AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #1 Skrevet 6. juli 2022 For meg er galskap at vi aksepterer at enslige bare kan ordne seg et barn. Ja i noen tilfeller blir noen alenemødre/alenefedre uansett. Men at myndighetene skal oppfordre til det? For meg er det helt feil. Vi kommer til å få mer fattigdom som følge av dette. En annen ting jeg ikke skjønner er. Hvis småbarnsforeldre er slitsomme som to personer, hvordan klarer folk å tro at det blir lettere som en person? Barn er altfor viktige til at vi bare kan overlate diskusjonen det til folks behov for barn. Barns rettigheter er viktigere enn selvrealiseringsbehovene til den privligerte middelklassen. Anonymkode: ed723...06d 21 3 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #2 Skrevet 6. juli 2022 Desverre enig med deg. Her går menn og kvinner og kjøper seg barn. Barn trenger to foreldre. Ikke nødvendigvis et forhold, men barn trenger to voksne i livet sitt. Alt det unormale er blitt normalt, føler jeg. Det er faktisk ikke en menneskerett å få barn. Du kan ikke dekke over din egen ensomhet ved å bli enslig pappa eller mammaen, med kjøpte egg og egne sædceller og en leielivmor. Anonymkode: 50ef7...071 7 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #3 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): For meg er galskap at vi aksepterer at enslige bare kan ordne seg et barn. Ja i noen tilfeller blir noen alenemødre/alenefedre uansett. Men at myndighetene skal oppfordre til det? For meg er det helt feil. Vi kommer til å få mer fattigdom som følge av dette. En annen ting jeg ikke skjønner er. Hvis småbarnsforeldre er slitsomme som to personer, hvordan klarer folk å tro at det blir lettere som en person? Barn er altfor viktige til at vi bare kan overlate diskusjonen det til folks behov for barn. Barns rettigheter er viktigere enn selvrealiseringsbehovene til den privligerte middelklassen. Anonymkode: ed723...06d Ts igjen Glemte en viktig ting. Hvis en kvinne føder et barn for et annet par og dermed gir avkall på barnet mister barnet tilknytningen til sin egentlige mor. Det er en ganske grunnleggende del av det å være mennesket. Her på KG dukker det stadig opp diskusjoner om hvor lenge man kanonbåter borte fra babyen. Men med surrogati så blir babyen tatt fra mor tidlig. Dette er ikke bra. Min søster har akkurat fått en baby. Når jeg ser babyen så tenker jeg på det. Tenk om denne babyen ble tatt fra henne og sendt avgårde til et annet land? Det hadde traumatisert babyen. Anonymkode: ed723...06d 8 3 1
Gjest Chicchi Skrevet 6. juli 2022 #4 Skrevet 6. juli 2022 Å få barn er egoistisk, uansett hvordan man velger å få det. Samfunnet tjener på at folk får velge det livet de selv vil. Vi er ikke tjent med ensomme mennesker. Barn trenger ikke to foreldre, de trenger kjærlighet. Mange som velger å bli aleneforelder, er som regel oppegående mennesker som må gjennom strenge tester og kontroller før de får innvilget ønsket sitt. Og de har ofte sikret seg et nettverk som gjør at ungen vokser opp med utvidet familie, enten slekt eller venner av forelderen, rundt seg. La nå folk få ta sine egne valg. Fatter ikke hvorfor man skal blande seg så sykt mye inn i andres liv.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #5 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ts igjen Glemte en viktig ting. Hvis en kvinne føder et barn for et annet par og dermed gir avkall på barnet mister barnet tilknytningen til sin egentlige mor. Det er en ganske grunnleggende del av det å være mennesket. Her på KG dukker det stadig opp diskusjoner om hvor lenge man kanonbåter borte fra babyen. Men med surrogati så blir babyen tatt fra mor tidlig. Dette er ikke bra. Min søster har akkurat fått en baby. Når jeg ser babyen så tenker jeg på det. Tenk om denne babyen ble tatt fra henne og sendt avgårde til et annet land? Det hadde traumatisert babyen. Anonymkode: ed723...06d Ved surrogati er det både en eggdonor og en som går gravid, altså er det ikke den biologiske moren til barnet som går gravid med det… Anonymkode: d61dc...269 18 7
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #6 Skrevet 6. juli 2022 Chicchi skrev (4 minutter siden): Å få barn er egoistisk, uansett hvordan man velger å få det. Samfunnet tjener på at folk får velge det livet de selv vil. Vi er ikke tjent med ensomme mennesker. Barn trenger ikke to foreldre, de trenger kjærlighet. Mange som velger å bli aleneforelder, er som regel oppegående mennesker som må gjennom strenge tester og kontroller før de får innvilget ønsket sitt. Og de har ofte sikret seg et nettverk som gjør at ungen vokser opp med utvidet familie, enten slekt eller venner av forelderen, rundt seg. La nå folk få ta sine egne valg. Fatter ikke hvorfor man skal blande seg så sykt mye inn i andres liv. Å få barn er ikke det samme som å være homofil, røyke hasj eller høre på sær musikk. Mange ting vi gjør har ingen andre noe med. Men ikke det å få barn. Det påvirker andre, det påvirker barnet. Og samfunnet får problemer med mer kriminalitet. Hva skjer når alle disse barna med en mor i Ukraina blir voksne? Mange kommer til å være traumatiserte. Anonymkode: ed723...06d 7 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #7 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ved surrogati er det både en eggdonor og en som går gravid, altså er det ikke den biologiske moren til barnet som går gravid med det… Anonymkode: d61dc...269 Hun bærer frem barnet. Anonymkode: ed723...06d 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #8 Skrevet 6. juli 2022 Nei, i dag er du (dessverre) kontrær. Anonymkode: 56592...b02 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #9 Skrevet 6. juli 2022 Støttes fullt og helt! Jeg mener barn trenger både en mor og en far. Jeg støtter verken egg- eller sæddonasjon. Det er ingen menneskerett å få barn. Å være opptatt av dette er ikke å blande seg bort i hvordan andre lever, det er å være opptatt av at barnas beste er viktigere enn det enkelte menneskes (egoistiske) ønske om å få barn. Og til dere som mener at man ikke skal blande seg bort i hva andre gjør, så er jeg sikker på at dere også gjør det i andre sammenhenger. Når det gjelder pedofili for eksempel, er det få som mener at man ikke skal legge seg bort i hva andre gjør. Hvis dere mener at det er til barnas beste, så bryr dere dere. Akkurat som vi som mener det er til barnas beste at ingen allerede ved unnfangelsen fratas muligheten til å være med sin biologiske mor og/eller far. ( Ja, jeg vet at man ikke kan sammenligne det med pedofili, men du skjønner poenget når det gjelder å bry seg…) Jeg kjenner mange som mistet en eller flere foreldre så altfor tidlig, og det kan virkelig prege livet i negativ retning. Derfor synes jeg det er galskap å legge til rette for at barn allerede fra de er små mangler sin biologiske mor- eller far. Mor er viktig, far er viktig, biologi er viktig! Anonymkode: 0304f...b24 12 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #10 Skrevet 6. juli 2022 Hvorfor er det så avgjørende at et barn har to foreldre? Anonymkode: 693f2...9ff 16 2
Gjest lurven Skrevet 6. juli 2022 #11 Skrevet 6. juli 2022 Enig i at barn som regel har det best med både mor og far. Men alle får jo barn av egoistiske grunner uansett da
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #12 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Ts igjen Glemte en viktig ting. Hvis en kvinne føder et barn for et annet par og dermed gir avkall på barnet mister barnet tilknytningen til sin egentlige mor. Det er en ganske grunnleggende del av det å være mennesket. Her på KG dukker det stadig opp diskusjoner om hvor lenge man kanonbåter borte fra babyen. Men med surrogati så blir babyen tatt fra mor tidlig. Dette er ikke bra. Min søster har akkurat fått en baby. Når jeg ser babyen så tenker jeg på det. Tenk om denne babyen ble tatt fra henne og sendt avgårde til et annet land? Det hadde traumatisert babyen. Anonymkode: ed723...06d Hun som føder barnet har da donoregg ofte fra hun som får barnet. Anonymkode: db1d3...5a3 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #13 Skrevet 6. juli 2022 Chicchi skrev (57 minutter siden): Å få barn er egoistisk, uansett hvordan man velger å få det. Samfunnet tjener på at folk får velge det livet de selv vil. Vi er ikke tjent med ensomme mennesker. Barn trenger ikke to foreldre, de trenger kjærlighet. Mange som velger å bli aleneforelder, er som regel oppegående mennesker som må gjennom strenge tester og kontroller før de får innvilget ønsket sitt. Og de har ofte sikret seg et nettverk som gjør at ungen vokser opp med utvidet familie, enten slekt eller venner av forelderen, rundt seg. La nå folk få ta sine egne valg. Fatter ikke hvorfor man skal blande seg så sykt mye inn i andres liv. https://daily.jstor.org/kids-need-dads/ Anonymkode: e14ca...24b
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #14 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Støttes fullt og helt! Jeg mener barn trenger både en mor og en far. Jeg støtter verken egg- eller sæddonasjon. Det er ingen menneskerett å få barn. Å være opptatt av dette er ikke å blande seg bort i hvordan andre lever, det er å være opptatt av at barnas beste er viktigere enn det enkelte menneskes (egoistiske) ønske om å få barn. Og til dere som mener at man ikke skal blande seg bort i hva andre gjør, så er jeg sikker på at dere også gjør det i andre sammenhenger. Når det gjelder pedofili for eksempel, er det få som mener at man ikke skal legge seg bort i hva andre gjør. Hvis dere mener at det er til barnas beste, så bryr dere dere. Akkurat som vi som mener det er til barnas beste at ingen allerede ved unnfangelsen fratas muligheten til å være med sin biologiske mor og/eller far. ( Ja, jeg vet at man ikke kan sammenligne det med pedofili, men du skjønner poenget når det gjelder å bry seg…) Jeg kjenner mange som mistet en eller flere foreldre så altfor tidlig, og det kan virkelig prege livet i negativ retning. Derfor synes jeg det er galskap å legge til rette for at barn allerede fra de er små mangler sin biologiske mor- eller far. Mor er viktig, far er viktig, biologi er viktig! Anonymkode: 0304f...b24 Tror nok de med egg og sæddonor elsker sine barn meget høyt. Du har tydeligvis ikke vært i den situasjonen. Hilsen ei med barn etter naturmetoden og med eggdonasjon. Anonymkode: db1d3...5a3 8 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #15 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hun bærer frem barnet. Anonymkode: ed723...06d Ja etter norsk lov biologisk mor. Men det er loven ikke snakk om biologi. Anonymkode: db1d3...5a3 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #16 Skrevet 6. juli 2022 Jeg er helt enig. Barn trenger både feminin og maskulin innflytelse i oppveksten, i det daglige. Anonymkode: 870a8...e90 12
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #17 Skrevet 6. juli 2022 Mennesker er egoistiske, og jeg er ikke for egg eller sæddonasjon. Syntes det er unaturlig, og hvis ønsket etter et barn er SÅ sterkt (sånn plutselig 🙄) - hvorfor ikke adoptere et stakkars barn som faktisk trenger et hjem? Dette har jeg spurt mange om, men får faen aldri svar. Vil man ha barn, da burde man ha såpass mye kjærlighet og omsorg i seg - at det burde være irrelevant om barnet født av deg. Og hvis du ikke klarer å bli gravid naturlig - da burde man heller adoptere. Men NEI, det skal man ikke, man skal gjøre alt mulig tenkelig bare for å gå gravid. Man kan bare elske sitt eget, ingenting annet. Da har man ikke så mye kjærlighet og omsorg likevel Anonymkode: f9715...2e5 5 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #18 Skrevet 6. juli 2022 Det er ingen menneskerett å få barn. Nå virker det som alle som er 35+ og ikke har funnet drømmemannen etter endt studie reiser til Danmark og blir gravid. Å få barn er liksom blitt en prestisje for å ha et vellykket liv etter endt topp utdanning og jobb i boks. Jeg er for pride og alt det der, men at de skal adoptere barn er jeg ikke noe fan av. Det skal en kvinne og mann til for å lage barn. Liker ikke at det tukles med og bare kan gå til en sædbank og velge etter øyenfarge, hårfarge, iq osv. Alt går an i dag, og det vokser opp barn som ikke aner hvem fedrene sine er og biologisk opphav. Heldigvis er det ikke jeg som bestemmer alt dette, og bra er det.. men jeg har mine tanker Anonymkode: 739e3...1c0 7
Anonymburker Skrevet 6. juli 2022 #19 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): For meg er galskap at vi aksepterer at enslige bare kan ordne seg et barn. Ja i noen tilfeller blir noen alenemødre/alenefedre uansett. Men at myndighetene skal oppfordre til det? For meg er det helt feil. Vi kommer til å få mer fattigdom som følge av dette. En annen ting jeg ikke skjønner er. Hvis småbarnsforeldre er slitsomme som to personer, hvordan klarer folk å tro at det blir lettere som en person? Barn er altfor viktige til at vi bare kan overlate diskusjonen det til folks behov for barn. Barns rettigheter er viktigere enn selvrealiseringsbehovene til den privligerte middelklassen. Anonymkode: ed723...06d Jeg er helt enig. To foreldre må til. 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #20 Skrevet 6. juli 2022 Barn er ikke en menneskerett, det å gjøre barn om til en forbruksvare er faktisk kvalmt! Og det sier mye om dagens holdninger. Man skal ha alt man peker på, uten videre resonnering - egoistiske holdninger. Alle tenker på seg selv, helst ikke langt inn i fremtiden heller, for plutselig vil man kvitte seg med kjæledyret sitt etter 4 mnd fordi msn skal på ferie, dumper katta i veikanten - eller krever barnevakt hver eneste helg og ukedag. Skal på "kjæresteferie" i 2 uker uten barnet, 9 mnd etter fødsel 🥶🥶. Barn og familieliv er en fasade, og i Norge er denne fasaden status. Anonymkode: f9715...2e5 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå