AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #1 Skrevet 6. juli 2022 Datteren vår fikk påvist streptokokkinfeksjon for 5 dager siden. Hun fikk antibiotika for det å formen hennes er mye bedre. Hoster fremdeles litt, men feberen er borte. Jeg begynte å kjenne det i halsen for 2 dager siden å frykter at hun har smittet meg. Formen min er i dag medium god. Stygg hoste og sliten. Vi drar på en etterlengtet ferie om 2 dager. Jeg ønsker å få sjekket om hun har smittet meg, men jeg føler ikke at det er akutt nok for å få en time på legekontoret. Anonymkode: c959c...d33
Gjest ti10 Skrevet 6. juli 2022 #2 Skrevet 6. juli 2022 Kommer an på hvor du bor. Enkelte steder kan du bare møte opp, andre steder må du ringe på forhånd. Google hjemstedet ditt og legevakt, så finner du ut av det.
Viki6 Skrevet 6. juli 2022 #3 Skrevet 6. juli 2022 (endret) Her jeg bor må man ringe, og får et tidspunkt for time. Mye bedre enn å sitte i timesvis på et venterom. Endret 6. juli 2022 av Viki6
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #4 Skrevet 6. juli 2022 Du kan vel vente til i morgen og heller få akuttime hos fastlegen din!? Da slippers å bruke natten på legevakten. Anonymkode: 327a8...fdf 4
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #5 Skrevet 6. juli 2022 Du kan vell ringe legevakten å høre? Enten får du time der eller så får du beskjed om å ringe legekontoret imorgen tidlig å få akutt-time. Men da må du ringe tidlig for å få time. Anonymkode: 9cf29...c76
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #6 Skrevet 6. juli 2022 Det er jo ikke sikkert at du får en bakterieinfeksjon som krever antibiotika selvom datteren din har det. Kan godt være bare en forkjølelse som må gå over av seg selv. Ikke plag legevakten med sånne ting. Dette er ikke akutt, og du hadde ikke vurdert det som akutt selv om det ikke hadde vært for at du ønsker å være frisk til ferieturen. Anonymkode: c22df...5b5 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #7 Skrevet 6. juli 2022 Dette er derfor det er kø på legevaktene. Folk misbruker tjenesten fordi det passer best for dem. Ring fastlegen din imorgen. Legevakten er ment for alvorlige ting som ikke kan vente til fastlegen åpner igjen. Anonymkode: c7cb5...1a3 6
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #8 Skrevet 6. juli 2022 Du ringer fastlegen i morgen. De fleste "vondt i halsen" er bare virus, selv om andre i nær krets har noe annet. Anonymkode: dd797...bf3 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #9 Skrevet 6. juli 2022 Er det ikke viktig nok for legekontoret så er det ihvertfall ikke viktig nok for legevakten. Anonymkode: d1bb0...b4a 11 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #10 Skrevet 6. juli 2022 Her i Trondheim må man ringe for å få time. Men kan bli sittende lenge å vente uansett Anonymkode: 62da6...a3a
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #11 Skrevet 6. juli 2022 Please, ikke bruk legevakt til ting du skal bruke legesenteret ditt til. Anonymkode: 023f1...3d9 5
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #12 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Datteren vår fikk påvist streptokokkinfeksjon for 5 dager siden. Hun fikk antibiotika for det å formen hennes er mye bedre. Hoster fremdeles litt, men feberen er borte. Jeg begynte å kjenne det i halsen for 2 dager siden å frykter at hun har smittet meg. Formen min er i dag medium god. Stygg hoste og sliten. Vi drar på en etterlengtet ferie om 2 dager. Jeg ønsker å få sjekket om hun har smittet meg, men jeg føler ikke at det er akutt nok for å få en time på legekontoret. Anonymkode: c959c...d33 Hvis det ikke er akutt nok for legekontoret, er det ikke det for legevakten? Anonymkode: 1f930...479 5 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #13 Skrevet 7. juli 2022 Legevakta er for ting som ikke kan vente til fastlegen åpner, men samtidig ikke er alvorlige nok for akutten. Vond hals kan vente til fastlegen åpner. Anonymkode: 64757...0ce 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #14 Skrevet 7. juli 2022 Jeg har faktisk kontaktet helse-stasjonen på forhånd, for å forklare en situasjon. Da har sekretæren sagt at det bare er å komme innom, og at det visstnok er mulig å få meg inn mellom de andre som sitter der (som har fått bestemte timer, og klokkeslett) men når jeg endelig kommer frem, så får jeg likevel sjeldent komme inn på kanskje to eller tre timer. Anonymkode: 27f99...1da
Alauda Skrevet 7. juli 2022 #15 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Legevakta er for ting som ikke kan vente til fastlegen åpner, men samtidig ikke er alvorlige nok for akutten. Vond hals kan vente til fastlegen åpner. Anonymkode: 64757...0ce Her i Oslo er vel legevakten = akutten.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #16 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Datteren vår fikk påvist streptokokkinfeksjon for 5 dager siden. Hun fikk antibiotika for det å formen hennes er mye bedre. Hoster fremdeles litt, men feberen er borte. Jeg begynte å kjenne det i halsen for 2 dager siden å frykter at hun har smittet meg. Formen min er i dag medium god. Stygg hoste og sliten. Vi drar på en etterlengtet ferie om 2 dager. Jeg ønsker å få sjekket om hun har smittet meg, men jeg føler ikke at det er akutt nok for å få en time på legekontoret. Anonymkode: c959c...d33 Jeg ville nok ha prøvd meg på legekontoret, før jeg hadde sjekket med legevakta! Anonymkode: 72f96...0fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå