Gå til innhold

Erfaring med Finn fiks og ferdig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg solgte noe på Finn med fiks og ferdig. Nå stopper kjøperen utbetaling til meg, han mener han fikk noe annet enn det som var annonsert. Samtidig sier han at han kan godt beholde det, men til en mindre pris. Nå står det ord mot ord. Jeg venter fortsatt på svar fra finn-kundeservice og akkurat nå tenker jeg at jeg ikke selger igjen med finn fiks og ferdig…

Anonymkode: c7c44...7e1

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hei,

jeg solgte noe på Finn med fiks og ferdig. Nå stopper kjøperen utbetaling til meg, han mener han fikk noe annet enn det som var annonsert. Samtidig sier han at han kan godt beholde det, men til en mindre pris. Nå står det ord mot ord. Jeg venter fortsatt på svar fra finn-kundeservice og akkurat nå tenker jeg at jeg ikke selger igjen med finn fiks og ferdig…

Anonymkode: c7c44...7e1

Jeg har opplevd noe tilsvarende og bruker derfor ikke den løsningen mer.

Anonymkode: f4aa2...5cb

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker den ikke av samme årsak som dere beskriver. Jeg vil helst ha en dialog med kjøper/selger i forkant slik at begge parter er sikre på at produktet står til forventningene. Man kan så klart møte uærlige folk uansett, men da får man stilt de spørsmålene man eventuelt ønsker slik at sjansen for misforståelser er mindre. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har  kjøpt en gang og solgt flere ganger med ordningen uten problemer. Egentlig liker jeg best å ha dialogen med kjøperen selv, for da kan dialogen si meg en del om dette er folk som er skikkelig eller folk det kan bli trøbbel med. Pleier normalt ikke sende varen før jeg har fått pengene, men med fiks og ferdig må man jo det. I ditt tilfelle ts hadde jeg bedt om å få varen i retur. 

Anonymkode: eb15d...686

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Samme skjedde meg.

men i omvendt

jeg betalte via fiks ferdig , fikk en utslitt jakke.

Vi ble enig gjennom Finn hjelp, at jeg kunne sende jakken i retur.

men selger nekter å utbetale pengene.

og det er dust med disse løsningene. Møter du en uærlig, kan hen bare gjøre hva fader hen vil.

 

 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle kjøpe noe over 15 000kr men så viste det seg at fiks ferdig som reklamerer for at «pakken er forsikret», kun er forsikret for 2 500kr… så hvorfor reklamerer de for fiks ferdig på varer over 2500kr?! Både jeg og selger ville ikke ta den risken så da avtalte vi på vanlig måte. 

Anonymkode: 7253e...909

  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte det nylig som kjøper og var veldig fornøyd. Men så sendte selger med en gang og varen var akkurat som i annonsen. Jeg sendte også en melding direkte til selger i tillegg til å bruke fiks-ferdig-knappen.

Tenker at om det er folk som sender dårlige varer eller er uærlige så vil de vel gjøre det samme uavhengig av hvordan man ordner betaling osv?

Anonymkode: 79f0a...d5f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.7.2022 den 22.30):

Hei,

jeg solgte noe på Finn med fiks og ferdig. Nå stopper kjøperen utbetaling til meg, han mener han fikk noe annet enn det som var annonsert. Samtidig sier han at han kan godt beholde det, men til en mindre pris. Nå står det ord mot ord. Jeg venter fortsatt på svar fra finn-kundeservice og akkurat nå tenker jeg at jeg ikke selger igjen med finn fiks og ferdig…

Anonymkode: c7c44...7e1

Hva er det han sier han har mottatt, og hva ble opprinnelig kjøpt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god erfaring så langt, men liker bedre å kjøpe enn å selge på den måten fordi jeg syns det er så skummelt å vente på om kjøper godkjenner varene (redd vedkommende skal være misfornøyd, selv om jeg er nøye på å være ærlig i annonser). Jeg handler helst med folk som har fått gode tilbakemeldinger. 

Anonymkode: 33a0d...a14

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Anbefaler IKKE fiks ferdig

1. Det tar lang tid før man får pengene

2. Hvis det skjer noe, så tar det ukesvis før finn svarer

3. Forsikringen er bare tull og fungerer ikke når vare blir ødelagt under transport. De viste til at varen burde tåle fall på 3 meter. Varen som ble litt ødelagt var laget av plast. 

4. Man for 2 mellom menn istedenfor 1. Både transport firma og finn. 

Anonymkode: 191be...958

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn.no påstår jo selvfølgelig at de som går med på denne ordningen visstnok er "mye bedre sikret" mot eventuelle svindlere. Bare svada og humbug! 

Kjøper kan motta ett produkt, så påstå at pakken aldri har ankommet (eller at produktet er alt for dårlig, eller what ever) og nekte å betale pengene man skylder. Dermed får kjøperen selvfølgelig både produkt og penger, samtidig som selgeren ikke sitter igjen med en forbanna dritt. 

Anonymkode: 40ee8...d65

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Annonse

Søren da. Sendte Fiks Ferdig med posten på fredag -- skrev på koden tydelig med sprittusj -- leverte inn...

