AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #1 Skrevet 6. juli 2022 jeg følger kino regelen 9 åring får se til og med 12årsgrense, 12 åring får se til og med 15 årsgrense og samme med 14 åring ,da de fleste filmer som er 18 er ikke egent til de yngre. Men faren har latt de 2 minste sett spiderman, haisommer og latt de spille gta og slik , og han hører heller ikke på meg og derfor mener barna at jeg er altfor streng. Hva tenker dere om dette? Anonymkode: 88920...b1d
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #2 Skrevet 6. juli 2022 Jeg er ikke rigid på aldersgrenser. Jeg ser ann barnet. Men, for eks GTA for eks er jeg streng på. Filmer/serier ser jeg ann. 11-åringen har for eks sett Stranger Things. Den er det 16-års grense på. Så jeg ser litt ann hva det er, også kommer det ann på barnet. Anonymkode: 3d92a...dfc 1
MapleSirup Skrevet 6. juli 2022 #3 Skrevet 6. juli 2022 På filmer og spill har jeg ikke vært streng, men sett det an. På sosiale medier var det 13 år som gjaldt. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #4 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg er ikke rigid på aldersgrenser. Jeg ser ann barnet. Men, for eks GTA for eks er jeg streng på. Filmer/serier ser jeg ann. 11-åringen har for eks sett Stranger Things. Den er det 16-års grense på. Så jeg ser litt ann hva det er, også kommer det ann på barnet. Anonymkode: 3d92a...dfc stranger things har faktisk alle mine sett også, eller 9åring er ikke så intressert ,men ser av og til, han synes det er kjedelig Anonymkode: 88920...b1d 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #5 Skrevet 6. juli 2022 Jeg følger alle aldersgrenser. Det er en grunn til at de er satt. Anonymkode: 5fe4c...be2 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #6 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): stranger things har faktisk alle mine sett også, eller 9åring er ikke så intressert ,men ser av og til, han synes det er kjedelig Anonymkode: 88920...b1d Du er vel ikke så veldig streng og følger ikke kinoregelen hvis 9-åringen din har sett Stranger Things. Anonymkode: 3d92a...dfc 5
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #7 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er ikke rigid på aldersgrenser. Jeg ser ann barnet. Men, for eks GTA for eks er jeg streng på. Filmer/serier ser jeg ann. 11-åringen har for eks sett Stranger Things. Den er det 16-års grense på. Så jeg ser litt ann hva det er, også kommer det ann på barnet. Anonymkode: 3d92a...dfc GTA er ikke farlig i forhold til stranger things..! Anonymkode: 783ab...d01 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #8 Skrevet 6. juli 2022 Følger kinoregelen. Og holder regler om 13 år for å få SoMe. Anonymkode: 00b92...29c
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #9 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): GTA er ikke farlig i forhold til stranger things..! Anonymkode: 783ab...d01 Jo, det er det. Anonymkode: 3d92a...dfc
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #10 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): jeg følger kino regelen 9 åring får se til og med 12årsgrense, 12 åring får se til og med 15 årsgrense og samme med 14 åring ,da de fleste filmer som er 18 er ikke egent til de yngre. Men faren har latt de 2 minste sett spiderman, haisommer og latt de spille gta og slik , og han hører heller ikke på meg og derfor mener barna at jeg er altfor streng. Hva tenker dere om dette? Anonymkode: 88920...b1d Jeg er enig med deg. Aldersgrenser er der for en grunn. Noen aldersgrenser på spill er satt fordi det i tillegg til innholdet har åpen chat der overgripere får tilgang på barn. Anonymkode: 504b5...9c1
Mamajune11 Skrevet 7. juli 2022 #11 Skrevet 7. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (13 timer siden): jeg følger kino regelen 9 åring får se til og med 12årsgrense, 12 åring får se til og med 15 årsgrense og samme med 14 åring ,da de fleste filmer som er 18 er ikke egent til de yngre. Men faren har latt de 2 minste sett spiderman, haisommer og latt de spille gta og slik , og han hører heller ikke på meg og derfor mener barna at jeg er altfor streng. Hva tenker dere om dette? Anonymkode: 88920...b1d Ser ann både innhold og barnet. Rovdyr hadde jo 18års grense da den kom, men 13åringen kunne sett den uten problem. Og Skyrim har vell 18års grense, det lar jeg lett 8åringen spille. Vi går aldri på kino da, så akkurat den kan jeg ikke svare på. Endret 7. juli 2022 av Mamajune11
