Gå til innhold

Han er usikker på meg, er det noe vits i å fortsette datingen?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg dater en mann som jeg kjenner litt fra fortiden. Denne mannen har vært tydelig på at han ser etter en å etablere seg med, få barn og full pakke. Han sier at han liker meg mer, jo bedre han blir kjent med meg. Samtidig så gjentar han at han er usikker og vil tenke seg om ekstra og ikke gjøre noe forhastet  for å ikke skape ustabilitet da et barn er i bildet (min sønn på 3 år). Jeg har sagt at jeg er ute etter en mann som er klar for familieliv, en som kan være en trygg nærperson og en som vil bli like glad i gutten min som evt nye barn.  Han mener at han vil akkurat det samme. Vi har bare vært på 5 dater, så det er veldig tidlig. 

Jeg blir så skremt av den usikkerheten og fornuften vil bare rygge unna for å ikke bli såret.  Er ikke vant til å date noen som er så usikre. Alt har som regel klaffet eller ikke blitt noe av like raskt. Jeg har heller ikke vært på date på 10 år etter et langvarig forhold med BF.

Blir bare uvel av å tenke på denne usikkerheten selv om det er veldig fint at han tenker på gutten min. Dessuten har jeg alltid vært av den meningen at enten er han interessert eller så er han ikke det. Jeg blir ikke klokere på ham. Vi har i snitt møttes 2 ganger i uka. Har minimal kontakt mellom hvert møte. Han sier heller ikke noe som tyder på at han liker meg. Mest vennskapelig tone med dype samtaler under våre dater. Han kysser meg når vi sier hadet og tar initiativ til å møtes. jeg kjenner at jeg trenger mer, for nå går jeg rundt og er usikker på alt og venter på at han skal avslutte. Vi skal møtes til helga og jeg tenker hele tiden at det sikkert blir siste gang fordi han er så usikker som han er. 

Er det verdt det å fortsette å date en som er usikker eller er det faktisk bedre å avslutte det før man får sterkere følelser midt oppi dette? Det er snakk om en seriøs mann som er snill, trygg og solid så det er ikke en fjollete tulling. Jeg har så lite lyst til å bli såret eller involvere meg mer hvis det uansett er dødsdømt. 

Endret av Matas
Tittel er endret etter forespørsel fra TS. - Matas, mod.
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dere har vært på 5 dater, så det er som du sier veldig veldig tidlig. Litt for tidlig til å utvikle følelser for noen? Man må jo bli kjent først. Ting må få tid til å utvikle seg. 
det er fornuftig av han å avvente litt og ta det rolig iogmed at du har barn fra før, det er jo bare et positivt tegn! 

Anonymkode: d7a33...d74

• Liker 1
Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Matas, mod.

Skrevet

Tråden er gjenåpnet etter endring av tittel. 

- Matas, mod. 

Skrevet

Hvorfor har du endret på en del av detaljene? Hvis du skal skrive ordrett samme innlegg som på Facebook så spiller det jo ingen rolle om det f.eks er 4 eller 5 dater. 

Uansett, så har dere vært på fire dater og kjenner hverandre knapt. Han trår forsiktig, og tar hensyn til at du har barn fra før av. Fornuftig mann!

Uansett så blir man usikker av å date. Det er sånn det er dessverre. Ting tar tid 

AnonymBruker
Skrevet

Forstår deg godt. Tror mange har det slik, at når vi har møtt en som det kjennes riktig for oss, så ønsker vi bekreftelsen tilbake.
Det er jo som andre skriver her, at det tar tid å bli kjent. Dessverre tror jeg du blir skuffet her. Han sier at han er usikker. Selvfølgelig, ingen kan være sikker etter 5 dates på at dette er en person man vil dele livet med. Men hadde han kjent på at alt inntil nå føltes riktig, så tror jeg ikke han hadde brukt ordene usikker. Du bruker ikke de ordene. Tror ikke han ville brukt "usikker", med fare for å skremme deg vekk. 

Anonymkode: 06aeb...f2d

AnonymBruker
Skrevet

Her er det du som stresser og han som er fornuftig. Det er altfor tidlig å vite om det kan bli noe varig etter 5 dater. Oppfatter ikke at han ikke er interessert på det du skriver, bare at han er fornuftig og ikke vil stupe inn i noe fordi det da kan bli et opprivende brudd etter kort tid. La være å involvere sønnen din, slapp av og se hvordan det går. Selv om han hadde virket hodestups forelsket så kan det brått være over om et par mnd, så når du har barn må du uansett ta tiden til hjelp og ikke stresse.

Anonymkode: ff6ff...4f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...