Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Håper å høre noen erfaringer som har noen fellestrekk med min, gjerne noen som endte godt også.

Saken er at jeg er gravid, tror jeg er 5+3. I går kveld begynte jeg å spotte, altså litt blod på papiret. Utover natten litt mer, en gang rant det litt blod ned i do. Tidlig i dag tidlig var det ikke mer blod.

Hadde avtalt for flere uker siden time hos gynekolog i dag, pga vanncyste på ene eggstokken. Men fortalte selvsagt om graviditet og blødning. Han foretok innvendig ultralyd, men så ingen tegn på graviditet overhodet! Ingen plommesekk, ingen fostersekk. Han sa basert på det, og det jeg fortalte om blødninger, at jeg mest sannsynlig hadde gått gjennom en tidlig abort. Spurte, og han bekreftet at det er ikke alltid noe kan sees på så tidlig ultralyd, men som regel vil man se noe…

I ettermiddag begynte jeg å blø igjen. En gang rant det igjen litt friskt blod da jeg var på do, ellers knapt noe. Har svake murringer som ved mens eller eggløsning.

Er dette egentlig en veldig tydelig sa? Eller er det noen her som har opplevd lignende, men likevel hatt et normalt svangerskap med friskt barn til slutt?

Tok en blodprøve for å måle hcg, får kanskje svar på den i morgen, og skal ts en ny om en uke. Lenge å vente.

Anonymkode: 9e01b...ac4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

PS: glemte å legge til at blødningene er mye mindre enn normal mens for meg - som pleier å ha veldig rikelig blødning med masse klumper/koagler. Involverer sa også som regel klumper og rikelig blødning?

Skrevet

Mener når jeg var på ultralyd uke 8 kunne hun så vidt se en liten sekk med lite hjerte inni. Tenker at om du er tidelig at du ikke kan se noe. Når skulle du ha mens? Dato

AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (1 minutt siden):

Mener når jeg var på ultralyd uke 8 kunne hun så vidt se en liten sekk med lite hjerte inni. Tenker at om du er tidelig at du ikke kan se noe. Når skulle du ha mens? Dato

Skulle hatt mens 22.juni. Første dag i siste mens var 29.mai.

AnonymBruker
Skrevet

Forstår ikke hva du mener. Da jeg var gravid 5 + 4 så man noe der.

Anonymkode: 8f80f...14a

Skrevet

Ja da er du 5 uker. Så der er nok litt tidelig å se noe. Gjorde hun innvendig eller utvendig ultralyd?

Får du forsatt positive test? Har du tatt progesteron prøver?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Forstår ikke hva du mener. Da jeg var gravid 5 + 4 så man noe der.

Forstår ikke hva jeg mener? Jo, at lege ikke så noe i livmoren, jeg er 5+3.

AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (4 minutter siden):

Ja da er du 5 uker. Så der er nok litt tidelig å se noe. Gjorde hun innvendig eller utvendig ultralyd?

Får du forsatt positive test? Har du tatt progesteron prøver?

Var innvendig ultralyd. Tok senest en test i går, veldig sterkt positiv. Ingen progesteron-prøver. Er det noe man pleier å ta?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men dette kan vøre for at det er for tidlig...om du går tilbake om 1 uke kan der være at du ser noe.

Men tar du hgc prøve for se om tallet stiger eller synker?

AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (3 minutter siden):

Men dette kan vøre for at det er for tidlig...om du går tilbake om 1 uke kan der være at du ser noe.

Men tar du hgc prøve for se om tallet stiger eller synker?

Håper du har rett. Ja, hcg-prøven skal gi svar på om jeg har hatt en abort fikk jeg beskjed om. Synes det er lenge å vente en uke på den andre blodprøven, men er vel en grunn til at den ikke skal tas tidligere enn det.

AnonymBruker
Skrevet

Trodde også jeg var i uke 5, men innvendig ultralyd viste en tom oppklaring (tomrom) i livmoren. Ble senere satt tilbake en uke,og har hatt eggløsning senere enn jeg har trodd, evt at egget har brukt lenger tid på å feste seg. 

Hadde også noen blødninger, og ble derfor positivt overrasket da jeg på ny ultralyd et par uker etterpå så et bankende hjerte. 

Anonymkode: 157c8...fad

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Trodde også jeg var i uke 5, men innvendig ultralyd viste en tom oppklaring (tomrom) i livmoren. Ble senere satt tilbake en uke,og har hatt eggløsning senere enn jeg har trodd, evt at egget har brukt lenger tid på å feste seg. 

Hadde også noen blødninger, og ble derfor positivt overrasket da jeg på ny ultralyd et par uker etterpå så et bankende hjerte. 

Anonymkode: 157c8...fad

Så heldig du var, godt å lese. :)  Jeg testet etter eggløsning, så tror dessverre  ikke jeg hadde eggløsning noe mye senere enn at jeg nå er 5+3. 

Hvor mye blødde du? 

AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (2 timer siden):

Jeg tok innvendig ultralyd i uke 6 og da så kan tydelig en liten bønne og hørte hjertelyd. Man bør i det minste kunne de plommesekken i uke 5.

Beklager at du går igjennom dette, TS. 

Anonymkode: 32ba4...d8c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tok innvendig ultralyd i uke 6 og da så kan tydelig en liten bønne og hørte hjertelyd. Man bør i det minste kunne de plommesekken i uke 5.

Beklager at du går igjennom dette, TS. 

Anonymkode: 32ba4...d8c

Ja, gynekologen nevnte og at de vanligvis kan se plommesekken. Føler bare en dyp fortvilelse, og klamrer meg vel til er bittelite håp fremdeles.

Får hcg-svaret i morgen tror jeg. Hva burde det være på ved 5+3 ca?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Forstår ikke hvorfor du fortsatt tenker at du kan være gravid!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Forstår ikke hvorfor du fortsatt tenker at du kan være gravid!

Fordi jeg veldig sterkt ønsker denne babyen, prøver å være optimistisk til jeg evt får bekreftet at det ikke er liv.

Men hvorfor skriver du som du gjør til meg? Jeg ville ikke skrevet sånn til noen som hadde det vondt. 

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Når tok du hcg prøven? Trenger ikke vente mer enn 48 timer mellom blodprøvene for å få et svar på om det stiger eller ikke. Så du kan vel ta ny hcg i morgen? Og da får du svar til mandag forhåpentligvis.. 

Anonymkode: e5542...deb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Når tok du hcg prøven? Trenger ikke vente mer enn 48 timer mellom blodprøvene for å få et svar på om det stiger eller ikke. Så du kan vel ta ny hcg i morgen? Og da får du svar til mandag forhåpentligvis.. 

Anonymkode: e5542...deb

Tok den første i går. Siden gynekologen sa at neste skulle tas om en uke, og skrev det ned, så tror jeg ikke jeg bare kan insistere på en annen dag? Men enig med deg, ville vært fint å ta den i morgen for å slippe å vente så lenge. Vurderer å ringe sykehuset i morgen istedet, og be om å få en ultralyd for å bekrefte eller avkrefte svangerskapet - og da få abortpiller om det ikke er noe håp. Om de tar imot uten henvisning?

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tok den første i går. Siden gynekologen sa at neste skulle tas om en uke, og skrev det ned, så tror jeg ikke jeg bare kan insistere på en annen dag? Men enig med deg, ville vært fint å ta den i morgen for å slippe å vente så lenge. Vurderer å ringe sykehuset i morgen istedet, og be om å få en ultralyd for å bekrefte eller avkrefte svangerskapet - og da få abortpiller om det ikke er noe håp. Om de tar imot uten henvisning?

Men hcg kan du ta selv, og følge trenden på egen hånd

AnonymBruker
Skrevet
Olive_North skrev (1 minutt siden):

Men hcg kan du ta selv, og følge trenden på egen hånd

Hvordan kan jeg gjøre det selv? Er det er kit som kan brukes feks?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...