Gjest Gjest Skrevet 16. november 2005 #1 Skrevet 16. november 2005 Må man til lege om man har mistanke om bakteriell vaginose eller kan man prøve reseptfrie legemidler først? Kan man forresten få det av litt "hissig" barbering?
Gjest gjest1 Skrevet 16. november 2005 #2 Skrevet 16. november 2005 Du må til lege ja, det er ingen reseptfrie midler som hjelper mot BV. I tillegg sjekker legen om du har en tilleggsinfeksjon. Angående barbering, jeg ser stadig at folk skriver det kan føre til BV, men samtidig har jeg aldri lest at leger sier noe om det.. Overdreven vasking nevnes derimot ofte.
Gjest Fruktfat Skrevet 16. november 2005 #3 Skrevet 16. november 2005 trodde ecovag kapsler kunne hjelpe jeg, men det var kanskje ikke mot bakteriell vaginose?
Shagya Skrevet 16. november 2005 #4 Skrevet 16. november 2005 Du kan prøve ecovag og noe som heter Bioclin Multi-Gyn Actigel. Begge fås reseptfritt på apoteket.
Gjest gjest1 Skrevet 16. november 2005 #5 Skrevet 16. november 2005 Ecovag er vel vanlig å bruke sammen med feks Dalacin-salve. Tror jeg ville dratt til legen uansett. Både for å finne ut om det er BV, og for å få reseptbelagte midler. Har selv hatt BV, og det var en lite delikat affære Salven virket heldigvis veldig kjapt.
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2005 #6 Skrevet 16. november 2005 Ecovag er vel vanlig å bruke sammen med feks Dalacin-salve. Tror jeg ville dratt til legen uansett. Både for å finne ut om det er BV, og for å få reseptbelagte midler. Har selv hatt BV, og det var en lite delikat affære Salven virket heldigvis veldig kjapt. ← Hvilke symptomer hadde du da?
Gjest gjest1 Skrevet 16. november 2005 #7 Skrevet 16. november 2005 Hvilke symptomer hadde du da? ← Vel, jeg fikk den karakteristiske lukten som følger med bakteriell vaginose. Det luktet svakt fisk I tillegg fikk jeg vel utflod, men dette er flere år siden..så jeg husker best at jeg ble paranoid angående lukten. Dette er litt utenom tema, men trodde jeg skulle svime av når jeg la merke til at legen luktet på bomullspinnen som nylig var i meg
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2005 #8 Skrevet 17. november 2005 Vel, jeg fikk den karakteristiske lukten som følger med bakteriell vaginose. Det luktet svakt fisk I tillegg fikk jeg vel utflod, men dette er flere år siden..så jeg husker best at jeg ble paranoid angående lukten. Dette er litt utenom tema, men trodde jeg skulle svime av når jeg la merke til at legen luktet på bomullspinnen som nylig var i meg ← Æsj, det vil jeg IKKE at han skal gjøre. Da blir jeg veldig, veldig flau.... Huff, prøver de resepfrie først jeg... Takk for svar
iss Skrevet 18. november 2005 #9 Skrevet 18. november 2005 Jeg gikk til legen og fortalte at jeg luktet ille fra underlivet, sånn fiskelukt. Legen gav meg resept på noe for VA, fikk vaginale stikkpiller. Lukten forsvant dagen etterpå! Jeg gjenomgikk ingen undersøkelse, men fikk beskjed om å komme tilbake om det ikke hjalp
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå