Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I nesten alle tråder sies det at utroskap er uakseptabelt og at en bør forlate den som er utro.

Jeg ser ikke for meg at jeg ville gi opp hele familielivet bare fordi mannen hadde hatt sex med en annen. Sex er da ikke så viktig.

Så hvorfor er det så mange som opplever utroskap som en definitiv dealbreaker? 

Anonymkode: d0ee3...c87

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I nesten alle tråder sies det at utroskap er uakseptabelt og at en bør forlate den som er utro.

Jeg ser ikke for meg at jeg ville gi opp hele familielivet bare fordi mannen hadde hatt sex med en annen. Sex er da ikke så viktig.

Jeg tror ikke veldig mange av de som sier 'løøøp' har all verdens erfaring. Verden er ikke så svart/hvit som mange unge tror. Alle kan gjøre en feil og det blir for dumt å sette hele familien ut av spill for det.

Når det er sagt så er utroskap et av de verste tillitsbrudd man kan gjøre mot en partner så man må regne med en god del støy om det skjer. 

Anonymkode: bbcd3...37a

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

På KG er rådet å dumpe partneren uansett hvor lite problemet er.

"Han spiste det siste potetgullflaket i bollen."
"Åh herregud, dump dump dump!"

Anonymkode: 133c3...45c

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Min partner og jeg er enige om at utroskap er langt fra det verste man kan gjøre mot hverandre i et forhold. Vi kommer begge fra langvarige forhold og har slik sett vært ute en vinternatt før.

Vi mener med dette ikke å si at utroskap ikke er alvorlig for svært mange, vi bare setter det i perspektiv mot andre gjerninger som kan true et forhold.

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fordi mennesker, ihvertfall de aller aller fleste oppegående og sosialt velfungerende mennesker, er følelsesstyrte. Utroskap oppleves for mange som det største sviket av alle, og dette gjør det naturlig nok vanskelig å stole på partneren igjen. Hvis du tror utroskap kun handler om en fysisk handling, bør du definitivt sette spørsmålstegn ved (og jobbe med) din egne emosjonelle intelligens. 🤣

Anonymkode: bf37e...2cc

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det skjedde mens barna var små og man er midt oppi alt det, så kunne jeg vel "ofret" meg å latt det gå i noen år. Men det ville vært svært ødeggende for min tillit, kjærlighet og respekt for partneren min, så jeg ville nok gått når vi ikke lenger var familie AS. Jeg vil gjerne ha en partner som respekterer meg såpass, og har såpass med empati for meg at han ikke utsetter meg for alle de ubehagelige følelsene man får etter utroskap. Man føler seg bedratt, sveket, man blir utrygg, setter spørsmålstegn ved egen verdi, utseende, selvtilliten kan få seg en skikkelig knekk, man blir flau, mistenksom...you name it. Jeg ønsker ikke å legge hjertet mitt i hendene på en partner som e/var villig til å utsette meg for dette... hvis jeg vet at jeg har vært en ok partner selv og gjort mitt beste for å støtte, og oppfylle behovene hans. Hvis jeg visste at jeg selv har oppført meg som en dritt, så ville jeg nok tatt en runde i tenkeboksen.

Anonymkode: 8bd94...c2a

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

For min del handler det ikke om sexen, men om tillitsbruddet og sviket. Og jeg mener at man har mistet en form for respekt for partner dersom man gjennomfører utroskap.

Jeg har både opplevd utroskap, og til min store overraskelse vært utro selv. Da jeg selv var utro, var jeg generelt drittlei partneren, og hadde mistet all respekt for ham. Så ja, jeg ga blaffen. Det samme tror jeg han gjorde da han var utro noen år senere. Vi er (heldigvis) ikke sammen lenger.

Anonymkode: d5b23...4d5

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tillitsbrudd. Potensielle kjønnssykdommer. Kan aldri stole på personen igjen. Nei, rett på søpla.

Anonymkode: a68d9...fd7

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp oppdaget min manns utroskap og han legger skylden på meg.

Han var lei meg og bla bla bla.

Man gjør det slutt hvis man er lei, og så kan man pule andre!

Utroskap er Satans verk.

Anonymkode: 2f84c...5a4

• Liker 4
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet

For min del er ikke nødvendigvis sex med en annen verken utroskap eller dealbreaker, så lenge det er åpent og avtalt mellom oss, men løgn og bedrag er dealbreaker. Jeg vil rett og slett ikke leve med en person som lyver og bedrar, fordi tillit og trygghet for min del er absolutt nødvendig i et forhold. Min partner er en jeg må ha tillit til, og jeg tåler generelt løgn svært dårlig. Jeg pleier å si at jeg kan tåle de verste sannheter langt bedre enn de minste løgner, og slik er det. 

Det er løgnene rundt slikt som hadde ført til brudd, ikke sexen. Som også andre typer løgn og bedrag hadde medført at jeg forlot ham, fordi jeg ikke kan være med en partner jeg ikke kan stole på. Det er absolutt vesentlig for meg å ikke bli løyet for av min partner. (Han trenger ikke alltid å fortelle meg alt, men det han forteller meg må være sant. Det er han fullstendig klar over, for det har nesten blitt brudd tidligere av det han mente var små hvite løgner. Jeg takler ikke å bli løyet for, og for meg finnes det ikke små eller hvite løgner, bare sannheten eller løgn. En som lyver om små ting har jeg iallefall ikke tillit til angående at vedkommende forteller sannheten når det er større ting, og mer på spill.)

