Gå til innhold

Får inntrykk av at etniske nordmenn ser ned på andre kulturer..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Virker som etnisk hvite nordmenn mener innerst inne at deres kultur er overlegen alle andre kulturer. En slag rasistisk white pride kultur som ingen tør å snakke åpent om.

Flere som føler det slik?

Anonymkode: e8880...865

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er kanskje den mest inkluderende kulturen i verden. 

Ta å reis litt rundt i f.eks Asia, Midtøsten El Afrika så vil du oppleve ekte rasisme. 

• Liker 27
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Virker som etnisk hvite nordmenn mener innerst inne at deres kultur er overlegen alle andre kulturer. En slag rasistisk white pride kultur som ingen tør å snakke åpent om.

trokke det har noe med hudfarge å gjøre, men er enig i at det virker som at mange mener den norske måten er den beste måten

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mitt inntrykk er at det utelukkende er lov å kritisere hvite for å være stolt av kulturen sin mens alle andre kan hylle kulturen sin. Mener du noe annet så er du rasist 🙄 

So what om hvite er stolt av kulturen sin? Det er da alle andre etnisiteter også uten at noen trekker rasismekortet.

Anonymkode: ea32e...6a8

• Liker 25
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mitt inntrykk er at det utelukkende er lov å kritisere hvite for å være stolt av kulturen sin mens alle andre kan hylle kulturen sin. Mener du noe annet så er du rasist 🙄 

So what om hvite er stolt av kulturen sin? Det er da alle andre etnisiteter også uten at noen trekker rasismekortet.

Det er rasisme å mene at man har en overlegen kultur.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kun hvis man er hvit tydeligvis…

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tenker du det er behov for politianmeldse hvis jeg mener at tyrefekterkulturen er grusom og mener bestemt at norsk kultur som forbyr tyrefekting er bedre enn de land som driver med denslags?

Anonymkode: 0ac9c...c0d

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kun hvis man er hvit tydeligvis…

der har du et poeng

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

flertallet av oss ser ikke ned på andre kulturer ferdig snakka.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg personlig har noe i mot all "kultur" som er basert på religion, uansett hvilken hudfarge du måtte ha.

Anonymkode: 5d1ee...90e

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De største "kulturene" i verden er betraktelig verre enn "hvit" kultur. 

Han-folkets folkemord av minoriteter i Kina.

Indias og muslimers behandling av kvinner. Mange muslimske land som fortsatt driver med slaveri.

Jepp, sammenlignet med en stor del av verdens befolkning synes jeg jeg kan sitte på en noe høyere hest.

Anonymkode: 46e72...351

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

De største "kulturene" i verden er betraktelig verre enn "hvit" kultur. 

Han-folkets folkemord av minoriteter i Kina.

Indias og muslimers behandling av kvinner. Mange muslimske land som fortsatt driver med slaveri.

Jepp, sammenlignet med en stor del av verdens befolkning synes jeg jeg kan sitte på en noe høyere hest.

Anonymkode: 46e72...351

Det var visst også en såkalt "hvit" kultur som gjorde slutt på slaveriet i mange land.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Altså, om innbyggerne i et av verdens mest vellykkede, fredelige, frie, likestilte, osv. tenker at deres kultur er overlegen kulturer som har fostret land av motsatt karakter er det kanskje litt vanskelig å klandre dem? Det er litt finurlig; det er på en måte greit så lenge en snakker om land som USA eller Russland, eller vestlige land generelt. Da kan en gjerne også høste støtte fra de som mener vår likestilte og inkluderende kultur er overlegen. Ser en dermed til langt mer dysfunksjonelle land i andre deler av verden blir det fort vanskeligere.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Sammenlignet med de aller fleste andre land i verden er Norge temmelig velfungerende. Det synes jeg det er lov å være stolt av uten å begynne å våse om rasisme.

Anonymkode: ce9bf...d71

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis man er tilhenger av like rettigheter for menn og kvinner, aksepterer homofili, ønsker et velferdssystem, ytringsfrihet etc etc så har vi en bedre kultur enn de fleste andre land.

I Tyrkia er Pride forbudt, og politiet arresterte de få modige som gikk i tog.

JA: Jeg liker vår kultur best. Selvsagt er jeg ikke nøytral, men det er ikke amerikanere, tyrkere eller svensker heller.

• Liker 13
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

absolutt, men hva er det norsk kultur er så rik på? ikke mye som er oppfunnet her akkurat...

Anonymkode: a6c1f...ea9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det var visst også en såkalt "hvit" kultur som gjorde slutt på slaveriet i mange land.

nå må du slutte. er så kleint å forsøke å sammenligne seg med amerikanere. det er laaaaangt unna kulturelt og historisk.

norge har en svært kjedelig kulturell historie.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

nå må du slutte. er så kleint å forsøke å sammenligne seg med amerikanere. det er laaaaangt unna kulturelt og historisk.

norge har en svært kjedelig kulturell historie.

vi har våre svin på skogen vi og

AnonymBruker
Skrevet

De fleste synes vel sin egen kultur, levesett osv er den beste måten å leve etter. Hvis ikke ville man ikke levd slik, eller? Med din kommentar rakker jo du ned på kulturen til etnisk norske nordmenn, og du mener din egen kultur er bedre. 

I Norge har man frihet til å stort sett leve slik man vil. Det samme kan man ikke si om veldig mange andre land i verden.  Det er en grunn til at mange ser seg nødt til å flykte fra sine hjemland for å bosette seg i her og ikke motsatt. 

Anonymkode: 55aed...7dc

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg personlig har noe i mot all "kultur" som er basert på religion, uansett hvilken hudfarge du måtte ha.

Anonymkode: 5d1ee...90e

Tror du ikke norsk kultur er basert på kristendom eller? 😅

Anonymkode: c9d90...868

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...