Gå til innhold

Er det mulig å gå opp av salat?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Spist salat til middag i en uke nå: 

Myyye av hjertesalat og agurk

En håndfull mango

1 tomat 

50 gram fullkorn pasta 

5 fetaost biter fra glass

100 g bogskinke

Noen få jordbær 

Jeg spiser havregrøt med bær til frokost og to knekkebrød med magerost og lettsalami til lunsj. 

jeg går opp ovet en kilo når har spist salaten og det går ikke av igjen. Lite kalorier i salat, agurk, mango, tomat og jordbær, og lite av pasta og ikke lass med skinke heller hmmmm. 

Anonymkode: e8aee...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymus Notarius

Hvis man spiser mer enn man forbrenner, går man opp uansett hva man spiser. Men salat er jo kalorifattig, så man må jo spise veldig mye av det for å gå opp i vekt.

At du har gått opp ett kilo kan jo bare være tilfeldigheter også, kanskje du hadde mer vann i kroppen enn vanlig da du veide deg.

For å finne ut om du spiser passe mengde mat, må du rett og slett telle kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Spist salat til middag i en uke nå: 

jeg går opp ovet en kilo når har spist salaten og det går ikke av igjen. Lite kalorier i salat, agurk, mango, tomat og jordbær, og lite av pasta og ikke lass med skinke heller hmmmm. 

Hva mener du egentlig med dette? Spiser du normalt ikke middag? Spiser du vanligvis andre ting til middag? 

Anonymkode: 2e8a8...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva mener du egentlig med dette? Spiser du normalt ikke middag? Spiser du vanligvis andre ting til middag? 

Anonymkode: 2e8a8...0ae

Spiser vanligvis middag men prøver å gå ned 4 kg og ville kickstarte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tipper du spiser for lite og kroppen tviholder på energien.

Anonymkode: 1f4cf...2be

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Din salat høres grei ut, men legger man til dressing, nøtter, avokado og så videre kan en sunn salat bli veldig kaloririk.  Inn vs ut som gjelder om det er salat eller sjokolade. 

Anonymkode: 39d28...4fb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg brant meg skikkelig på havregrøt før jeg lærte meg innholdet og mengde. Kan det hende du spiser mer kalorier i havregrøt enn du tror? Det er nokså kaloririkt, så kan være lurt å veie i starten til man blir vant til mengde :l

Anonymkode: e0a36...fa2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

La inn maten din i lifesum. 8-900 kalorier. Ikke rart kroppen motarbeider deg litt da. Den trenger litt mer drivstoff. 

Spis mer, og gå ned. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du skjønner jo selv at det ikke er salatbladene i middagen din som gjør at du går opp i vekt? Du får regne det ut i Lifesum dersom du syns dette er forvirrende, men jeg ser mange matvarer du spiser som kan byttes ut med noe renere/magrere.

Anonymkode: 438c0...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Tipper du spiser for lite og kroppen tviholder på energien.

Dette er bullshit. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg brant meg skikkelig på havregrøt før jeg lærte meg innholdet og mengde. Kan det hende du spiser mer kalorier i havregrøt enn du tror? Det er nokså kaloririkt, så kan være lurt å veie i starten til man blir vant til mengde :l

Anonymkode: e0a36...fa2

Jeg bruker en slik pose man tar på varmt vann med ferdig kcal innhold 200 kcal pluss jordbær og blåbær på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

La inn maten din i lifesum. 8-900 kalorier. Ikke rart kroppen motarbeider deg litt da. Den trenger litt mer drivstoff. 

Spis mer, og gå ned. 

Har bare gjort dette en uke, kroppen går vel ikke i nødbluss av usle 4 kg ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enten spiser du flere kalorier en du forbrenner, eller så er det vannvekt ifm. syklus feks. Hva med salt? Salt binder vann. Spis ca 500 under det du forbrenner. Over. Tid. Så vil du se at det skjer ting. 

Anonymkode: 14ffb...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har bare gjort dette en uke, kroppen går vel ikke i nødbluss av usle 4 kg ned.

Nei, det er bullshit. Folk med anoreksi går med i vekt og blir sykelig tynne. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier ikke noe om hvor fort det kiloet kom. Kan være mange årsaker. For eksempel kan fetaost være salt, og salt binder vann. Står heller ikke noe om hva du drikker. Har lest at mange har problemer med vekt på grunn av at de ikke teller med kaloriene de drikker. 

Ser nå du bare har holdt på én uke. Ta tiden til hjelp. Lykke til.

Endret av MyMichelle
La til at jeg så hvor lenge hun hadde holdt på.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
MyMichelle skrev (2 minutter siden):

Du sier ikke noe om hvor fort det kiloet kom. Kan være mange årsaker. Står heller ikke noe om hva du drikker. Har lest at mange har problemer med vekt på grunn av at de ikke teller med kaloriene de drikker. 

Den kommer etter salaten, drikker kun vann. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg veier meg hver morgen etter jeg har vært på do, føler det er da kroppen er mest «stabil» og vekta ikke blir like påvirket av hva som er i magesekken osv. hender jo at jeg veier litt ulikt fra dag til dag, men får en bedre oversikt. Her om dagen veide jeg plutselig 0.5 kg mer enn dagen før, før jeg var tilbake til det jeg pleier å ligge rundt dagen etter. Så det kan godt hende det er andre faktorer som gjorde at du veide 1 kg mer. Ville veid meg oftere for bedre oversikt.

Anonymkode: ffeb4...c8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg veier meg hver morgen etter jeg har vært på do, føler det er da kroppen er mest «stabil» og vekta ikke blir like påvirket av hva som er i magesekken osv. hender jo at jeg veier litt ulikt fra dag til dag, men får en bedre oversikt. Her om dagen veide jeg plutselig 0.5 kg mer enn dagen før, før jeg var tilbake til det jeg pleier å ligge rundt dagen etter. Så det kan godt hende det er andre faktorer som gjorde at du veide 1 kg mer. Ville veid meg oftere for bedre oversikt.

Skulle stå 1.5 kg*!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Den kommer etter salaten, drikker kun vann. 

Hæ? Jeg forstår ikke helt. Du har «gått opp» en kg på en uke, sant? 

Man kan svinge en kilo opp/ned bare på én og samme dag. Spesielt som kvinne. Ting tar tid. Hvor lang tid har du brukt på å gå opp? 

Anonymkode: 14ffb...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...