Jeg hadde ikke hatt valget å tilgi slikt, fordi det ikke handler om sex for min del, men om å bli løyet til og ført bak lyset, og at grunnmuren på vårt forhold- tillit og trygghet- da hadde forsvunnet. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Fordi mennesker, ihvertfall de aller aller fleste oppegående og sosialt velfungerende mennesker, er følelsesstyrte. Utroskap oppleves for mange som det største sviket av alle, og dette gjør det naturlig nok vanskelig å stole på partneren igjen. Hvis du tror utroskap kun handler om en fysisk handling, bør du definitivt sette spørsmålstegn ved (og jobbe med) din egne emosjonelle intelligens. 🤣

Anonymkode: bf37e...2cc

For en nedlatende tone du har.

Det finnes vel mange former for utroskap og den emosjonelle involveringen vil variere. Ikke alle mennesker er like følelsesstyrt heller…

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg ikke vil date en som lyver til meg. Hvis vi skal ha et åpent forhold, skal det være avtalt og gjensidig. 

Anonymkode: ce49c...aba

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er forskjell på utroskap og utroskap da. Klining på byen en kveld eller et engangstilfelle som endte i sex er ikke like ille som hvis partneren din har et langvarig typ kjæresteforhold til en annen bak ryggen din, . Syns jeg da. 

Anonymkode: 3a3ef...8f6

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

For min del handler det ikke om sexen, men om tillitsbruddet og sviket. Og jeg mener at man har mistet en form for respekt for partner dersom man gjennomfører utroskap.

Jeg har både opplevd utroskap, og til min store overraskelse vært utro selv. Da jeg selv var utro, var jeg generelt drittlei partneren, og hadde mistet all respekt for ham. Så ja, jeg ga blaffen. Det samme tror jeg han gjorde da han var utro noen år senere. Vi er (heldigvis) ikke sammen lenger.

Anonymkode: d5b23...4d5

Tror det du nevner her er veldig viktige poeng! 

Anonymkode: 02cf7...35b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Utroskap er Satans verk.

Satan finnes ikke. Den som er utro må selv ta ansvar.

• Liker 1
Skrevet

For min del er det den tryggheten jeg har i mannen min. Hvis han er utro har jeg ingen trygghet. Han sårer meg ikke bare da men river bort noe av det mest fundamentale  i forholdet. Nå har vi en veldig dyp connection da.. ikke alle jeg har vært med så ville d vært så ille egentlig men orker ikke kjønnssykdommer eller være med noen man ikke vet hvor man har dem. Da er d bedre med åpent forhold så slipper d å bli en sårende slitsom greie..ikke alle som syns det er like spennende å bli cheata på som det er for noen å cheate😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man inngår en "deal" om å være trofaste og ærlige, og så er man ikke trofaste og uærlige så er det jo per definisjon en "dealbreaker", uavhengig av om man fortsetter samlivet eller ikke. Jeg tror ikke forhold er de samme etter det. Da er man vel mest sammen for barna. 

Anonymkode: dec36...a9c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hvis det skjedde mens barna var små og man er midt oppi alt det, så kunne jeg vel "ofret" meg å latt det gå i noen år. Men det ville vært svært ødeggende for min tillit, kjærlighet og respekt for partneren min, så jeg ville nok gått når vi ikke lenger var familie AS. Jeg vil gjerne ha en partner som respekterer meg såpass, og har såpass med empati for meg at han ikke utsetter meg for alle de ubehagelige følelsene man får etter utroskap. Man føler seg bedratt, sveket, man blir utrygg, setter spørsmålstegn ved egen verdi, utseende, selvtilliten kan få seg en skikkelig knekk, man blir flau, mistenksom...you name it. Jeg ønsker ikke å legge hjertet mitt i hendene på en partner som e/var villig til å utsette meg for dette... hvis jeg vet at jeg har vært en ok partner selv og gjort mitt beste for å støtte, og oppfylle behovene hans. Hvis jeg visste at jeg selv har oppført meg som en dritt, så ville jeg nok tatt en runde i tenkeboksen.

Anonymkode: 8bd94...c2a

Dette har skjedd meg. Tok partneren i flere ting. Verste var løgnene og at han har kjøpt seksuelle tjenester som happy ending. 🤮

Går mer og mer opp for meg hvor stor egoistisk drittsekk han egentlig er. 

Holdninger i forhold til sex kjøp og han er i tillegg er ganske nedlatende til andre mennesker. 

Har prøvd parterapi og han sier at han angrer veldig på det han har gjort. 

Barna er fremdeles små så derfor blir jeg fremdeles i forholdet + jeg har litt dårlig helse og ikke økonomi til å flytte fra han nå. 

Han har en slitsom jobb. Jeg prøvde å ta vare på han med å bake, lage middag + jeg har stor sexlyst. Han fikk blowjobbs omtrent når han ville. 

Han risikerte sin familie for spenning i hverdagen. Han trengte avkobling sa han 🙄

Kommer mest sannsynlig aldri til å tilgi han. Går rundt og har bare det utrolig vondt. 😔

Han kommer til å springe til en thai sjappe med en gang den dagen jeg har gått i fra han. 

Anonymkode: 7565e...555

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

I et langt forhold så kan det være mange stormer. Utroskap trenger ikke være kroken på døra. Hadde det skjedd en gang, så er det heller ikke noe jeg hadde ønsket å vite.

Men det vonde er løgnen over lang periode, ikke selve utroskapen.

Anonymkode: c1d62...12b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

At noen tar så lettvint på sex, får de ta på sin egen kappe. Utroskap er et uakseptabelt svik.

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...