Gå til innhold

Hjelp! Fant nettopp ut at jeg var gravid i uke 6 og har snuset

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt lange sykluser. Har bare snust rundt 2-4 snus hver dag pga prøvde å slutte (heldigvis), og har heller ikke hatt de i munnen lenger enn 5-7 min. Likevel er jeg nå livredd for å ha skader baby på noen måter? Trenger jeg være redd? Vurderer abort for jeg er så redd for å ha skadet baby, står at ansiktet og organene vokser sammen denne uken 

Anonymkode: ab5fb...edb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg røykte 16-20 om dagen. Sluttet på sekundet jeg hadde positiv test i hendene. Da var jeg rundt 5+4 nevnte det for lege og jordmor men de sa ingenting om det og har bare mottatt skryt for at jeg klarte bråslutte slik. Er nå i uke 32 og lille i magen viser alle tegn til å være en sunn og fornøyd baby. Følger kurven sin fint, alle organer er der de skal være og er velfungerende. 

Anonymkode: e0b8f...c20

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det viktigste er at du har sluttet helt nå! Tenk alle de som både har vært på fest og mer til tidlig i svangerskapet - det går jo som regel fint!

Dersom du er ekstra bekymret kan du jo vurdere å ta en NIPT i uke 10 bare fir å forsikre deg selv om at spiren har det bra?

Anonymkode: 81748...daf

AnonymBruker
Skrevet

Eh... en NIPT test vil jo ikke fange opp evt. skader pga nikotin? Det er jo helt andre ting den tester for. Må vel evt. være ultralyd som kan avdekke at fosteret ikke vokser optimalt, for det er vel først og fremst dette som er risiko ved nikotin?

Anonymkode: 7764f...886

Skrevet

Gåt fint, de fleste finner ikke ut om graviditet så tidlig og snuser lenger enn dette. Får ikke direkte næring fra deg ennå, kjøp noen vitaminer så går dette veldig fint.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eh... en NIPT test vil jo ikke fange opp evt. skader pga nikotin? Det er jo helt andre ting den tester for. Må vel evt. være ultralyd som kan avdekke at fosteret ikke vokser optimalt, for det er vel først og fremst dette som er risiko ved nikotin?

Anonymkode: 7764f...886

Meg som anbefalte NIPT, nå anbefalte jeg dette for at ts skal kunne senke skuldrene ned tanke på alvorlig avvik. Det nikotin utgjør høyest risiko for er at barnet vil utvikle f.eks adhd eller diverse diagnoser på autisme spekteret. Det mest sannsynlige scenarioet er vel likevel at spiren til ts ikke har tatt skade så tidlig da embryoet fremdeles får næringen sin fra plommesekken i uke 6.

Anonymkode: 81748...daf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...