AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #1 Skrevet 6. juli 2022 Hvor nøye er dere med å ha huset shinet og ryddet før baby kommer? Ville helst hatt det helt strøkent men det er vanskelig med tre andre barn hjemme og ferie i tillegg. Soverommet vårt og badet holdes ryddig og rent selfølgelig. Formen er jo begrenset og i forhold til hva man får gjort. Noen tanker fra andre? Anonymkode: a68d5...5c8
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #2 Skrevet 6. juli 2022 Mitt er strøkent men har ikke barn fra før, og det hadde ganske sikkert ikke vært strøkent med barn fra før Anonymkode: abc23...9b6
mereo Skrevet 6. juli 2022 #3 Skrevet 6. juli 2022 Jeg hadde ikke barn fra før og det var ikke strøkent. Det ga jeg litt beng i å prioritere med ræl form.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #4 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvor nøye er dere med å ha huset shinet og ryddet før baby kommer? Ville helst hatt det helt strøkent men det er vanskelig med tre andre barn hjemme og ferie i tillegg. Soverommet vårt og badet holdes ryddig og rent selfølgelig. Formen er jo begrenset og i forhold til hva man får gjort. Noen tanker fra andre? Anonymkode: a68d5...5c8 Hvor gamle er de andre barna dine? Kan ikke de gjøre litt husarbeid sammen med deg? Slik at de "lærer" hvordan man gjør det, de syntes sikkert det er gøy å hjelpe mamma . Husker jeg alltid vasket opp osv, sammen med bestemor når jeg var liten. Og jeg er selv ganske bestemt på at mine barn skal ikke få bo i et hjem, hvor mamma er vaskehjelp, hushjelp og kokk - alle skal bidra. Og når det er sagt, hvor er mannen din? Kan ikke han rydde og vaske? Hvorfor må det være deg, liksom. Ser det helt bomba ut og du er høygravid, så er det en selvfølge at mannen din tar i et tak - og ungene kan bli med han. 🙄 Anonymkode: 9c4d1...225 2
Eplejuice123 Skrevet 6. juli 2022 #5 Skrevet 6. juli 2022 Det er veldig fint om ungene rydder etter seg og sitt og bidrar. Jeg venter nr 4 også. Det ser helt ok ut her. Men det er IKKE barnearbeid/mishandling at unga bidrar litt 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #6 Skrevet 6. juli 2022 Jeg har bare ett barn, og er ikke gravid, og huset er aldri strøkent. Det går bare ikke, 3-åringen har velta en ny kasse før jeg får sopt oppi den første. Helt håpløst. Jeg holder det hygienisk. Det er ryddig-ish, og rent-ish. Konsentrerer meg om toalettet, og bryr meg mindre om kladdemerker på vindu feks. Anonymkode: 0149b...106 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #7 Skrevet 6. juli 2022 Her er det ganske bra! Jeg er mer eller mindre sengeliggende pga kynnere og bekkenløsning, men mannen styrer og steller med både hus, hjem, barn og fru ❤❤❤ Anonymkode: 65d53...04c 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #8 Skrevet 6. juli 2022 Her er det litt rotete nå for tiden. Jeg har bekkenløsning og klarer veldig lite. Er i tredje trimester. Må mase på mannen, han ser ikke rotet. Har et barn fra før. Prøver å få mannen til å hjelpe til med å ha ting klart til baby, men han surmuler for hver minste ting som må bli gjort. Prøver å ikke bry meg om qt ting ikke er på stell nå, jeg får ta i et tak når jeg klarer å bevege meg igjen. Anonymkode: f7b7c...128
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #9 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Her er det litt rotete nå for tiden. Jeg har bekkenløsning og klarer veldig lite. Er i tredje trimester. Må mase på mannen, han ser ikke rotet. Har et barn fra før. Prøver å få mannen til å hjelpe til med å ha ting klart til baby, men han surmuler for hver minste ting som må bli gjort. Prøver å ikke bry meg om qt ting ikke er på stell nå, jeg får ta i et tak når jeg klarer å bevege meg igjen. Anonymkode: f7b7c...128 Sjarmerende fyr Anonymkode: 56f79...b80
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #10 Skrevet 7. juli 2022 Jeg var ute av stand til å gjøre noe pga kynnere. Huset ble holdt i ryddig stand av mannen. Det som ikke ble tatt var ekstravasking som dusjkabinett, støv bak toalett, nedvask av kjøkken (utover kjøkkenbenk), etc. Vask av gulv ble også droppet. Det gikk fint i 2-3 mnd. Nå er baby 1 mnd og huset er i fin stand igjen! Har 1 lite barn fra før. Anonymkode: f7ec0...723
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #11 Skrevet 7. juli 2022 Har dere ikke menn? Anonymkode: e4308...dc9
Heln Skrevet 7. juli 2022 #12 Skrevet 7. juli 2022 Gjorde minimalt på slutten. Brukt de siste månedene etter babyen kom på å prøve å få huset i orden igjen
mingus Skrevet 7. juli 2022 #13 Skrevet 7. juli 2022 Var helt ubrukelig siste månedene, tok en helshinings av huset sammen med mannen en januarkveld jeg plutselig fikk superkrefter, samme natten kom babyen ei uke for tidlig.
Kakaoen Skrevet 7. juli 2022 #14 Skrevet 7. juli 2022 Her er det medium ryddig og rent jeg får kynnere av ingenting, så det går såå sent om jeg må gjøre noe. Jeg «pisker» ungene til å rydde, de er 6 og 9 år, samt at mannen støvsuger. For noen dager siden betalte jeg ungene for å vaske badene De synes jo det er gøy også. Jeg sitter og ser på og gir de veiledning.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #15 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har dere ikke menn? Anonymkode: e4308...dc9 Når man har 3 barn som trenger pass og stell så er det begrenset hvor mye en mann kan klare av husarbeid i tilegg til middagslaging og handling og alt annet som skal gjøres. Naturlig at det flyter litt. Bare ville høre andres tanker rundt dette. Vi gjør så godt vi kan alle her i huset iallefall. Survival mood. TS Anonymkode: a68d5...5c8
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #16 Skrevet 7. juli 2022 Det er ganske varierende. Nå holder vi på med badet, og huset er h-e-l-t bomba! Men satser på at ungen holder seg inni magen til vi er ferdig med å pusse opp badet og fått ryddet huset 🤣 heldigvis har mannen ferie fra og med lørdag! Anonymkode: 83429...d65
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #17 Skrevet 8. juli 2022 Kakaoen skrev (15 timer siden): Her er det medium ryddig og rent jeg får kynnere av ingenting, så det går såå sent om jeg må gjøre noe. Jeg «pisker» ungene til å rydde, de er 6 og 9 år, samt at mannen støvsuger. For noen dager siden betalte jeg ungene for å vaske badene De synes jo det er gøy også. Jeg sitter og ser på og gir de veiledning. Kan ikke se noe galt i det der 😛 hvorfor skulle ikke ungene gjøre husarbeid liksom! 🤷🏼♀️ Anonymkode: 56f79...b80
Kakaoen Skrevet 8. juli 2022 #18 Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan ikke se noe galt i det der 😛 hvorfor skulle ikke ungene gjøre husarbeid liksom! 🤷🏼♀️ Anonymkode: 56f79...b80 Jeg har ikke sagt at det er noe galt heller Skal tidlig krøkes tenker nå jeg..
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #19 Skrevet 8. juli 2022 Her er det alltid ryddig, alltid hygienisk rent. Det vil si, det er helt middels her! Jeg brur meg ikke nevneverdig og er litt som mannfolka som ikke ser det 🙈 Sier meg fornøyd så lenge det er ok her før barsel 😊 Anonymkode: 718df...2cc
AprilLudgate Skrevet 8. juli 2022 #20 Skrevet 8. juli 2022 Vi har en unge på 8 år og det har aldri vært strøkent. Med flere barn og høygravid hadde det nok vært mer i kategorien «bomba horehus, la oss ta det verste». Det tar 5 minutter å gå fra strøkent til langt derfra, og jeg trives greit nok i helt middels ryddig. Det lureste å gjøre er nok å kvitte seg med alt man ikke bruker - sette ut kasser i hvert rom man kan hive ting oppi som faktisk ikke er i bruk. Selge på Finn/gi til Fretex.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå