AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #1 Skrevet 6. juli 2022 ingenting. Faren var ikke med på hytta engang, så han lot foreldrene ha barna en hel uke som egentlig han skulle være med dem ( ikke at jeg har noe mot mine eks sivgerforeldre,men min nye samboer hadde aldri gjort slik med sine barn ) Så spurte jeg om de koset seg de ukene hos far og da sa de at de kjedet seg, og han bare satt på tlf, datan eller tven, dette var en stor grunn for jeg gikk fra han da han ikke gjorde noe. Barna er 10,11,5 og 14, jeg ble skilt fra faren når yngste var 2 år ,da orket jeg ikke mer, hanvar flinkere i en periode og fant på mye gøy med dem,men nå gjør han ikke det lengre. Jeg og min samboer har vert på ferie sammen i 2 uker nå og til uka dra vi med alle 6 barna til hellas, hans barn er 9,12 og 14. Synes dere jeg overragerer her? eller hadde dere også reagert på dette? vi har time til mekling i August da de ønsker og være mindre hos far, de er hos han 50/50 nå, de ønsker kun i anhver helg og ferier Anonymkode: f1ea8...65e 2 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 6. juli 2022 Deilig å gjøre ingenting vel. Er overhodet ikke synd i de ungene. De var jo en uke med besteforeldre og så skal de på ferie med deg. Du kan ikke oppdra en voksen mann. Anonymkode: 2d157...0c3 67 1 12
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #3 Skrevet 6. juli 2022 De burde klare å finne på ting og gjøre selv sammen når de er så stor og trenger ikke at en voksen underholder dem. Anonymkode: 3b5ef...96e 31 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #4 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): ingenting. Faren var ikke med på hytta engang, så han lot foreldrene ha barna en hel uke som egentlig han skulle være med dem ( ikke at jeg har noe mot mine eks sivgerforeldre,men min nye samboer hadde aldri gjort slik med sine barn ) Så spurte jeg om de koset seg de ukene hos far og da sa de at de kjedet seg, og han bare satt på tlf, datan eller tven, dette var en stor grunn for jeg gikk fra han da han ikke gjorde noe. Barna er 10,11,5 og 14, jeg ble skilt fra faren når yngste var 2 år ,da orket jeg ikke mer, hanvar flinkere i en periode og fant på mye gøy med dem,men nå gjør han ikke det lengre. Jeg og min samboer har vert på ferie sammen i 2 uker nå og til uka dra vi med alle 6 barna til hellas, hans barn er 9,12 og 14. Synes dere jeg overragerer her? eller hadde dere også reagert på dette? vi har time til mekling i August da de ønsker og være mindre hos far, de er hos han 50/50 nå, de ønsker kun i anhver helg og ferier Anonymkode: f1ea8...65e Jeg skjønner godt at du reagerer på at han har latt ungene kjede seg mens han selv satt med skjerm i to uker. Bare husk at det han gjør er å lage ris til egen bak, før eller senere gidder ikke ungene mer av slappheten hans og nekter å dra dit. Anonymkode: f8a3f...6ec 31 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #5 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Deilig å gjøre ingenting vel. Er overhodet ikke synd i de ungene. De var jo en uke med besteforeldre og så skal de på ferie med deg. Du kan ikke oppdra en voksen mann. Anonymkode: 2d157...0c3 normalt og finne på noe i ferien. Anonymkode: f1ea8...65e 14
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #6 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): normalt og finne på noe i ferien. Anonymkode: f1ea8...65e Ja. Men hun har gått fra denne mannen. Hun kan ikke blande seg. Tenker det er fint at hun er obs på å finne på ting selv. Og de var tross alt med besteforeldre. Anonymkode: 2d157...0c3 12 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #7 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja. Men hun har gått fra denne mannen. Hun kan ikke blande seg. Tenker det er fint at hun er obs på å finne på ting selv. Og de var tross alt med besteforeldre. Anonymkode: 2d157...0c3 Så ikke at det var deg før nå TS. Anonymkode: 2d157...0c3
Daria Skrevet 6. juli 2022 #8 Skrevet 6. juli 2022 Hvis det har vært sånn "alltid", skjønner jeg ikke hvorfor du fortsatt forventer at han skal endre seg? Så har ungene hatt en kjedelig ferie - det er småkjipt for dem, men ingen krise. Niesen min på 14 har for øvrig vært på hytta med besteforeldrene sine i over en uke uten at noen anklager foreldrene hennes for å ha gjort dette mot henne; det er mildt sagt merkelig at du nærmest omtaler samvær med besteforeldrene som en straff. 31 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #9 Skrevet 6. juli 2022 Er vel ikke uvanlig å være sammen med besteforeldre i ferien. Mange som er det. Ikke alle som har så mye andre planer heller. Høres kjipt ut at far ikke har engasjert seg mer i de ellers, men det får vel være hans sak. Anonymkode: abce0...4cc 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #10 Skrevet 6. juli 2022 Når han har samvær er det vel han som bestemmer. Du kan ikke legge deg borti det så lenge han ikke er slem med de. Og det er jo kanskje bedre at de var med besteforeldre. Ferie er ikke bare gøy og full rulle for alle barn. Noen foreldre synes det er tøft å ha barn over lengre tid hvor de må underholde. Anonymkode: 290aa...00f 6
