AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #1 Del Skrevet 6. juli 2022 Hunden vår har vært litt dårlig i magen sin i helgen, men det hadde kommet seg… trodde vi. Var i dag hos veterinær for vaksine og nevnte selvsagt dette med magen, men at det var bedre. Kom nettopp hjem fra handletur og oppdager at han igjen er syk i magen. Kanskje vaksinen eller stress kan ha utløst dette. Men jeg har ikke lenger noe å gi han for magen. Leser at kokt ris med kylling eller hvit fisk er bra. Men vi har ikke kylling eller hvit fisk. Før jeg drar på butikken igjen; er det annet jeg kan blande i risen? Har feks hjertekaker (fiskekaker fra Madam Bergen) om det kan brukes..? Anonymkode: 33dca...a7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #2 Del Skrevet 6. juli 2022 Fiskeboller med ris har vi gitt når vi har vert sikre på at diareen ikke skyldtes forgiftning. Anonymkode: 4fdec...7ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #3 Del Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Fiskeboller med ris har vi gitt når vi har vert sikre på at diareen ikke skyldtes forgiftning. Anonymkode: 4fdec...7ec Ok. Jeg kan kanskje prøve med litt fiskekake. Han spiste grisehale på fredag og ble dårlig etter det. Så vi regner med at det er den har reagert på. Men har spist det en gang før uten å ha reagert. Det var ca 1 uke tidligere. Så jeg vet ikke med sikkerhet hva det skyldes. Nevnte det for veterinær, men siden han virket bedre så ble det ikke diskutert særlig mer. Men tar han på nytt med til veterinær om det ikke gir seg. Han har virket i ellers fin form. Litt slapp nå, men det kan være vaksinen. Han ble litt stresset av vaksinering og undersøkelser, så det er jo mulig at det utløste diaré på nytt. Anonymkode: 33dca...a7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #4 Del Skrevet 6. juli 2022 Det er sikkert ingenting, og ja, kokt ris og fisk (med lite fett) er skånsomt for magen. Men etter å hatt lundehund som nesten døde av IL, ville min første reaksjon på diare vært å kreve umiddelbar testing for dette for veterinær. Anonymkode: f33ff...9d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 6. juli 2022 #5 Del Skrevet 6. juli 2022 (endret) Du får ikke hunden frisk igjen ved å gi mer mat. Stopp matingen og gi hunden Canikur. Du får det i enten paste-form i sprøyte eller som tabletter i pakke. Fås kjøpt reseptfritt hos veterinær og hos zoobutikker. De fungerer veldig godt og i 9 av 10 tilfeller har de hjulpet min 11 år gamle hund som har så sensibel mage, som får diare eller forstoppelse for omtrent alt. Det er lang holdbarhet på produktene, så dette er et middel jeg alltid har liggende i skuffen i gangen til nødstilfeller ved akutt diare. GULL verdt! 👍 Tablettene lukter åpenbart noe som hunder liker, for min tar og tygger dem i seg villig vekk som snacks. Endret 6. juli 2022 av Million stavefeil rettet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 6. juli 2022 #6 Del Skrevet 6. juli 2022 Enig med siste taler, jeg hadde stoppet matingen i minimum 12 timer og gitt Canikur. Canikur kan også kjøpes på helt vanlige apotek, men når vi kjøpte på Vitus Apotek nå sist så måtte hun på bakrommet for å hente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #7 Del Skrevet 6. juli 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det er sikkert ingenting, og ja, kokt ris og fisk (med lite fett) er skånsomt for magen. Men etter å hatt lundehund som nesten døde av IL, ville min første reaksjon på diare vært å kreve umiddelbar testing for dette for veterinær. Anonymkode: f33ff...9d0 Hva er IL? Anonymkode: 93521...5b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #8 Del Skrevet 6. juli 2022 Vi har en som har vært plaget med ekstremt sensitiv mage i alle år, så her er så å si alt utprøvd. Vi har greid å eliminere ting han ikke tåler så det er i og for seg bra, men det hender fortsatt at vi har en runde eller to med dårlig mage i løpet av noen uker/måneder. Når det setter i gang her holder jeg tilbake maten i 12-18 timer, og begynner deretter å gi kokt kylling, kyllingkjøttdeig (han elsker dette) eller fiskeboller gradvis - i små mengder, men relativt ofte. Vår liker ikke ris i det hele tatt, så her går det utelukkende i magert kjøtt eller fisk når han først er dårlig i magen. Vi har også Zoolac liggende hjemme til enhver tid. Anonymkode: 70a45...4ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #9 Del Skrevet 6. juli 2022 Ikke gi hunden mer mat i dag. Gi canicur, og i morgen gir du ris og fiskeboller (fiskekaker har en del salt, så fiskeboller er bedre). Gi 3-5 små måltider utover dagen i morgen istedenfor 2 store måltid. Når hunden er bedre i magen, så kan du begynne å blande inn litt og litt vanlig hundemat i risen og fiskebollene i noen dager før du bytter helt tilbake til vanlig hundemat. Anonymkode: 1b0d1...3bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #10 Del Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er