AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #1 Del Skrevet 6. juli 2022 Jeg var nylig hos optiker, fikk påvist skjeve hornhinner, men i veldig liten grad tror jeg. 0,5 på begge øyne hvis jeg har forstått det riktig. Han anbefalte meg å prøve briller, og jeg var ikke vondt p be. Jeg er plaget med regelmessige og kraftige migreneanfall, som jeg håpte at muligens vil reduseres noe hvis jeg fikk slappet mer av i øynene. Greien er at jeg ser tåkete i brillene jeg har fått. Er det vanlig i starten, og vil gå seg til etter hvert? Eller kan jeg rett og slett ha fått feil briller, eller ikke ha nok skjevhet til at det faktisk er behov for briller? Ironisk nok har jeg ikke hatt migreneanfall de siste dagene, men det trenger jo ikke å ha noen sammenheng. Har brukt brillene i 4 dager, fungerer godt når jeg «stirrer» på noe, men ser jeg ut i lufta, eller går føler jeg meg litt svimmel og tåkete. Vurderer å dra tilbake til optikeren, men syns det er litt flaut faktisk 🙊 Tenker at han muligens sitter å gnir seg i hendene mens han leter etter ny seilbåt, fordi han har solgt ubrukelige briller for 5k, til desperat kvinne i sin beste alder🤓 Anonymkode: f2f58...001 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #2 Del Skrevet 6. juli 2022 Du må dra tilbake, føler du noe er feil så gå og få det sjekket Anonymkode: cc152...cc4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 6. juli 2022 #3 Del Skrevet 6. juli 2022 Det er veldig uvant å få korrigert synet i starten. Jeg har veldig skjeve hornhinner + er nærsynt, så jeg har korrigerende linser. Brillene bruker jeg sjelden, men de «fikser» synet mye bedre enn linsene. Og så er det noen ganger sånn at om jeg (som akkurat nå) leser på mobilen og så løfter blikket mot tvn, så trenger øynene litt tid til å justere. Det er helt vanlig. I starten er det svært vanlig med oppfølging og justeringer, så vær ikke redd for å gå tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #4 Del Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Du må dra tilbake, føler du noe er feil så gå og få det sjekket Anonymkode: cc152...cc4 Ja, jeg må vel det. Jeg bare føler at jeg klager. Noe jeg for så vidt også gjør 🤷♀️ Anonymkode: f2f58...001 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #5 Del Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, jeg må vel det. Jeg bare føler at jeg klager. Noe jeg for så vidt også gjør 🤷♀️ Anonymkode: f2f58...001 Vel, du har vel grunn vel? Eller? Anonymkode: cc152...cc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #6 Del Skrevet 6. juli 2022 miss summers skrev (10 minutter siden): Det er veldig uvant å få korrigert synet i starten. Jeg har veldig skjeve hornhinner + er nærsynt, så jeg har korrigerende linser. Brillene bruker jeg sjelden, men de «fikser» synet mye bedre enn linsene. Og så er det noen ganger sånn at om jeg (som akkurat nå) leser på mobilen og så løfter blikket mot tvn, så trenger øynene litt tid til å justere. Det er helt vanlig. I starten er det svært vanlig med oppfølging og justeringer, så vær ikke redd for å gå tilbake. Takk for svar! Mulig at det er det som er uvant for meg også, fordi det går som sagt greit når jeg fokuserer på noe, men når jeg flytter fokus blir det uklart. Jeg skal mote meg opp å dra tilbake i morgen 😊 Har også en stripe i glasset på den ene siden, som jeg tror var der helt fra start. Anonymkode: f2f58...001 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #7 Del Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vel, du har vel grunn vel? Eller? Anonymkode: cc152...cc4 Ja, at man ser dårligere med briller enn uten, bør vel være god nok grunn for å spørre om en liten sjekk, for å finne ut om alt er som det skal 😊 Anonymkode: f2f58...001 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #8 Del Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, at man ser dårligere med briller enn uten, bør vel være god nok grunn for å spørre om en liten sjekk, for å finne ut om alt er som det skal 😊 Anonymkode: f2f58...001 Helt enig.😊 Anonymkode: cc152...cc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #9 Del Skrevet 8. juli 2022 Du må gå tilbake sånn at optikeren får rettet opp. Det er jo han som har gjort en feil. Du skal ikke lide (gå rundt med dårlig syn) fordi han ikke gjorde en god nok jobb. Anonymkode: e6797...bef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå