Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har søkt dette som førstevalget.
Noen her som kan skrive litt om studiet og karrieren etter? :) og din erfaring? 

Anonymkode: 296d8...da9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Anonymkode: cafe6...cdc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så gøy at du har søkt nautikk! :) 
Jeg studerte nautikk på USN vestfold fra 2016-2019, + 1 år som kadett. 

Studiet var utrolig gøy og interessant. Du har masse å glede deg til! 
Jeg hadde personlig aldri vært på havet før jeg søkte, og var egentlig litt skeptisk til hele studiet/karrieren. Ante jo ikke hva jeg gikk til, men etter noen måneder var jeg ganske overbevist om at nautikk var det riktige! ;) 
Jeg studerte som sagt på campus Vestfold (horten). Ganske lite og rolig sted. Godt studiemiljø og man blir fort kjent med folk!  :) Nå vet jeg ikke hvor du har søkt da men.. 

Nautikk er ikke et enkelt studie da. Det krever en god del disiplin og lesing, er mye stoff som kommer på en gang. 

Selve innholdet er ikke så vanskelig, men mengden kan gjøre det utfordrende. Du klarer det om du vil!

Etter nautikk jeg gikk 1 år som kadett i et rederi. Var med andre ord 1 år ute på havet for å oppnå fartstiden jeg trengte for å løse styrmannssertifikatet. 
I dag er jeg styrmann på bøyelaster, har 4/4 turnus. 4 uker på jobb og 4 uker fri. Passer meg helt perfekt :) 
Lønnen er heller ingenting å klage over!

Dette er ikke for alle da. Kjente flere fra studiet som senere fant ut at det å jobbe på havet ikke var noe for dem. 

Lykke til :) 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk på Bakkenteigen i 2014-2017, ikke på Nautikk, men den "andre" linja. Hadde mange av de samme fagene som Nautikk hadde. Helt greit studie, men mye jobbing i starten (mange obligatoriske innleveringer i mange fag over kort tid).

Det som var problemet den gangen var at det var tilnærmet umulig å få kadettplass, og jobb. Mange gikk arbeidsledige i flere år, tok Master eller jobbet som matroser på Bastøferga. Det tok to år for meg å få meg jobb. Nå for tiden er situasjonen snudd på hodet, og det mangler folk overalt pga at folk ble permitterte og oppsagt under Corona.

Hadde jeg kunnet valgt på nytt hadde jeg tatt Nautikk.

Anonymkode: 7eed0...1b1

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Dette er ikke for alle da. Kjente flere fra studiet som senere fant ut at det å jobbe på havet ikke var noe for dem. 

Lykke til :) 

Jeg gikk faktisk med flere som senere fant ut at de ble altfor sjøsyke, f.eks... Eller at de er fargeblinde. Det er lurt å finne ut av sånne ting FØR man begynner på et 3-årig studium:kari:

Anonymkode: 7eed0...1b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...