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #11 Skrevet 6. juli 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg skjønner godt at du reagerer på at han har latt ungene kjede seg mens han selv satt med skjerm i to uker. Bare husk at det han gjør er å lage ris til egen bak, før eller senere gidder ikke ungene mer av slappheten hans og nekter å dra dit. Anonymkode: f8a3f...6ec Dette. Faren min ble sittende alene med skjermene sine med en gang de yngste kunne bestemme selv. Anonymkode: a7f2d...e0d 9
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #12 Skrevet 6. juli 2022 Synes ikke du overreagerer på at han ikke har gjort noe med de, og kun sittet på skjerm selv. Vi skal "ingenting" i ferien, men vi går turer i skog og mark, drar på stranda, er ute på små sykkelturer for å kjøpe en is og dra hjem igjen, bader i basseng i hagen, drar på besøk på bondegård, dagstur på hytta til broren min, finner på mye hjemme når været er dårlig: tegning, maling, konkurranser, hinderløype, spill osv osv (barna er 2 og 4 år). Om de kjenner farfar og farmor er det bare hyggelig med en uke på hytta, men merkelig at han ikke ville bli med og tilbringe tid med barna sine. Han høres ut som en dust, og så er han lat. Anonymkode: bebb7...4ad 11 5
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #13 Skrevet 6. juli 2022 So what om de har kjedet seg i to uker av den ellers lange sommerferien? De hadde det sikkert kjekt hos besteforeldrene, og nå skal de på tur med dere. Barn har godt av å kjede seg litt og ikke ha underholdning hele tiden. Anonymkode: 99d7d...a1f 14 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #14 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja. Men hun har gått fra denne mannen. Hun kan ikke blande seg. Tenker det er fint at hun er obs på å finne på ting selv. Og de var tross alt med besteforeldre. Anonymkode: 2d157...0c3 mine barn og jeg har rett til og blande meg jo Anonymkode: f1ea8...65e 1 5
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #15 Skrevet 6. juli 2022 Tusen takk for alle svar ja jeg synes det ikke er så greit og forstår godt barna ønsker mindre samvær, far virker jo ikke intressert når han sender de til sine foreldre og ikke er med selv Anonymkode: f1ea8...65e 8
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #16 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): mine barn og jeg har rett til og blande meg jo Anonymkode: f1ea8...65e Nei, når de er hos far så er det han som bestemmer! Og så lenge han ikke utsetter dem for noe fare har du faktisk ingenting du skulle ha sagt! Anonymkode: 57f75...e7b 24 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #17 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): mine barn og jeg har rett til og blande meg jo Anonymkode: f1ea8...65e Nei, det har du faktisk ikke. Hans tid. Han bestemmer. Er ikke omsorgssvikt og kjede seg litt. Du spør selv om vi syns du overreagerer. Da får du tåle å høre at noen syns du gjør det. Anonymkode: 2d157...0c3 19 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #18 Skrevet 6. juli 2022 De har jo ikke hatt 3 uker skoleferie enda..? Anonymkode: dae2c...9a9 2 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #19 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tusen takk for alle svar ja jeg synes det ikke er så greit og forstår godt barna ønsker mindre samvær, far virker jo ikke intressert når han sender de til sine foreldre og ikke er med selv Anonymkode: f1ea8...65e Da får du dra han med deg på mekling og få en samværsavtale som barna trives med! Anonymkode: 57f75...e7b
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #20 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tusen takk for alle svar ja jeg synes det ikke er så greit og forstår godt barna ønsker mindre samvær, far virker jo ikke intressert når han sender de til sine foreldre og ikke er med selv Anonymkode: f1ea8...65e Akkurat det er jo helt vanlig da, at barna er med besteforeldre på tur. Det hadde jeg ikke reagert på overhodet, bare tenkt «så koselig» Anonymkode: dae2c...9a9 7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå