Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg legger meg på kvelden ligger jeg å vrir meg og får ikke sove. Jeg er stuptrøtt men mangler den siste knekken på å sovne. De siste ukene har jeg ligget våken til kl 7 på morgenen. Sovner og prøver å komme meg opp før 12. for å bli trøtt igjen på kvelden. Men så skjer d samme. 
jeg går konstant trøtt og frynsete og jeg kjenner at jeg trekker meg inn i meg selv. Orker ikke møte venner 

hvordan komme ut av dette? 

Anonymkode: aaa07...b9a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dette en nylig endring? Har det skjedd noe i det siste som kan være årsaken til dette? Hvor gammel er du?

AnonymBruker
Skrevet
Blod skrev (15 minutter siden):

Er dette en nylig endring? Har det skjedd noe i det siste som kan være årsaken til dette? Hvor gammel er du?

Mye stress og har stått i en vanskelig situasjon over tid. Er 40.. vært sykmeldt i 3 mnd og bare isolert meg mer og mer. 

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg ville kastet inn håndkle og bedt om medisin en uke eller to for å komme igang med søvn igjen. 
Snakk med fastlegen din ang dette. 

Anonymkode: c1394...6d2

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mye stress og har stått i en vanskelig situasjon over tid. Er 40.. vært sykmeldt i 3 mnd og bare isolert meg mer og mer. 

Da er nok det årsaken. Er det forbigående? Er det noe du kan gjøre for å forbedre hverdagen, som å gå turer eller bare komme deg litt ut? Har du noen å snakke med, både venner og psykolog? I tøffe tider er det ekstra viktig å ivareta den mentale helsa, selv om det er kjempevanskelig.

Du kan spørre fastlegen om det er noen sovemedisin som kan hjelpe deg, men det er jo noe man bare skal bruke i korte perioder av gangen. Melatonin er noe du kan prøve ut også, men det fungerer ikke for alle. Det selges reseptfritt, men er da kun 1 mg. Hvis det er noe som hjelper deg kan du be om resept.

AnonymBruker
Skrevet
Blod skrev (35 minutter siden):

Da er nok det årsaken. Er det forbigående? Er det noe du kan gjøre for å forbedre hverdagen, som å gå turer eller bare komme deg litt ut? Har du noen å snakke med, både venner og psykolog? I tøffe tider er det ekstra viktig å ivareta den mentale helsa, selv om det er kjempevanskelig.

Du kan spørre fastlegen om det er noen sovemedisin som kan hjelpe deg, men det er jo noe man bare skal bruke i korte perioder av gangen. Melatonin er noe du kan prøve ut også, men det fungerer ikke for alle. Det selges reseptfritt, men er da kun 1 mg. Hvis det er noe som hjelper deg kan du be om resept.

Ja det nok er årsaken, har snakket med venner og har nå startet hos en psyk sykepleier i kommunen. 
Jeg kan ikke gjøre mer enn jeg gjør for å forbedre den va sykelige situasjon jeg står i. Det avhenger mye av andre. 
så det humper og går på et vis.. men det er vanskelig 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...