Gå til innhold

Aldersforskjell, hun er eldre enn meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har møtt en dame som jeg har datet litt. Jeg liker henne enormt godt og vi har en fantastisk kjemi. Det føles naturlig å ta steget videre å bli sammen, men jeg vegrer meg grunnet aldersforskjellen. Jeg er 30 år og hun 40. Jeg har ingen barn og er usikker på om jeg ønsker. Har ikke tatt stilling til det ennå. Hun har 3 barn som alle er over 15 år og ønsker ikke flere barn. 

Det som holder meg tilbake er om jeg bare kommer til å kaste bort tiden min med en som er så pass eldre. Føler det er litt tabu at hun er så mange år eldre enn meg. Kjenner heller ingen i min situasjon som kan dele erfaringene sine. 

Er det noen der ute som kan dele sine erfaringer for når kvinnen er så eldre enn mannen? 

Anonymkode: 49898...db7

Videoannonse
Annonse
Gjest Wrightandrong
Skrevet

Klaffer alt mellom dere to ser jeg ingen grunn til å ikke bli sammen i utgangspunktet. Hva andre måtte mene om at hun er eldst, skal du bare gi en lang faen i. Alltid fint med noen som går litt mot strømmen, og ti år er jo egentlig ikke så voldsomt. Den eneste ulempen jeg ser, som du også er inne på, er det med barn og familie.

Tenker du at sjansen for at dette blir et problem, er klart større enn for at det går seg til, bør du nok vurdere å trekke deg tilbake fra dette. Ellers kan du gå inn i denne relasjonen med den største selvfølgelighet. Ønsker deg lykke til med valget!

Skrevet

Har ikke erfaringer selv. Men, min søster. Giftet seg med en mann som var 7 år yngre enn henne. De var sånn, skikkelig nær. Han var voksen for sin alder. Søsteren, ung i sinn. De elsket hverandre. Fikk 2 barn sammen. Alder spiller ikke noe rolle når du elsker en person. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må finne ut om du ønsker barn. Og er hun ok med at om 5-10 år kan du lande på at ja, du ønsker faktisk barn. Og da må det nødvendigvis bli slutt mellom dere.

Anonymkode: 6da99...94b

AnonymBruker
Skrevet

Det største problemet her er om du ønsker barn. Dere bør ta den praten før dere blir sammen. For om du velger henne, så velger du mest sannsynlig bort barn. Er det ok for deg? Er hun komfortabel med den usikkerheten?

Ellers synes jeg ikke 10 år er en stor aldersforskjell. Mange kvinner i 40-50årene holder seg så sykt bra, er spreke og ungdommelige og ser gjerne yngre ut enn de er. Føles naturlig at stadig flere kvinner ender opp med litt yngre menn nå for tida.

Jeg kjenner forøvrig 4-5 par med din aldersforskjell og noe mer. Alle ser ut til å ha det bra. Tenker ærlig talt ikke over det for det synes jo ikke på noen måte.

Selv tror jeg ikke at jeg kunne blitt sammen med en såpass yngre mann. Hvorfor? Fordi jeg er så enormt usikker på eget utseende. Jeg liker ikke å bli eldre. Jeg har ikke de beste genene heller. Du ville blitt en evig påminnelse om at jeg er gammel og stygg, og jeg ville blitt sjalu når du henger med yngre kvinner. Men det er bare meg. Jeg er nok litt ekstra fiksert. 

Anonymkode: a4104...56d

• Hjerte 1
Skrevet

Søstra mi og meg er 30 og 40 nå i år. Ser jo at den ene er eldre enn den andre, men tenker ikke stort på det mer enn det.

Er du enda usikker på barn, der det kan vippe til at du ønsker, så hadde jeg ikke valgt denne damen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg har møtt en dame som jeg har datet litt. Jeg liker henne enormt godt og vi har en fantastisk kjemi. Det føles naturlig å ta steget videre å bli sammen, men jeg vegrer meg grunnet aldersforskjellen. Jeg er 30 år og hun 40. Jeg har ingen barn og er usikker på om jeg ønsker. Har ikke tatt stilling til det ennå. Hun har 3 barn som alle er over 15 år og ønsker ikke flere barn. 

Det som holder meg tilbake er om jeg bare kommer til å kaste bort tiden min med en som er så pass eldre. Føler det er litt tabu at hun er så mange år eldre enn meg. Kjenner heller ingen i min situasjon som kan dele erfaringene sine. 

Er det noen der ute som kan dele sine erfaringer for når kvinnen er så eldre enn mannen? 

Anonymkode: 49898...db7

At hun er 10 år eldre enn deg er helt uinteressant. Det er bare en aldersforskjell. 

Det som faktisk kan være en dealbreaker er at du ikke har tatt stilling til om du vil ha barn. Jeg vil si du må være helt sikker, ikke bare "ikke  ha tatt stilling til det". Personlig ville jeg ikke ha valgt bort barn.

M42

Anonymkode: d0475...495

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min stesønn var 10år yngre enn meg, sett bort ifra det kunne jeg nok datet menn på hans alder. ;) 

Anonymkode: 22a5a...356

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

At hun er 10 år eldre enn deg er helt uinteressant. Det er bare en aldersforskjell. 

Det som faktisk kan være en dealbreaker er at du ikke har tatt stilling til om du vil ha barn. Jeg vil si du må være helt sikker, ikke bare "ikke  ha tatt stilling til det". Personlig ville jeg ikke ha valgt bort barn.

M42

Anonymkode: d0475...495

Kan vel med hånden på hjertet si at tenk seg godt om før han får barn. Om det blir brudd senere med barn inne i bildet blir det ufattelig mer komplisert etterpå. Pluss at jeg tror at mange ganger er nok livet så mye enklere uten barn. Jeg har to barn og hadde jeg levd en gang til hadde jeg valgt å ikke få barn. Men jeg er utrolig glad i barna mine ikke det men ser jeg objektivt på det så nei skulle aldri ha fått barn.  Det er vel nesten tabu og si det i vårt samfunn. Men selvsagt viktig. Vil du ha barn så slår man seg ikke sammen med noen som ikke kan få barn lengre. Bryr man seg ikke så kjør på..alternativet er jo at han ikke får barn uansett hvis han aldri finner noen ny som han får samme kjemi og følelser for. 

Anonymkode: 6217c...f34

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldersforskjellen spiller ingen rolle. Har dere kjemi og like verdier og ønsker i livet, så er det det viktigste. Jeg har hatt en kjæreste som var 10 år yngre, men jeg ville ha flere barn, han ville ikke ha barn før han var ferdig med utdannelse og i god jobb. Vi valgte å gå hver til vårt, er venner den dag i dag 5 år senere, jeg er nesten 40 og han har nå fått et barn med en ny kjæreste. Hun er kjempeskjønn og mer hans type. So no hard feelings. 

Det står og faller litt på deg dette her da, om du vil ha egne biologiske barn eller ikke. 

Anonymkode: 365a6...978

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...