg i åtte timer i kjølebag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal dra til Hunderfossen med mine to små barn. Har leid en liten hytte rett ved, der er det kjøleskap og kokeplate. 

Må ha med tre middager og to frokost/lunsj. Vil så gjerne slippe å kjøre på butikken når vi er der. Hva slags mat kan jeg kjøpe som er enkelt og lage og som vil holde seg i kjølebag i åtte timer i parken, før vi kommer til hytta første kvelden?

Veldig takknemlig for tips!

Anonymkode: 8f3c4...3f9

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du hiver oppi et par fryste kjølelementer så vil det meste holde seg, er min erfaring 

Anonymkode: cab68...93c

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

F rys ned det du skal ha på forhånd, og legg i kjølebagen uten å tine det. Pakk evt inn i avispapir som ekstra isolasjon.

Det holder utrolig godt!

Anonymkode: b61ae...4ca

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Også finnes det jo mye hermetisk og frysetørret som ikke trenger kjøling. :) 

Pastasaus på glass, skinke på boks, tunfisk.

Anonymkode: b61ae...4ca

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

99,9% av all mat.

Anonymkode: 65040...8dc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du koker/steker kjøtt/kylling på forhånd, holder det seg lenger. Ellers holder jo røkt og/eller salt mat seg godt. Egg vil holde seg godt. 

Anonymkode: 0f1dc...747

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Med en god kjølebag og gode kjøleelement og godt nedkjølt mat før du starter vil det meste være like godt. Salat liker ikke å ligge inntil kjøleelementer og frosne ting, men den blir jo ikke dårlig

Anonymkode: bed52...2b9

AnonymBruker
Skrevet

Middager:
Gryterett som du fryser ned kan serveres med godt brød og kanskje en pakke salat (som legges på toppen i bagen) 

Svinekoteletter kan fryses, serveres med potetmos (poteter trenger ikke kjølebag) og i mosen har du glasert løk og soppbiter (disse trenger heller ikke ligge i kjølebag) 

Laksefilet med posjert egg og pasta, hollandaise saus og hvitløsbaguetter. Hvis du fryser laksen vil den holde seg bra om den ligger intill fryseelementene, etter dette kan den ligge to dager ufrys i kjøleskap før den brukes til middagen..

Lunsj: 
Pastasalat med kylling kan oppbevares kaldt og holder seg lenge også utenfor om nødvendig, om dere ikke er glad i pasta kan dere bytte med kokt byggris. Jeg bruker finkutte litt brokkoli, søtpaprika, purreløk, cherrytomater, agurk, mais, annanas, chashew nøtter, pinjekjerner, fetaost i biter, jordbær og oliven (kan sløyfes men jeg bruker litt av oljen i dressingen sammen med annanasjuiceen og balsamico, creme fresh og philadelphia med gressløk som blandes alt etter hvor stor posjon du lager)

Smurte lefser / brødskiver - jeg bruker maistortilla jeg baker selv heller enn brød, smører med kremet ost, legger på for eksempel serano og avocado, pepper og agurkskiver før jeg rukker de.. Eller Røyka laks og smøreost, agurkskiver, crisp salat og pepper..
Det er egentlig kun fantasien som stopper deg.. Så har vi med tomater (en stor bøtte cherrytomater for emsepel) til å nyte ved siden av..

Anonymkode: d869a...f5b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...