...men så har jeg ikke hørt noe. Burde det ikke aktiveres sporing eller noe på disse pakkene?
Verdi 10 000 og valgte liten pakke.

Jeg angret på valget da jeg leverte den inn, men jeg tok bilde av den på skranken, før jenten i skranken tok i mot den og la den i haugen.

Hun registrerte den ikke såvidt jeg kunne se, men så igjen, pakken var merket på samme måte som et digitalt frimerke, som burde være bra nok.

Jeg forventet at det kom til å bli aktivert en eller annen form for sporing med Posten, men ingenting har skjedd, og nå har det gått 3 virkedager, 5 dager totalt, siden jeg sendte og kjøper har spurt om status.

Anonymkode: ff2d2...bf7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har solgt mye med Fiks ferdig og har utelukkende gode erfaringer. Ja det tar noe lengre tid til du får pengene, men er en sikkerhet for begge parter, og med sporing.

Anonymkode: f7b18...383

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Søren da. Sendte Fiks Ferdig med posten på fredag -- skrev på koden tydelig med sprittusj -- leverte inn...

...men så har jeg ikke hørt noe. Burde det ikke aktiveres sporing eller noe på disse pakkene?
Verdi 10 000 og valgte liten pakke.

Jeg angret på valget da jeg leverte den inn, men jeg tok bilde av den på skranken, før jenten i skranken tok i mot den og la den i haugen.

Hun registrerte den ikke såvidt jeg kunne se, men så igjen, pakken var merket på samme måte som et digitalt frimerke, som burde være bra nok.

Jeg forventet at det kom til å bli aktivert en eller annen form for sporing med Posten, men ingenting har skjedd, og nå har det gått 3 virkedager, 5 dager totalt, siden jeg sendte og kjøper har spurt om status.

Anonymkode: ff2d2...bf7

Jeg leverte en pakke på lørdag. Fikk ingen oppdatering før onsdag. Da var pakken i Lørenskog og på vei til kjøper. 

Anonymkode: c441e...0b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

To selgere benyttet dette for å sende meg ting, men jeg benytter det aldri igjen. Å legge ting fra seg i en åpen postkasse er som å invitere til stjeling.  Jeg fikk beskjed om at varen ikke kunne legges i min postkasse, så da ble det sendt tilbake til en annen by og tilbake til en hentebutikk nær meg. Masse tid gikk og stiklingene/planten som lå inni begge pakkene fikk ristet og kjørt seg og vært uten vann altfor lenge, så det ble et riktig dårlig kjøp for min del. Gjør det aldri igjen. 

Nå valgte jeg å ha en tett meldingskontakt for å oppdatere med begge selgerne. De gjorde ikke noe galt, men det fungerte ikke å sende planter med en slik løsning.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har solgt mye med Fiks ferdig og har utelukkende gode erfaringer. Ja det tar noe lengre tid til du får pengene, men er en sikkerhet for begge parter, og med sporing.

Anonymkode: f7b18...383

Hvordan skal dette liksom gi "økt sikkerhet" for noen som helst?? 

En selger kan jo selvfølgelig selge skrot, og påstå at tingene fungerer som den skal. Eller en kjøper kan påstå at tingene ikke fungerer som lovet, og dermed kreve å få tilbake alle pengene sine. 

Anonymkode: 40ee8...d65

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvordan skal dette liksom gi "økt sikkerhet" for noen som helst?? 

En selger kan jo selvfølgelig selge skrot, og påstå at tingene fungerer som den skal. Eller en kjøper kan påstå at tingene ikke fungerer som lovet, og dermed kreve å få tilbake alle pengene sine. 

Anonymkode: 40ee8...d65

Du er ikke mer forsikret mot uenigheter, de kan jo oppstå uansett, men ren svindel av typen der folk sender gråstein istedet for en iphone og blokkerer deg så fort du har sendt penger er mye vanskeligere når en nøytral part holder på pengene i mellomtiden. :)  

Anonymkode: ecffe...608

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Søren da. Sendte Fiks Ferdig med posten på fredag -- skrev på koden tydelig med sprittusj -- leverte inn...

...men så har jeg ikke hørt noe. Burde det ikke aktiveres sporing eller noe på disse pakkene?
Verdi 10 000 og valgte liten pakke.

Jeg angret på valget da jeg leverte den inn, men jeg tok bilde av den på skranken, før jenten i skranken tok i mot den og la den i haugen.

Hun registrerte den ikke såvidt jeg kunne se, men så igjen, pakken var merket på samme måte som et digitalt frimerke, som burde være bra nok.

Jeg forventet at det kom til å bli aktivert en eller annen form for sporing med Posten, men ingenting har skjedd, og nå har det gått 3 virkedager, 5 dager totalt, siden jeg sendte og kjøper har spurt om status.

Anonymkode: ff2d2...bf7

De minste/billigste pakkene til Posten lar seg ikke spore før de har kommet til sortering på Lørenskog, i motsetning til ordinær Norgespakke 😊

Anonymkode: ec2f9...f2c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...