sikkert ingenting, og ja, kokt ris og fisk (med lite fett) er skånsomt for magen. Men etter å hatt lundehund som nesten døde av IL, ville min første reaksjon på diare vært å kreve umiddelbar testing for dette for veterinær. Anonymkode: f33ff...9d0 Hva er IL? Kan det ikke tenkes at siden det blusset opp igjen, kan skyldes vaksinen han fikk i dag? Anonymkode: 33dca...a7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #11 Del Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva er IL? Kan det ikke tenkes at siden det blusset opp igjen, kan skyldes vaksinen han fikk i dag? Anonymkode: 33dca...a7a Hunder kan få løs mage av stress, så er det mulig han blir stresset under veterinærbesøk? Og hvis det er en av standardvaksinene som gis hunder, så er vel vaksinen noe han har fått flere ganger før i sitt liv uten å reagere, med mindre han er valp nå? Anonymkode: 2b117...193 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #12 Del Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke gi hunden mer mat i dag. Gi canicur, og i morgen gir du ris og fiskeboller (fiskekaker har en del salt, så fiskeboller er bedre). Gi 3-5 små måltider utover dagen i morgen istedenfor 2 store måltid. Når hunden er bedre i magen, så kan du begynne å blande inn litt og litt vanlig hundemat i risen og fiskebollene i noen dager før du bytter helt tilbake til vanlig hundemat. Anonymkode: 1b0d1...3bd Har gitt han en pasta jeg kjøpte i dyrebutikk i et par dager. Men er tom nå. (Jeg kjøpte den først ved en tidligere anledning der han var dårlig i magen) Beaphar Intestopro heter den. Men den spiser han ikke om den ikke er blandet i mat. Leser nå her at det finnes tabletter og. Jeg kan heller prøve det. Han har ikke spist noe idag. Anonymkode: 33dca...a7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #13 Del Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hunder kan få løs mage av stress, så er det mulig han blir stresset under veterinærbesøk? Og hvis det er en av standardvaksinene som gis hunder, så er vel vaksinen noe han har fått flere ganger før i sitt liv uten å reagere, med mindre han er valp nå? Anonymkode: 2b117...193 Han er ett år. Så han har fått den før ja. Han ble veldig stresset når han skulle opp på benken og veterinær ville se litt på tenner osv. Anonymkode: 33dca...a7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #14 Del Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er sikkert ingenting, og ja, kokt ris og fisk (med lite fett) er skånsomt for magen. Men etter å hatt lundehund som nesten døde av IL, ville min første reaksjon på diare vært å kreve umiddelbar testing for dette for veterinær. Anonymkode: f33ff...9d0 Dette med il er vel et lundehundfenomen? Til ts, kjøp zoolack. Jeg er lundehundoppdretter å har aldri hørt om dette på andre raser. Anonymkode: b2749...f7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #15 Del Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Dette med il er vel et lundehundfenomen? Til ts, kjøp zoolack. Jeg er lundehundoppdretter å har aldri hørt om dette på andre raser. Anonymkode: b2749...f7d Kan prøve det. Hvis han ikke bør spise noe, hvordan får jeg dette i han? Direkte i munnen? Anonymkode: 33dca...a7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #16 Del Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke gi hunden mer mat i dag. Gi canicur, og i morgen gir du ris og fiskeboller (fiskekaker har en del salt, så fiskeboller er bedre). Gi 3-5 små måltider utover dagen i morgen istedenfor 2 store måltid. Når hunden er bedre i magen, så kan du begynne å blande inn litt og litt vanlig hundemat i risen og fiskebollene i noen dager før du bytter helt tilbake til vanlig hundemat. Anonymkode: 1b0d1...3bd Leser foresten at det ikke er noe mer salt i de fiskekakene jeg har sammenlignet med fiskeboller. Det er 1,2 g pr 100 gr i fiskekakene. Fiskeboller har omtrent samme, noen mer, avhengig av merke. Anonymkode: 33dca...a7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #17 Del Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Leser foresten at det ikke er noe mer salt i de fiskekakene jeg har sammenlignet med fiskeboller. Det er 1,2 g pr 100 gr i fiskekakene. Fiskeboller har omtrent samme, noen mer, avhengig av merke. Anonymkode: 33dca...a7a Da er det vel det samme hva du gir. Mos fiskebollene/fiskekakene med gaffel og rør de godt inn i risen. Da gikk risen også rett ned her i hus 😊 Anonymkode: 1b0d1...3bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #18 Del Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Kan prøve det. Hvis han ikke bør spise noe, hvordan får jeg dette i han? Direkte i munnen? Anonymkode: 33dca...a7a Gi direkte i munnen, eller ha den på noen godbiter eller noe om han ikke vil ha. En skive kyllingpålegg f.eks eller kokt skinke eller noe har fungert fint hos oss. Anonymkode: 70a45...4ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå