Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, min datter er nå 6 mnd. Jeg har ikke vært sammen med barnefar etter hun ble født. 

Han har vært med henne totalt 12 timer siden hun ble født, pluss 3 dager i forbindelse med dåpen. 

Han har bodd en annen plass grunnet skole, men er nå nylig flyttet hit og forventer og være med sin datter 2 timer en gang i uken som i seg selv er greit. 

Men, han søker jobber litt her og der for tiden, å hvis han plutselige får jobb en annen plass så vil det ikke lengre gå med samvær 1 gang i uken, å da lurer jeg på hvor lurt det evt er å gjøre det fram til da med tanke på barnet. Jeg ønsker kun det beste for henne, og jeg og barnefar er på talefot, så lurer bare på hva dere har villet gjøre i en slik situasjon.

Anonymkode: b9afa...953

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei, min datter er nå 6 mnd. Jeg har ikke vært sammen med barnefar etter hun ble født. 

Han har vært med henne totalt 12 timer siden hun ble født, pluss 3 dager i forbindelse med dåpen. 

Han har bodd en annen plass grunnet skole, men er nå nylig flyttet hit og forventer og være med sin datter 2 timer en gang i uken som i seg selv er greit. 

Men, han søker jobber litt her og der for tiden, å hvis han plutselige får jobb en annen plass så vil det ikke lengre gå med samvær 1 gang i uken, å da lurer jeg på hvor lurt det evt er å gjøre det fram til da med tanke på barnet. Jeg ønsker kun det beste for henne, og jeg og barnefar er på talefot, så lurer bare på hva dere har villet gjøre i en slik situasjon.

Barnet er såpass lite at han fint kan ha samvær med deg til stedet. Men frem til dere vet om han blir boende, så snakker dere til han som om han er en familievenn :) slik at barnet ikke blir forvirret. 

Anonymkode: 89b26...3ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Barnet er såpass lite at han fint kan ha samvær med deg til stedet. Men frem til dere vet om han blir boende, så snakker dere til han som om han er en familievenn :) slik at barnet ikke blir forvirret. 

Anonymkode: 89b26...3ca

Selvsagt gjør de ikke det! Far er far, uansett hvor han bor!

TS, ditt barn har rett til å kjenne sin far. Og denne faren virker som en oppegående type, noe ikke alle barn har. Han har også rett til å se og danne en relasjon til barnet sitt.

Det beste for barnet, er å ha gode voksne i sitt liv som bryr seg om det. Far er en av disse. Uansett hvor han bor.

Anonymkode: 7c69c...cd9

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Bare ha det samværet, behøver ikke lage skriftlig avtale.

Skrevet

Så lenge samværet utgjør så liten tid og du som hovedomsorgsgiver er stabil så går det helt fint. Og om han flytter så vil han vel gjerne se henne gjennom facetime ol. for å få følge utviklingen og holde kontakten i ferier.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mt3 skrev (59 minutter siden):

Så lenge samværet utgjør så liten tid og du som hovedomsorgsgiver er stabil så går det helt fint. Og om han flytter så vil han vel gjerne se henne gjennom facetime ol. for å få følge utviklingen og holde kontakten i ferier.

Ts her. Facetime har han kunnet gjort i 6 mnd mens han har bodd en annen plass, men det har ikke skjedd, så tviler på at det kommer til å skje 🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...