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #12 Skrevet 7. juli 2022 Jeg har fulgt aldersgrense ganske punktlig, men ser at 7-års aldersgrense kan bli litt kjedelig for snart 8-åringen. Tenker at jeg nå skal begynne å følge kinogrensene. At de kan se filmer opp til 3 år før, sånn at en 8-åring kan se 11-års aldersgrense. Er det innafor? Sønnen min er tøff og liker litt skumle greier. Så han vil nok like det. Har lyst til å se Trolljegeren med han, men har tenkt at jeg kanskje skal vente til han er 9 år. Hva tenker dere? Anonymkode: f3114...d34
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #13 Skrevet 7. juli 2022 Vi ser an barnet og filmen/spillet det gjelder. Det er jo bare anbefalinger, og hvert barn er forskjellig. Noen 6-åringer tåler kanskje noe for 12 +, som andre 13-åringer igjen kan synes er skummelt. Anonymkode: e6841...0a5 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #14 Skrevet 7. juli 2022 Her får 7-åringen lov til å se på/spille 9-årsgrense, 4-åringen får lov til 7 år (da dette stort sett er grense satt for hvor ansvaret spillet er, eller om de skjønner handling i film). Vet at 7 åringen spiller noen spill med 12 år hos venner, jeg legger meg ikke opp i det da jeg vet hvilke spill det er, men i vårt hus er det ikke lov. Skytespill og spill/filmer som inneholder vold får han vente med til han er så gammel som aldersgrensen sier. (Helst aldri😂) Anonymkode: 7793d...9a4
Anciol Skrevet 7. juli 2022 #15 Skrevet 7. juli 2022 (endret) Kunne sikkert vært strengere, men vokste selv opp med at jeg fikk se akkurat det jeg ville, fikk og spille det jeg ville , har en 7 år eldre bror så det var vanlig at jeg spilte de samme spill som han . Mine barn som nå er tenåringer får se og spille det meste , fordi uansett om jeg nekter de så ser de det hos venner . Men på sosiale medier der er jeg streng , Endret 7. juli 2022 av Anciol
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #16 Skrevet 7. juli 2022 ja mange som følger og noen ikke Synes ikke stranger things er verre enn gta nei, langt i fra. Men 9åring har spilt fornite siden første da, da de fleste i klassen gjorde det Anonymkode: 88920...b1d
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #17 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har fulgt aldersgrense ganske punktlig, men ser at 7-års aldersgrense kan bli litt kjedelig for snart 8-åringen. Tenker at jeg nå skal begynne å følge kinogrensene. At de kan se filmer opp til 3 år før, sånn at en 8-åring kan se 11-års aldersgrense. Er det innafor? Sønnen min er tøff og liker litt skumle greier. Så han vil nok like det. Har lyst til å se Trolljegeren med han, men har tenkt at jeg kanskje skal vente til han er 9 år. Hva tenker dere? Anonymkode: f3114...d34 Vi kan ikke bestemme om sønnen din kan se Trolljegeren. Er han lettskremt, eller tåler han det meste? Dette må du vurdere. Som jeg skrev lenger opp, så har min 11-åring sett Stranger Things som det er 16-års grense på. Den er jo ganske skummel, men hun tåler det. Så man må vurdere hver unge for seg. Anonymkode: 3d92a...dfc
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #18 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi kan ikke bestemme om sønnen din kan se Trolljegeren. Er han lettskremt, eller tåler han det meste? Dette må du vurdere. Som jeg skrev lenger opp, så har min 11-åring sett Stranger Things som det er 16-års grense på. Den er jo ganske skummel, men hun tåler det. Så man må vurdere hver unge for seg. Anonymkode: 3d92a...dfc han er ganske tøff egentlig tåler det meste alle 3 Anonymkode: 88920...b1d
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #19 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jo, det er det. Anonymkode: 3d92a...dfc Nei , overhodet ikke! Spiller det selv! 2 moduser, det ene er uten noen oppdrag. Anonymkode: 783ab...d01
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #20 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Nei , overhodet ikke! Spiller det selv! 2 moduser, det ene er uten noen oppdrag. Anonymkode: 783ab...d01 Er en grunn for at det er 18-års grense på det spillet, så jo. Anonymkode: 3d92a...dfc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå