Gå til innhold

Hvor gammel ble din kanin?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurte på hvor gamle folks kaniner har blitt? Iflg denne veterinærsiden blir de gjennomsnittlig 7-9 år. Det må jo bety at noen blir yngre enn 9, men også at noen blir langt eldre enn 9? Så hvor gamle ble folks kaniner her? 

Ser en film på Netflix nå om folks kjæledyr, Kjæledyrenes Skjulte Talenter heter den, og der er det en fyr som har en 9 år gammel kanin som er supersmart og kommer og hilser på eieren sin i døra når han kommer hjem fra jobben (kaninen får gå fritt i huset).

Anonymkode: 2a432...f91

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde kaniner på 90-tallet. Vi behandla dem dessverre slik folk flest på 90-tallet, for lite bur, ukastrert og matbutikk-fôr. De døde av forskjellige grunner, men den eldste ble vel 4-5 år.

Venninnen min har kaniner som har det mye bedre enn våre. Hun har og har hatt sikkert nærmere 30 av dem. Den eldste ble rundt 13-14. 

Anonymkode: bfd0b...9e9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi hadde kaniner på 90-tallet. Vi behandla dem dessverre slik folk flest på 90-tallet, for lite bur, ukastrert og matbutikk-fôr. De døde av forskjellige grunner, men den eldste ble vel 4-5 år.

Venninnen min har kaniner som har det mye bedre enn våre. Hun har og har hatt sikkert nærmere 30 av dem. Den eldste ble rundt 13-14. 

Anonymkode: bfd0b...9e9

Takk for svar. 13-14 er jo en bra alder! Ja, jeg tror nok også at kaninens alder øker med hvor god og ikke minst RIKTIG pleie den får. Mange lar kaninene spise bare godsaker, og det er ikke bra for tarmene deres. Iflg linken jeg ga lenger opp, kan en kanin dø av diare i løpet av et døgn bare.

Jeg har litt lyst på kaniner, men tenkte at 'de lever jo ikke så lenge, så hvorfor gå og bli glad i et dyr som lever så kort?' Men så fikk jeg altså se den Netflix dokumentaren, og da var det en kanin på 9. Så de blir tydeligvis eldre enn jeg trodde.

ts

Anonymkode: 2a432...f91

AnonymBruker
Skrevet

Mine 4 ble alle over 10 år gamle. Eldste 13 år. Mange mange år siden, men tror siden mine fikk gå løs ute flere timer om dagen (hele døgnet på sommeren) fikk de utfolde seg og nok rom å springe fritt på. 
De var også veldig tamme, slikket meg alltid i ansiktet. 

Anonymkode: ea593...bb7

AnonymBruker
Skrevet

Min ble nesten 11, halvbroren (søsteren min sin) ble nesten 10. Levde på fôr fra felleskjøpet eller dyrebutikken, og fikk løpe løs ute store deler av sommeren og også noen ganger på vinteren.
Ellers satt de i det som på den tiden var store bur, men det var allikevel ikke store greiene.. Begge "ventet" på oss virket det som, og sovna inn i fangene våre.. 💔 Siste døde i 2011. Herlige vesener, kunne tenkt meg kanin(er) en gang senere også, men før den tid skal jeg ha muligheten til å la de få løpe rundt som de vil hjemme. 

Anonymkode: 0d167...acf

AnonymBruker
Skrevet

Hadde en kanin som ble 12 år

Anonymkode: eb032...8b3

AnonymBruker
Skrevet

Våre ble 9 år. Den ene lå plutselig død i buret sitt, den andre ble avlivet da det var vinter og de hadde bodd sammen i 9 år (kullsøsken). Vi ønsket ikke at den skulle være alene den vinteren.. ikke et alternativ å ta den inn pga allergi hos et av barna. 

Tror de hadde et fint liv. De hadde et stort kaninhus med tilhørende luftegård de kunne løpe i. Døra sto åpen hele året med unntak av de aller kaldeste dagene. De gikk også løs på plenen hele sommeren, og stakk aldri av💛

Anonymkode: e645d...e8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...